images
UN
UN
ျမန္မာျပည္ဖြားမွ ဟုတ္ပါစ
ေမာင္ၿငိမ္းသူ(ႀကိဳ႔ပင္ေကာက္) Sunday, 09 December 2018
''ၾကယ္သီးမတပ္၊ ရင္ကိုလွပ္၍
ၾကားညႇပ္ေဘာင္းဘီ၊ ဆံပင္ရွည္သည္
ျမန္ျပည္ဖြားမွ ဟုတ္ပါစ''
ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘဝကျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ အထက္တန္းကဗ်ာ လက္ေရြးစင္ထဲက ''ဆရာစလင္းခင္ေမာင္ ရည္''ေရးစပ္ခဲ့ေသာ ''ဆရာႏွင့္သူ၏ ေက်ာင္းသားမ်ား''ကဗ်ာ၏ ပထမဆံုးအပိုဒ္ ကို ကြၽန္ေတာ္ႏႈတ္တိုက္ရြရြမၾကာခဏ ရြတ္ဆိုေနမိပါသည္။
ဆရာစလင္းခင္ေမာင္ရည္က ထုိေခတ္ ကာလက လမ္းသရဲလူငယ္မ်ား၏႐ိုင္းစုိင္း မႈကို ႐ႈတ္ခ်သေရာ္စပ္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ သည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ယေန႔ေခတ္မွာ ယိုသူမရွက္ ျမင္သူရွက္စရာေကာင္းေလာက္ ေအာင္ ရွက္ေၾကာျပတ္ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ မ်ား၊ မျမင္သင့္သည္မ်ားကိုအရွက္မရွိေဖာ္ ျပၿပီး ခႏၶာကိုယ္ကိုေလလံပစ္ေနၾကမႈမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ရင္ထဲမွာမခ်ိလြန္းစြာျဖင့္ ဆရာ စလင္းခင္ေမာင္ရည္ကိုအားက်ၿပီး ကဗ်ာ တစ္ပိုဒ္ကို စပ္ဆိုခဲ့ပါသည္။
''ဟိုလွပ္ဒီလွပ္၊ အကုန္လွပ္၍
စကပ္အတို၊ ေပါင္ရင္းကိုေရာက္
ကဲေမာက္ကာမ၊ လြန္ထၾကြေအာင္
ႏႈိးဆြျမႇဴဆြယ္၊ မာယာၾကြယ္ၿပီး
ဖလွယ္ေသြးသား၊ ေစ်းကစားသည့္
ေၾကးစားအသြင္၊ ပံုရိပ္ထင္ေအာင္
အျမင္႐ိုင္းစိုင္း၊ ထင္တိုင္းမိုက္မွား
ရြံဖြယ္မ်ားသည္
ျမန္ျပည္ဖြားမွ ဟုတ္ပါစ။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္လံုးဝဆန္႔က်င္ လြန္းလွသည့္ ေက်ာက္ေခတ္ဝတ္စားဆင္ ယင္ထံုးဖြဲ႕မႈမ်ားအျပင္ ယုတ္ညံ့သိမ္ဖ်င္း၊ ႐ိုင္းစိုင္းၾကမ္းတမ္းလြန္းေသာ စကား အသံုးအႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ေျပာဆိုျပဳမူဆက္ဆံ ေနၾကတာေတြ၊ လူအမ်ားျမင္ကြင္းမ်ားမွာ ပင္လူ႕ေတာ္သလင္းလို ကျမင္းေၾကာထေန ၾကတာေတြကိုလည္း ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ျမင္ေတြ႕ ေနၾကရပါသည္။
''လက္ဦးဆရာ၊ မည္ထုိက္စြာ၊ ပုဗၺာ စရိယ၊ မိႏွင့္ဖ''ဆိုသလို အခ်ဳိ႕မိဘေတြ ကိုယ္တိုင္က ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈကိုဆန္႔က်င္ ေနၾကေလရာ သူတို႔၏သားသမီးမ်ားသည္ အဘယ္မွာလွ်င္ျမန္မာပီသၾကပါေတာ့မည္ နည္း။ ေခါင္ကမိုးမလံုေသာေၾကာင့္ ျမန္္မာ မပီသေတာ့ဘဲ လူမ်ဳိးျခားကျပားေတြႏွင့္ တူကုန္ၾကပါေတာ့သည္။ ဆံပင္ကိုျဖဴနီ ေၾကာင္က်ားေဆးဆိုးထားေသာ ေက်ာင္းသူ ကို မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားကိုယ္တိုင္သြန္သင္ ျပဳျပင္ဆံုးမေပးရန္အတြက္ ေက်ာင္းစည္း ကမ္းအရဆင့္ေခၚခဲ့ေသာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ ႀကီးသည္ ေက်ာင္းသူ၏မိခင္ကို ျမင္ေတြ႕ လိုက္ရေသာအခါ ပင့္သက္ျဖာၿပီး အာေစး မိသြားခဲ့ရသည္။ အေၾကာင္းမွာမူ ေက်ာင္း သူ၏မိခင္ကိုယ္တိုင္က ဆံပင္ျဖဴနီေၾကာင္ က်ားျဖစ္ေနသည့္အျပင္ ေဆးဆိုးပန္း႐ိုက္ မ်က္ႏွာႏွင့္ မသတီစရာဟန္မူရာျပသေန ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။
မိဘမ်ားသည္ သားသမီးမ်ားႏွင့္ေန႔ ေရာညပါအနီးကပ္ေနထုိင္ၾကရသူမ်ားျဖစ္ သျဖင့္ သားသမီးမ်ားကအစစအရာရာတြင္ အားက်အတုယူသင့္သည့္စံျပမိဘေကာင္း မ်ားျဖစ္ေနၾကရပါမည္။
လူႀကီးမိဘမ်ားက ဇာတ္ကေနၾကသူ မ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယိုသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားႏွင့္ အလားတူၾကသည္။ ကေလးသူငယ္လူငယ္ မ်ားက ပြဲၾကည့္ပရိသတ္မ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုၾကည့္ပရိသတ္မ်ားႏွင့္အလားတူ ၾကသည္။ လူႀကီးမိဘမ်ား၏ကႀကိဳး ကကြက္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ဇာတ္လမ္း ေကာင္းမေကာင္းအေပၚတြင္ ကေလးသူ ငယ္လူငယ္မ်ား၏ ဘဝအတိမ္းအေစာင္း သည္ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိပါသည္။ ဆိုလိုတာက အားက်အတုယူမႈေကာင္းလွ်င္ လူငယ္ဘဝ တိုးတက္သည္။ အားက်အတုယူမႈ မေကာင္းလွ်င္၊ လြဲမွားလွ်င္လူငယ္ဘဝဆုတ္ ယုတ္ပ်က္စီးေစပါသည္။
အတုျမင္အတတ္သင္ဆိုသလို ေကာင္း က်ဳိးမျပဳေသာမဟုတ္မဟတ္ ဗ႐ုတ္သုတ္ခ မ်ားဆိုလွ်င္ အတတ္ျမန္၊ အတုခိုးျမန္ၾက သည္။ အထူးသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို၊ ေမာ္ ဒယ္လ္႐ႈိး၊ ကားေၾကာ္ျငာ၊ အရက္ေၾကာ္ျငာ မ်ားထဲမွ သ႐ုပ္ေဆာင္တခ်ဳိ႕၏ရွက္ေၾကာ ျပတ္ ေက်ာက္ေခတ္လူသားဝတ္ဆင္မႈမ်ား မွာ ေအာ့ေၾကာလန္၊ အန္ခ်င္စရာ၊ မသတီ စရာ အလြန္ေကာင္းလွပါသည္။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေသာ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား၊ ဗီဒီယိုမ်ား၊ ဆင္ဆာမဲ့အေခြမ်ား၊ညစ္ညမ္းေခြမ်ားေၾကာင့္ ယေန႔ေက်ာင္းသားလူငယ္တခ်ဳိ႕မွာ ဘဝပန္း တိုင္ေပ်ာက္ေနၾကပါသည္။ မူးယစ္ေဆးစြဲ၊ ခိုးဆိုးလုယက္၊ ႐ိုက္ႏွက္သတ္ျဖတ္မႈမ်ားကို က်ဴးလြန္လာခဲ့ၾကသည္။ ဆ႒မတန္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူအရြယ္ အဆင့္က ပင္ ေဒးကလပ္၊ ႏိုက္ကလပ္မ်ားသို႔ သြား လာေနၾကကာ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ားက ၾကယ္ငါးပြင့္အဆင့္ ဟိုတယ္မ်ားတြင္လည္း ေကာင္း၊ ေငြေၾကးသင့္႐ုံတတ္ႏိုင္သူမ်ားက နာရီပိုင္းသာလက္ခံၾကေသာ မိုတယ္၊ အင္း၊ တည္းခိုခန္းအမည္ခံ(မီးခိုးမထြက္ေသာ စက္႐ုံမ်ား)တြင္လည္းေကာင္း အနားယူေပ်ာ္ ပါးေနၾကပါသည္။



သေဘာထားခ်င္း မတုိက္ဆိုင္ေတာ့မွ ကာမလိမ္လည္ရယူမႈ ႏွင့္ အမႈဖြင့္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိေနပါသည္။ ခုျမင္၊ ခုႀကိဳက္၊ ခုလိုက္၊ ခုကြဲ မျမဲၾကဘဲ အိမ္ေထာင္ေရးကို ကေလးကစားစရာလို သေဘာထားလာၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ လက္ မထပ္ဘဲ အတူေနၾကသည္။
အထူးသျဖင့္ အဘက္ဘက္က နစ္နာ ၾကသူမ်ားမွာ မိန္းကေလးမ်ားသာျဖစ္ၾကပါ သည္။ ဤေနရာတြင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္က အေရာင္းရဆုံးစာရင္းဝင္''စာေရးဆရာမ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာခ်ဳိခ်ဳိတင္(ျမန္မာစာ)'' ၏ ''ျမန္မာစာသုေတသနစာတမ္းမ်ား'' စာအုပ္ထဲမွ ''ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ား၏ သဘာဝဆန္းစစ္ခ်က္''အခန္းပါ မွတ္သား လိုက္နာစရာအခ်ဳိ႕ကို အလ်ဥ္းသင့္သျဖင့္ ထပ္ဆင့္မွ်ေဝေပးလိုပါသည္။
ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အသက္(၁ဝ ႏွစ္)အရြယ္ကို ''ကညာ''အပ်ဳိစင္ဟုလည္း ေကာင္း၊ ကညာကို အဂၤလိပ္စကားမွာ ''အပ်ဳိစင္စစ္'' (Vergin)ဟုလည္းေကာင္း၊ ေရွးဟိႏၵဴက်မ္းမ်ားတြင္ ကညာအပ်ဳိစင္ ေလးေတြကို ''အဖိုးထိုက္တန္ေသာ အာယု ဝၯုနေဆးတစ္မ်ဳိး''ဟုလည္းေကာင္း ေခၚ ဆိုၾကေၾကာင္း။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စိႏၲေက်ာ္သူ ဦးၾသ ၏ ကဝိလကၡဏာ သတ္ပုံက်မ္းတြင္ ''ကညာေလးရပ္၊ စြန္႔ငါးထပ္၊ ခ်စ္အပ္ တစ္ပါးသာ''ဟု စပ္ဆိုထားၿပီး (၁)မင္းမ်ဳိး ကညာ၊ (၂)ပုဏၰားမ်ဳိးကညာ၊ (၃)ကုန္သည္ မ်ဳိးကညာ၊ (၄)လယ္ထြန္မ်ဳိးကညာဟူ၍ ကညာေလးမ်ဳိး သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားရာ ကညာအပ်ဳိစင္၏ သိကၡာ ႏွင့္တန္ဖိုးကို လူမ်ဳိးတိုင္း အေလးထား ေၾကာင္း သုံးသပ္ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ''မိန္းကေလးတို႔ဣေျႏၵ ေရႊေပးလို႔မရ''ဟူ ေသာစကားပုံေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
