images
UN
UN
တစ္ခဏ သုခအေၾကြးနဲ႔ ထာဝရဒုကၡ အနႏၲအတိုး
ေမာင္ၿငိမ္းသူ(ႀကိဳ႔ပင္ေကာက္) Tuesday, 09 October 2018
''သူငယ္ခ်င္းေရ ေရွ႕မွာ စာအုပ္ေတြ စီခ်ၿပီး ဘာေတြေရးေနတာလဲကြ''
''ေၾသာ္ ငါ့မိတ္ေဆြ'ေရွ႕ေနစာေရး ဆရာ ခ်စ္ကိုကိုယု(ႏွလံုးလွလူမိုက္)'က သူ႔ဇာတိဆကာႀကီးက 'ဆရာဝန္စာေရး ဆရာ ဝင္းႏိုင္ထြန္း(ေရႊဘို)'ရဲ႕ ပြဲဦးထြက္ ဘာသာေရးလံုးခ်င္း 'ငရဲသားရဲ႕ေျဖာင့္ ခ်က္'စာအုပ္အတြက္ အမွာစာေရးေပးဖို႔ အကူအညီေတာင္းခံထားလို႔ ငါ အမွာစာ ေရးေပးေနတာကြ''
''ေအာင္မယ္ တယ္ဟုတ္ပါလား။ မႈခင္းအယ္ဒီတာနဲ႔ကိုက္ညီလို႔ ငရဲသား ရဲ႕ေျဖာင့္ခ်က္စာအုပ္ကို အမွာစာေရးေပးဖို႔ အကူအညီေတာင္းခံတာနဲ႔တူတယ္။ ဘာ ေတြမ်ား ထူးျခားလို႔လဲကြာ''
''မင္းတို႔ငါတို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီးသား'ဒု- သ-န-ေသာ'လို႔ ငရဲျပည္ကေန ေအာ္ ဟစ္ညည္းတြားခဲ့ၾကတဲ့ သူေဌးသားေလး ေယာက္အေၾကာင္းကို စကားေျပာဟန္နဲ႔ ေရးသားထားတာကြ။ သူ႔ေရးဟန္က အဓိိ ကဇာတ္ေကာင္၊ ဇာတ္ေဆာင္ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ဟဝန္ခံတဲ့ပံုစံမ်ဳိး ေရးသားထားတာ ကြ။ ငါေတာင္ သူ႔ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈေနာက္မွာ ပါသြားခဲ့ရတယ္ကြ။သူ႔အေရးအသား အသံုးအႏႈန္းေတြက လည္း ဇာတ္လမ္းကို ၾ<ြကတက္လာေစၿပီး စာခ်စ္သူ၊ စာဖတ္သူေတြရဲ႕ရင္ထဲမွာ စြဲၿငိ သြားေစတယ္ကြ''
''ညႊန္းလွခ်ည္လားကြ။ မင္းေတာင္ သူ႔အေရးအသားရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈေနာက္မွာ ပါသြားရတယ္ဆိုေတာ့ ငါလည္း မွ်ေဝ ခံစားခ်င္တယ္ကြာ။ ေျပာျပစမ္းပါဦး''
''ဒီလိုကြ။ ကုေဋ ၄ဝ ၾ<ြကယ္ဝခ်မ္း သာခဲ့ၾကေပမယ့္ ေသာက္စားမူးယစ္ရမ္း ကားၿပီး သူတစ္ပါးရဲ႕သားမယားေတြနဲ႔ သမီးပ်ဳိေတြကို ျမႇဴဆြယ္ဖ်က္ဆီးေစာ္ ကားခဲ့ၾကတဲ့ သူေဌးသားေလးေယာက္ ဟာ'ကာေမသုမိစၧာစာရကံ'ထုိက္ၿပီး ေလာဟကုမီၻငရဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းအနႏၲက်ခံ ေနခဲ့ၾကရတယ္။ ငရဲႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ ေသာင္းၾကာမွ ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ့ ငရဲအိုး ႀကီးထဲက တစ္ခါပဲ ေခါင္းျပဴခြင့္ရၾကတဲ့ အခါမွာ တစ္ဦးက'ဒု'၊ တစ္ဦးက 'သ'၊ တစ္ဦးက'န'၊ တစ္ဦးက'ေသာ'လို႔ ေအာ္ ဟစ္ညည္းတြားခဲ့ၾကတယ္။ 'ဒု-သ-န-ေသာ'ဆိုတဲ့ ေအာ္ဟစ္ညည္းတြားသံကို ေကာသလမင္းႀကီး ၾကားခဲ့ရတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးခံစားေရးဖြဲ႕ထားတာကြ''
''ဘယ္လိုေရးဖြဲ႕ထားသလဲဆိုတာ ငါသေဘာက်ႏွစ္ၿခိဳက္တဲ့အထဲက လိုရင္း အခ်ဳပ္ေလာက္ကို ငါေကာက္ႏုတ္ျပမယ္။ 'ငရဲသားရဲ႕ေျဖာင့္ခ်က္'ဆိုတဲ့အတိုင္း သူ တို႔အျပစ္ေတြကို ေျဖာင့္ခ်က္ေပးဝန္ခံတဲ့ သေဘာ ေျပာဆိုညည္းတြားသံက ဒီလို ကြ....''
''ဘုရားသံ၊ တရားသံေတြ၊ပလူပ်ံေန တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ကာမ ရိပ္သာမွာတဏွာအရသာကို တစ္ဝႀကီး ခံစားရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းေနခဲ့ၾကတာေပါ့''
''ေၾသာ္ အကုသုိလ္လုပ္ခ်ိန္က လူ႔ ဘဝမွာတစ္ခဏသာၾကာခဲ့ေပမယ့္ အက်ဳိး ေပးဒုကၡက အႏႈိင္းအဆမဲ့ရွည္ၾကာပါ လား''
''ကာမခံစားရတာကတစ္ခဏ ငရဲမွာ ဒုကၡခံစားရတာကအနႏၲ ရရွိတဲ့ခံစားမႈ နဲ႔ ေပးဆပ္ရတဲ့ဒုကၡ မမွ်ပါဘူး''တဲ့ကြာ။ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္ေျမာက္သလဲ။ မင္း ခံစားသာၾကည့္ေပေတာ့။ ဒါေၾကာင့္ ငါကငရဲက႑နဲ႔ ကာေမသုမိစၧာစာရကံ ထိုက္တဲ့အေၾကာင္း ပါလာလို႔ ''ဆရာ ေတာ္အရွင္ေကလာသ''ရဲ႕ ''ဓမၼအေမး အေျဖ''စာအုပ္နဲ႔''ေလးအိမ္စု အရွင္ ဝိစိတၱာသာရ''စီစဥ္တဲ့ ''စကားလက္ ေဆာင္၊တရားလက္ေဆာင္''စာအုပ္ထဲမွာ ကိုးကားစရာအေထာက္အထားေတြရွာ ေဖြၿပီးစာခ်စ္သူ၊စာဖတ္သူေတြပိုမိုအေလး ထား ဖတ္႐ႈမွတ္သားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ နဲ႔ အမွာစာေရးသားေပးေနတာကြ''

''မင္းနည္းနည္းေလးပဲေျပာျပတာ ေတာင္ဆြဲေဆာင္မႈရွိေနၿပီကြ။ ငါေတာင္ ဖတ္ခ်င္လာတယ္ကြာ''
''စာေရးဆရာေဒါက္တာဝင္းႏုိင္ထြန္း (ေရႊဘို)က စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းလွ တဲ့ ေၾကာက္ရြံ႕တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ေကာင္းလွတဲ့ ''ကာေမသုမိစၧာစာရကံ'' ကို ဝိေသသျပဳေရးသားထားေတာ့ ငါက လည္း က်မ္းအကိုးအကား၊ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ ျပန္လည္ျဖည့္ဆည္းပံ့ပိုး ေပးေနရတာေပါ့ကြာ''