အသက္အရြယ္အပိုင္းအျခားအလိုက္ (၁)ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ကို ''ဒါရိကာ''၊ (၂)ရွစ္ ႏွစ္အရြယ္ကို''ေဂါရီ''၊ (၃)ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ ကို''ကညာ''၊ (၄) ၁၂ ႏွစ္အရြယ္ကို ''ကုမာရီ''၊(၅)၁၃ႏွစ္အရြယ္ကို''ေသြးစုန္း''၊ (၆) ၁၅ ႏွစ္အရြယ္ကို ''မ်က္မည္း''၊ (၇) ၂ဝ ႏွစ္အရြယ္ကို ''မ်က္ဝန္း''၊ (၈) ၂၅ႏွစ္အရြယ္ကို ''မ်က္ညြတ္''၊ (၉)၄ဝ ႏွစ္အရြယ္ကို ''ေျမာင္းတူး''ဟူ၍ အသက္ အရြယ္အလိုက္ ကညာကိုးရပ္ သတ္မွတ္ ထားေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားကိုအသက္အရြယ္ အလိုက္အဆင့္သတ္မွတ္ထားရာ (၁)ေမြး ဖြားခ်ိန္မွ ၁ဝ ႏွစ္အထိ ''မႏၵဒသက'' အက်ဳိးအျပစ္ကို ေကာင္းစြာမသိေသးေသာ မိုက္မဲသည့္အရြယ္၊ (၂) ၁ဝ ႏွစ္အရြယ္သို႔ ေရာက္လာပါက ''ခိၮာဒသက'' အလြန္ ေပ်ာ္ပါးျမဴးထူးလိုေသာအရြယ္၊ (၃)အသက္ ၂၁ႏွစ္မွ အသက္ ၃ဝအထိ ''ဝဏၰဒသက'' ႐ုပ္ဆင္းရွိသမွ်အစြမ္းကုန္လွပသည့္အရြယ္၊ (၄) အသက္ ၃ဝ မွ ၄ဝႏွစ္အထိ ''ဗလ ဒသက'' အားရွိသမွ် အစြမ္းကုန္ႀကီးမား သည့္အရြယ္၊(၅)အသက္ ၄ဝမွ ၅ဝႏွစ္အထိ ''ပညာဒသက''ပညာရရန္ရွိသမွ် အစြမ္း ကုန္ႀကီးမားသည့္အရြယ္၊ (၆) အသက္ ၅ဝ မွ ၆ဝ ႏွစ္အထိ ''ဟာနိဒသက'' တစ္ႏွစ္ ထက္တစ္ႏွစ္ ဆုတ္ယုတ္သည့္အရြယ္၊ (၇) အသက္၆ဝမွ ၇ဝႏွစ္အထိ''ပဗၻာရဒသက'' အသားအေရ႐ႈံ႕သည့္အရြယ္၊ (၈)အသက္ ၇ဝမွ ၈ဝႏွစ္အထိ ''ဝကၤဒသက''ခါးကုန္း သည့္အရြယ္ဟူ၍ အဆင့္ရွစ္ဆင့္ ခြဲျခား သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားရာ အသက္အရြယ္အဆင့္အရ မိမိတို႔ဘဝႏွင့္ သင့္တင့္မွ်တစြာ ေနထုိင္က်င့္ၾကံၾကရန္ အသိသတိေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ားမွာ (၁)အဆင္း လွျခင္း၊ (၂)စည္းစိမ္ခ်မ္းသာရွိျခင္း၊ (၃)သီ တင္းသီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ (၄)တတ္သိ လိမၼာျခင္း၊ (၅)လုံ႔လဝီရိယရွိျခင္းဟူေသာ အဂၤါငါးရပ္ရွိေၾကာင္း ''ဓမၼပဒ''တြင္ (၁) ဆဝိကလ်ာဏ-အေရေကာင္းျခင္း၊ အဆင္း ေခ်ာျခင္း၊ (၂) ဝယကလ်ာဏ-အရြယ္ ေကာင္းျခင္း၊ (၃) မံသကလ်ာဏ-အသား အေရႏူးညံ့ျခင္း၊ (၄)အ႒ိကလ်ာဏ-အ႐ိုး အဆစ္ေျပျပစ္ျခင္း၊ (၅)ေကသကလ်ာဏ- ဆံပင္ေကာင္းျခင္းစသည့္ အဂၤါရပ္ငါးရပ္ရွိ မွ မိန္းမေကာင္းဟုသတ္မွတ္ထားေၾကာင္း၊