''ကာေမသု မိစၧာစာရ''ဆိုတာက ကာေမသု-ေမထုန္အက်င့္တို႔၌။ မိစၧာ စာရာ-အမွန္ပင္ကဲ့ရဲ႕ထိုက္ၿပီး ေအာက္ တန္းက်ေသာအျပဳအမူတည္းလို႔ဖြင့္ဆို ထားတယ္ကြ။ သေဘာအရေျပာရမယ္ ဆိုရင္ မသူေတာ္တို႔ရဲ႕အက်င့္ကိုအလိုရွိ လို႔ ကာယဒြါရ(ကိုယ္ခႏၶာမွာ)ျဖစ္တဲ့ မသြားလာထိုက္သူမ်ားကို က်ဴးလြန္တဲ့ ေစတနာဟာ ကာေမသုမိစၧာစာရကံ က်ဴး လြန္တာပဲတဲ့''
''မသြားလာထိုက္သူဆိုတာက ကာမမဆက္ဆံထိုက္သူကို ဆိုလိုတာကြ။ မသြားလာထိုက္သူ၊ မသြားလာေကာင္း သူေတြထဲမွာ ေယာက္်ားေတြေရာ၊ မိန္းမ ေတြပါ ပါတယ္ကြ။ ကာေမသုမိစၧာစာရ ကံထိုက္ေစတဲ့အေၾကာင္း ေလးရပ္ရွိ သည္။ (၁)မသြားလာေကာင္းတဲ့ အမ်ဳိး သား၊ (၂) မသြားလာေကာင္းတဲ့ အမ်ဳိး သမီး၊ (၃) မွီဝဲဆက္ဆံဖို႔ လံု႔လျပဳျခင္း၊ (၄) မဂ္ခ်င္းထိေတြ႕မႈကိုသာယာျခင္း ဆို တဲ့အေၾကာင္းေလးရပ္ပဲကြ''
''က်မ္းဂန္လာအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို ခ်က္ကို ေခတ္အျမင္နဲ႔ေတြးၾကည့္မယ္ဆို ရင္ ကာေမသုဆိုတာ ေမထုန္ကိစၥ။ မိစၧာ စာရဆိုတာ မွားယြင္းၿပီးျပဳက်င့္တာ။ ေမထုန္ကိစၥကို မွားယြင္းၿပီးျပဳက်င့္တာ ေပါ့ကြာ။ ဘယ္လိုမွားသလဲဆိုတာက ေယာက္်ားေတြမသြားလာထိုက္တဲ့မိန္းမ အမ်ဳိး ၂ဝ၊ မိန္းမေတြမသြားလာထိုက္တဲ့ ေယာက္်ား၁၂မ်ဳိးနဲ႔ဆက္ဆံရင္ မွားတယ္ လို႔ က်မ္းဂန္ေတြမွာ ျပထားတယ္ကြ''
''မင္းေစာေစာက ေျပာျပခဲ့တဲ့ ငရဲ သားေလးေယာက္ရဲ႕ ေျဖာင့္ဆိုခ်က္ထဲမွာ ပါတဲ့ ''လူ႕ဘဝမွာ တစ္ခဏသာၾကာခဲ့ ေပမယ့္ အက်ဳိးေပးဒုကၡက အႏႈိင္းအဆမဲ့ ရွည္ၾကာပါလား'' ''ကာမ ခံစားရတာ က တစ္ခဏ၊ ငရဲမွာ ဒုကၡခံစားေနရတာ အနႏၲ''ဆိုတဲ့စကားကိုေတာ့ ငါ... ေတာ္ ေတာ္သေဘာက်သြားၿပီကြာ''
''သေဘာက်ရမယ္ေလ။ ထာဝရမွန္ ကန္ေနတဲ့ ပရမတၴသစၥာစကား ျဖစ္ေန တာကိုး။ ဗုဒၶသာသနာျပဳေနၾကတဲ့ ဆရာ ေတာ္အရွင္သူျမတ္ေတြကလည္း ကာ ေမသု မိစၧာစာရကံကို က်ဴးလြန္ၾကသူ ေတြ၊ ကာမရာဂ ထၾ<ြကေသာင္းက်န္း ေနၾကသူေတြအေနနဲ႔...''