''သုတၱနိပါတ္အ႒ကထာ''မွာ မိန္း ကေလးမ်ား ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း ''ေလာ္လီျခင္းငါးပါး'' သတ္မွတ္ထားရာ တြင္ (၁)အာဟာရေလာလ-စားေသာက္မႈ၌ ေလာ္လီျခင္း၊ (၂) အလကၤာရေလာလ- အဝတ္တန္ဆာမႈ၌ ေလာ္လီျခင္း၊ (၃) ပရ ပုရိသ ေလာလ-ေယာက္်ားတစ္ပါး၌ ေလာ္ လီျခင္း၊ (၄) ဓနေလာလ-ပစၥည္းဥစၥာ၌ ေလာ္လီျခင္း၊ (၅) ပါဒေလာလ-ထိုထိုဤ ဤအလီလီသို႔ သြားလာလည္ပတ္မႈ၌ ေလာ္ လီျခင္းဟူ၍ ေလာ္လီျခင္း(၅)ရပ္ သတ္မွတ္ ထားေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားရာ မိမိတို႔သည္ မည္သည့္အေျခအေနတြင္ရွိေၾကာင္းဆင္ျခင္ သုံးသပ္သင့္ၾကပါသည္။
ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ား၏ ဘဝေကာင္း က်ဳိးတန္ဖုိးႏွင့္ ဆုိးက်ဳိးဒုကၡအႏၲရာယ္ကုိ သိၾကနားလည္ေစခ်င္ၾကေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ ေတာ္ေကာက္ႏုတ္မွ်ေဝေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ''လူကုိ စိတ္ကအုပ္ခ်ဳပ္၏။ စိတ္ ကုိ ဉာဏ္ပညာက အုပ္ခ်ဳပ္၏။ ဉာဏ္ပညာ ကုိ ဗဟုသုတကအုပ္ခ်ဳပ္၏။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဗဟု သုတရွိေအာင္ စာအုပ္စာတမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ ကုိ ဖတ္ၾကကုန္ေလာ့'& အထူးသျဖင့္ ဟီရိၾသတၱပၸေလာကပါလ တရားႏွစ္ပါးကင္းမဲ့ေနၾကေသာ ယေန႔ေခတ္ ၏ သားေကာင္မိန္းကေလးတခ်ဳိ႕ အသိ ဝင္ဆင္ျခင္သင့္ပါသည္။ 'ဓိေတာဝါဒပ်ဳိ႕ သမီးဆုံးမစာ'မွာ 'တန္ဆာပလာ၊ ဆင္ သည္မွာကား၊ ပီတာေရွ႕တြင္၊ ႐ႈေလျမင္ ေအာင္၊ ကုိယ္တြင္အဝတ္၊ လဲမခြၽတ္ႏွင့္၊ ႏုထြတ္မ်က္ႏွာ၊ ကုိယ္ခႏၶာကုိ၊ ဆင္းဝါ႐ုပ္ သြင္၊ အေရာင္တင္ေသာ္၊ ကြယ္လြင္ဌာန၊ လွ်ဳိ႕ဝွက္ၾကရွင့္'ဟု မိန္းကေလးမ်ားအဝတ္ အထည္လဲလွယ္သည့္အခါ ဖခင္၊ အစ္ကုိ ႏွင့္ေမာင္ေတြ၏ေရွ႕မွာ မလဲလွယ္ၾကရန္၊ နံ႔သာလိမ္းျခယ္ၾကရာတြင္လည္း မျမင္အပ္ သည္တုိ႔ကုိ ကြယ္ဝွက္ထားရန္၊ သတိေပး ထားျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခုေခတ္ မွာေတာ့ ကြယ္ဝွက္ထားၾကျခင္း အလ်ဥ္း မရွိၾကေတာ့ဘဲ ခႏၶာကုိယ္တစ္ကုိယ္လုံးကုိ ေဖာ္လွစ္ဖြင့္ျပ၊ ေလလံပစ္ေနၾကေလရာ မျမင္ခ်င္အဆုံး ေအာ့ႏွလုံးနာစရာေကာင္းလွ ပါသည္။