''သုခအေၾ<ြကးကို နည္းနည္းယူၿပီး ဒုကၡအတိုးကို မ်ားမ်ားေပးဆပ္ေနၾကရမွာ ပါ''
''ခဏသုခကို ထာဝရသုခထင္ေန ၾကရင္ ရလာတဲ့သုခနဲ႔ မတန္ေအာင္ ဒုကၡ အမ်ားႀကီးေပးဆပ္ရလိမ့္မယ္''
''တစ္ခဏသုခရဖို႕အတြက္ ထာဝရ ဒုကၡမခံနဲ႕''
''တစ္ခဏသုခကို ေရွာင္ႏုိင္မွ ထာဝရဒုကၡကလြတ္မယ္''
''ႏွလံုးသားက ေတာင္းဆိုတိုင္း ဦး ေႏွာက္ကအလိုလိုက္ရင္ ျပင္မရေအာင္ မွားတတ္တယ္'' လို႕ ေဟာေျပာဆံုးမ တရားျပထားတာေတြ ရွိတယ္ကြ။ အဲဒီ လို တရားျပဆံုးမစကားေတြနဲ႕ ဆရာ ေဒါက္တာဝင္းႏိုင္ထြန္း(ေရႊဘို)ရဲ႕ ခံယူ ခ်က္ေတြဟာ တစ္ထပ္တည္းက်ေနေတာ့ သူ႕ဇာတ္ေကာင္ငရဲသားေလးေယာက္ရဲ႕ ဝန္ခံခ်က္ေတြဟာ အသက္ဝင္လာတာ ေပါ့ကြာ။ ႐ိုးစင္းတဲ့ဇာတ္လမ္းဟာတက္ ၾ<ြကလာတာေပါ့ကြာ...''
ကာမရာဂလိုက္စားတာ ဝါသနာ ပါလြန္းသူေတြ၊ ကာေမသုမိစၧာစာရကံ က်ဴးလြန္သူေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ''မဃ ေဒဝလကၤာ''မွာ''ကိေလသာျမဴ၊တဏွာ ဟူသည္၊ ပင့္ကူေထြးရစ္၊ ခ်ဳံေစးပ်စ္သို႕၊ အျပစ္လကၡဏာ၊ ထူထပ္စြာခဲ့၊ ခ်မ္းသာ မျမတ္၊လြန္ညစ္ပတ္၏''
''ညစ္ညဴးရာဂ၊ကိေလသျဖင့္၊ တဏွာ့ လိုလိုက္၊ ဒုစ႐ိုက္ႏွင့္၊ အမိုက္အားကိုး၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကား၊ အက်ဳိးမဲ့စြာ၊ အျပစ္သာ ရွင့္လို႔ သံေဝဂရေအာင္ ဆိုဆံုးမထား တယ္ကြ...''
''မင္းစဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ကာေမသု မိစၧာစာရကံက်ဴးလြန္ဖို႕ ၾကံရြယ္ေနတဲ့ ေကာသလမင္းႀကီးကို ငရဲသားေလး ေယာက္ရဲ႕ ''ဒု-သ-န-ေသာ''အသံေတြ အခ်ိန္မီသတိေပးလိုက္တဲ့ တရားေဒသ နာ၊ က်မ္းဂန္လာထဲမွာ ေလာဟကုမၻီ ငရဲျပည္က ယူဇနာ ေျခာက္ဆယ္ က်ယ္ ဝန္းတဲ့ဒယ္အိုး၊(ေၾကးအိုး)ႀကီးထဲရွိ ေၾကး ရည္သံရည္ပူေတြထဲမွာ၊ ငရဲႏွစ္ ေပါင္း ေျခာက္ေသာင္းၾကာမွ မ်က္ႏွာကေလး တစ္ခဏမွ် ျပဴခြင့္ရတဲ့ဒုကၡ။ ''ဒု-သ-န-ေသာ'' ငရဲသားေလးေယာက္ဟာ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ကတည္း က ငရဲခံေနခဲ့ၾကရတာ ေဂါတမဘုရား ပြင့္ခ်ိန္အထိ လြတ္ရက္မရွိတာကို ၾကည့္ ရင္ ဘယ္ေလာက္အထိ အတိဒုကၡေရာက္ ခံစားေနၾကရမလဲဆိုတာ မွန္းဆလို႕ ေတာင္မရႏိုင္ပါဘူးကြာ..
''အဲဒါက ေလာကုတၱရာ ႐ႈေထာင့္ ဘက္က ခံစားရတဲ့ဒုကၡကြ။ ေလာကီနယ္ ပယ္မွာပဲၾကည့္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ သမီးပ်ဳိ ေလးေတြနဲ႕ လင္ရွိမယားေတြကို ဖ်က္ဆီး ေနၾကတဲ့ အဓမၼမုဒိမ္းေကာင္ေတြ၊ လင္ရွိ မယားနဲ႕ မယားရွိလင္ကိုၾကာခိုေနၾကသူ ေတြ၊ လင္လိုလို၊ ရည္းစားလိုလိုနဲ႕ ထင္ ေယာင္ထင္မွား၊
ေစာ္ကားဖ်က္ဆီးေန ၾကသူေတြ၊ လူေမွာင္ခိုက်ဴးလြန္ေနၾကသူ ေတြမွန္သမွ်ဟာ ေလာကီငရဲဆိုတဲ့ေထာင္ ဒဏ္က်ခံၾကရတဲ့အျပင္ သားတကြဲမယား တကြဲနဲ႕ အိမ္ေထာင္စုေတြ ၿပိဳကြဲကုန္ၾက ရတဲ့အျပင္ စီးပြားေရးလည္း က်ဆံုး၊ လူမုန္းလည္း ခံၾကရတယ္ကြ...''
''မိစၧာစာရ၊ က်ဴးလြန္ကလည္း၊မုန္း ၾကသူမ်ား၊ ရန္သူမ်ား၍၊ ရွားပါးလာဘ္ တိတ္၊ ခ်မ္းသာဆိတ္၍၊ ဣတိၴိပ႑ဳတ္၊ မ်ဳိးယုတ္ခါခါ၊ မ်က္ႏွာမလွ၊ အရွက္ရ လိမ့္၊ လကၡဏဣေျႏၵ၊ ယြင္းေသြခ်ဳိ႕သိမ္၊ စိုးရိမ္မ်ားစြာ၊ ခ်စ္သူကြာသည္၊ ေရွာင္ခါ အျပန္အက်ဳိးတည္း''ရယ္လို႔ ညႊန္းဆို ထားတာရွိတယ္ကြ''
''ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္ မွာပါတဲ့''ေသာေရယ်သူေဌးသား''ဟာ ေခ်ာေမာလွပတဲ့ဇနီးနဲ႔ရင္ေသြးႏွစ္ေယာက္ ရေနေပမယ့္အေခ်ာအလွမွန္ရင္ ခုံမင္ျမတ္ ႏိုးလြန္းလို႔ လမ္းခရီးမွာ အလြန္သပၸာယ္ လြန္းတဲ့ ရွင္မဟာကစၥည္းမေထရ္ကို ေတြ႕ျမင္လိုက္တဲ့အခါမွာ ျပစ္မွားမိခဲ့ တယ္။ရွင္မဟာကစၥည္းမေထရ္ကလည္း ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ အလြန္ေခ်ာေမာ လွပတဲ့ မေထရ္ျမတ္ဆိုပါေတာ့ကြာ''