သူတုိ႔က ရွက္ေၾကာျပတ္၊ ေဖာ္ျပေလ လံပစ္ေနၾကေလေတာ့ ေယာက္်ားႀကီးငယ္ တခ်ဳိ႕ကလည္း ကာမရာဂပုိးေတြ ထၾ<ြကလာ ၾကကာ အဓမၼက်င့္ၾကံမႈေတြ၊ ကာယိေျႏၵ ဖ်က္ဆီးမႈေတြ ဆက္စပ္ၿပီးယွက္ႏႊယ္ေန သည့္ သက္ငယ္မုဒိမ္းမႈေတြကုိ က်ဴးလြန္ လာၾကပါေတာ့သည္။ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီ ျဖစ္ေသာ စာေရးဆရာႀကီးေမာင္ထင္(ဂႏၳ ဝင္ငဘေရးသားသူ)''ရယ္ရႊင္ဖြယ္ဂ်ာနယ္'' တြင္ ၁၉၃၄ ခုႏွစ္က ေရးသားခဲ့ေသာ ''ပုတီးကုိေထာင္၊ သူေတာ္ေယာင္၊ ေျဗာင္ လိမ္သည့္ေခတ္။ ေတာသူဆံေတာက္၊ ၿမိဳ႕ ကုိေရာက္၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည့္ ေခတ္။ မီးဖုိေခ်ာင္ကစာေထာင္ျပ၊ မ်က္စ ပစ္သည့္ေခတ္။ ဘုိင္စကုတ္ပြဲ၊ ႀကိတ္ႀကိတ္ ခဲ၊ ေျခသည္းႏွင့္ကုတ္သည့္ေခတ္။ လန္ ခ်ားကုလား၊ ေနကုန္ငွား၊ ႏွစ္ေယာက္သား ေပ်ာ္သည့္ေခတ္''ဟူ၍ သေရာ္ထား၊ ကလိ ထားသည္ကုိ ျပန္လည္သတိရမိေနပါ သည္။ ဆရာႀကီးေမာင္ထင္ေရးသားခဲ့သည္ မွာ ၈၄ ႏွစ္ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ ရွိကာလတြင္မူ အသြင္သဏၭာန္ျခားနားသြား ေသာ္လည္း အႏွစ္သာရကေတာ့ ထူးမျခား နားပင္။ ေခတ္ဆန္လြန္းၿပီး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်း မႈကုိပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးေနၾကပါသည္။
ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသားေလးကုိ အတန္းတူမိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္က ရည္း စားစာအၿပိဳင္ေပးျခင္း၊ စတုတၴတန္းေက်ာင္း သားႏွင့္ေက်ာင္းသူရည္းစားထားသည္ကုိ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက ေမးျမန္းစစ္ေဆး ေနစဥ္ ေက်ာင္းသားေလးက ေၾကာက္ရြံ႕ တုန္လႈပ္ေနေသာ္လည္း ေက်ာင္းသူေလးက ''ေမာင္ေျပာလုိက္ေလ''ဟု ရဲဝံ့စြာရင္ေကာ့ ေျဖဆုိျခင္း၊ ေယာက္်ားပ်ဳိေလးကုိ မိန္း မပ်ဳိေလးသုံးေယာက္က အၿပိဳင္ပုိး၊ အၿပိဳင္ တြဲေနၾကျခင္း၊ ေယာက္်ားေလးက မိန္းက ေလးကုိ ကုန္းပုိးေလွ်ာက္လွမ္းျခင္းစသည့္ ကုိရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားကုိ အားက် အတုယူမႈမ်ား ပြားမ်ားလာခဲ့ၾကသည္။ မိန္း ကေလးအခ်ဳိ႕၏ ဣေျႏၵကုိေရႊေပးစရာမလုိ ေတာ့ဘဲ အလကားပင္ရေနၾကသည့္အေျခ အေနသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေနေလၿပီ။