''ေသာေရယ်သူေဌးသားက ရွင္ မဟာကစၥည္းမေထရ္ကို ျမင္ေတြ႕လိုက္ရ တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ''ဒီမေထရ္သာ ငါ့ မယားျဖစ္လိုက္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ ဒါ မွမဟုတ္ ငါ့ဇနီးရဲ႕အလွဟာ ဒီမေထရ္ရဲ႕ အလွလိုျဖစ္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ''လို႔ အလွကိုမက္ေမာလြန္းတဲ့ တဏွာနဲ႔ ေတာင့္တျပစ္မွားလိုက္မိတယ္တဲ့။ အဲဒီလို ျပစ္မွားမိလို႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေယာက္်ားဘဝ က မိန္းမဘဝကိုကူးေျပာင္းသြားခဲ့တယ္။ သူေဌးသားနဲ႔ညား သားသမီးႏွစ္ဦးရၿပီး ေတာ့မွ ရွင္မဟာကစၥည္းမေထရ္ကို ျပန္ လည္ဝန္ခ်ေတာင္းပန္၊ သံေဝဂရၿပီး ရဟန္းဘဝကူးေျပာင္း၊ ရဟႏၲာျဖစ္သြား ခဲ့တယ္တဲ့ကြ...။
''ငါေျပာျပေနတာေတြဟာ ေလာကီ ငရဲခံစားေနၾကရတဲ့အထဲက သာဓက အနည္းစုေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္ကြ။ ငရဲ ဆိုလို႔ ေျပာရဦးမယ္။ ငရဲႀကီးရွစ္ထပ္ ထက္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ လက္နက္ ႀကီးေလးခုရွိတယ္။ သိၾကားမင္းရဲ႕ ဝရဇိန္လက္နက္ႀကီး၊ အာဠာဝကဘီလူးရဲ႕ ဘြဲ႕ျဖဴလက္နက္ႀကီး၊ ဝႆဝဏ္နတ္မင္း ရဲ႕ သန္လ်က္လက္နက္ႀကီးနဲ႔ ယမမင္းရဲ႕ မ်က္လုံးလက္နက္ႀကီးဆိုၿပီး လက္နက္ ႀကီးေလးမ်ဳိးရွိတဲ့အနက္ ယမမင္းရဲ႕လက္ နက္ႀကီးနဲ႔ ဘယ္သူမွမလြတ္ကင္းဘူးတဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ယမမင္းဆိုတာ ေသမင္းျဖစ္ေနလို႔ပဲတဲ့။ ယမမင္းေဒါသနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ျပာက်ေစႏိုင္လို႔ မ်က္လုံး လက္နက္ႀကီးလို႔ေခၚတာတဲ့''
အဲဒီယမမင္းဟာ အကုသိုလ္ အက်ဳိးေပးေၾကာင့္ ငရဲကိုေရာက္လာၾက သူေတြကိုၾကည့္ၿပီး ''ငါသာလူ႔ဘဝကို ရၿပီး၊ ဗုဒၶဘုရားရွင္ပြင့္ခိုက္နဲ႔ ၾကံဳႀကိဳက္ လို႔ ဗုဒၶတရားကိုၾကားနာခြင့္ရရင္ တရား ထူးတရားျမတ္ကို က်င့္သုံးခြင့္ရရင္ သိပ္ ေကာင္းမွာပဲ''လို႔ သံေဝဂရေနတယ္တဲ့။ အဲဒါကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး ဆရာ ေဒါက္ တာဝင္းႏုိင္ထြန္း(ေရႊဘို)က''ဒု-သ-န-ေသာ''ဇာတ္ေကာင္ေတြထဲက 'ေသာ' လို႔ေအာ္ဟစ္ညည္းညဴသူ ငရဲသားရဲ႕ ေနာင္တသံေဝဂကို မွ်ေဝခံစားႏုိင္ေအာင္ ေရးသားထားတာကိုၾကည့္...