ပုိ၍ဆုိးရြားလြန္းသည့္ျဖစ္ရပ္ဆန္းရွိပါ ေသးသည္။ ေခတ္ပညာတတ္ေယာက္်ား ပ်ဳိေလးတစ္ဦးကုိ ေခတ္ပညာတတ္မိန္းမ ပ်ဳိေလးသူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးက တစ္ေန႔တည္း မွာပင္ တရား႐ံုးတစ္႐ုံးစီမွာ လက္မွတ္ထုိး လက္ထပ္ခဲ့ၾကရာ ထုိမိန္းကေလးႏွစ္ဦးက ပင္ အသိသက္ေသအျဖစ္ အျပန္အလွန္ လက္မွတ္ထုိးေပးခဲ့ၾကပါသည္။မိန္းကေလး တစ္ဦး၏မိဘက သမီးကုိအခန္းထဲ ပိတ္ ေလွာင္ထားခဲ့ရာ ေယာက္်ားေလးက သူ႕ဇနီး ကုိ မတရားပိတ္ေလွာင္ထားသည္ဟုဆုိ ကာအမႈဖြင့္ရာမွ သမီးမုိက္၏ဇာတ္လမ္းကုိ မိဘမ်ားခမ်ာ ရင္နင့္ေၾကကြဲဖြယ္ သိရွိခံစား ခဲ့ၾကရပါသည္။ မယုံမရွိၾကပါႏွင့္။ ပုံျပင္ မဟုတ္ပါ။ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား ျဖစ္ၾက ပါသည္။
ျမန္မာက ကုိရီးယားထက္ ေက်ာ္တက္ သြားေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္သျဖင့္ ကုိရီးယား ေတြသိသြားပါက ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ကူးရန္အတြက္ အလုအယက္ဝယ္ယူၾကမွာေသခ်ာပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ 'မဃေဒဝလကၤာ'မွာ 'လူ႕ ရြာအတီး၊ ေဝါဟာၿပီးသား၊ သမီးတစ္ ေကာင္၊ ႏြားတစ္ေထာင္သုိ႔၊ လုံေအာင္အၿမဲ၊ ေစာင့္ႏုိင္ခဲ၏'ဟု ဆုိဆုံးမထားပါသည္။
တခ်ဳိ႕မိဘမ်ားခမ်ာ သမီးမုိက္၏ လိမ္ ညာမႈကို မသိၾကရွာ၊ အိမ္မွထြက္သြားေတာ့ အဝတ္အစားကတစ္မ်ဳိး၊ လမ္းႏွင့္အျပင္ ေရာက္ေတာ့ အဝတ္အစားကတစ္မ်ဳိး၊ အေျပာတစ္မ်ဳိး၊ အလုပ္တျခားျဖင့္ မိဘ မ်ားကုိ လွည့္စားလွည့္ျဖားေနၾကပါသည္။
''ငယ္ေသာ္ 'သမီး' ႀကီးေသာ္ 'ထီး'၊ သမီးအလိမၼာ။ ငယ္ေသာ္ 'သမီး'ႀကီးေသာ္ 'မီး'၊ သမီးအမုိက္ပါ''ဟူေသာ ဆုိစကား ရွိပါသည္။ သမီးကေလးေမြးဖြားလာေတာ့ သမီးေလးႀကီးလာလွ်င္ တုိ႔မိဘေတြ ထီးလုိ ခုိလႈံခြင့္ရမွာပဲ။ သမီးလိမၼာေလးျဖစ္မွာပဲဟု ေမွ်ာ္လင့္အားခဲထားၾကေသာ္လည္း ႀကီး လာေသာသမီးေလးက မုိက္႐ုိင္းေစာ္ကား အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားလာေသာအခါ ထီး လုိခုိလႈံခြင့္မရၾကဘဲ မီးလုိဝါးမ်ဳိေလာင္ၿမိဳက္ ျခင္းခံၾကရသည့္ မိဘေတြေျမာက္ျမားစြာ ရွိေနၾကပါသည္။
မိဘေတြ ေျမာက္ျမားစြာမွသည္ ႏုိင္ငံ ႏွင့္ခ်ီ၍ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၾကေစခ်င္ပါသည္။ ေရွးပေဝသဏီကလုိ ေတာင္ရွည္ပုဆုိး၊ ထိုင္ မသိမ္းအက်ႌ၊ ေသွ်ာင္ထုံး၊ဘီေအဆံထုံးမ်ဳိး ေတြဆင္ယင္ထုံးဖြဲ႕ၾကရန္မလုိပါ။ ေခတ္ ကာလႏွင့္အညီ ဝတ္စားဆင္ယင္သင့္ပါ သည္။ သုိ႔ေသာ္အ႐ုိးကုိေတာ့ အရြက္မဖုံး ေအာင္ မ်ဳိးမစစ္၊ မ်ဳိးမခ်စ္မ်ား၏ အႏၲရာယ္ မ်ားကုိကား ကာကြယ္တားဆီးၾကေစခ်င္ပါ သည