''ငရဲသားဘဝမွာ လက္ေတြ႕ဒုကၡ ၾကားက ေပါက္ဖြားလာတဲ့ တရားအသိ၊ တရားသတိနဲ႔ေျပာတာပါ။ ရခဲလွတဲ့လူ႔ ဘဝကို ရေနၾကတဲ့လူသားေတြအေနနဲ႔ ကုသိုလ္ျပဳဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြကို လက္ လြတ္ဆုံး႐ႈံးမခံသင့္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြကိုပဲၾကည့္၊ ငရဲျပည္ေရာက္မွ ဒါနျပဳမယ္ဆိုလို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေသးလားဗ်ာ။ ကိုယ့္ဒုကၡနဲ႔ကိုယ္ မခ်ိမဆံ့ခံစားေနရတာ၊ အားလပ္ခ်ိန္ေတာင္ မရပါဘူး။ ဒယ္အိုး ေပၚ ေခါင္းေလးတစ္ခ်က္ျပဴလာတဲ့အခ်ိန္ ေလးမွာသာ အခ်ိန္လုၿပီး သံေဝဂယူေန ၾကရတဲ့အျဖစ္ပါ''တဲ့ကြာ။
''သိပ္မွန္တာေပါ့ကြာ။ ရမၼက္ တဏွာ၊ ကာမရာဂ ထၾ<ြကလြန္းသူေတြ ဟာ အေပ်ာ္အပါးလုိက္စားလြန္းၾကတာ ေၾကာင့္ အမွားေတြကို က်ဴးလြန္မိၾက ရင္းကသူတို႔ရဲ႕ဘဝေတြလည္းက်ဆင္းသြား ၾကေလ့ရိွတာ ဓမၼတာပဲကြ။ ဘဝေသ သြားသလို လူရာမဝင္ၾကေတာ့ဘူးကြာ။ ဒါေၾကာင့္ ''ပညာမတတ္ရင္ တစ္ျခမ္း ေသ၊ စာရိတၱပ်က္ရင္ တစ္ကိုယ္လံုး ေသ''လို႔ လူမႈေရးကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ ျပားသူေတြကို ညႊန္းဆိုေနၾကတာေပါ့ ကြာ''
''တစ္ေထာင့္ငါးရာ၊ ကိေလသာ ကား၊ သမုဒၵရာရည္ေထြ၊ ဆားငံေရသို႔၊ ျဖစ္ေလေသာအား၊ ခ်ဳိးေသာက္ျငား လည္း၊လားလားမေကာင္း''လို႔''ေလာက နီတိပ်ဳိ႕''မွာ ဆိုဆံုးမထားသလို ေသာက္ ေလ ေသာက္ေလ ငတ္မေျပတဲ့ ဆားငန္ ေရနဲ႔မျခား၊ အလားတူတဲ့ ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုေထြျပားသူေတြအေနနဲ႔ ''ကာမ ေရာဂါ၊ ဝမ္းတြင္းနာကား၊ ကုရာနတၴိ၊ ေဆးမရိွဘူး၊ မိမိပညာသတိသာလွ်င္၊ မဟာၾသသဓ၊ ေဆးမည္စြရွင့္''လို႔''မဃ ေဒဝလကၤာ''မွာလမ္းညႊန္ထားသလို တရားအသိ၊ တရားသတိေတြ ထိန္းညိႇေန ထိုင္သြားၾကဖို႔ လိုတာေပါ့ကြာ။ ''ဟယ္ စိတ္... နင္ခိုင္းတုိင္း ငါမလုပ္'' ဆိုတဲ့ တရားေဆာင္ပုဒ္နဲ႔အညီ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းသိမ္းေနထိုင္သြားၾကမယ္ဆိုရင္ လူ႔ ဘဝတန္ဖိုးရဲ႕အက်ဳိးကို အျပည့္အဝစံစား ေနၾကရမွာေပါ့ကြာ''
''သိပ္မွန္တာေပါ့ သူငယ္ခ်င္းရာ''