images
UN
UN
ပညာခ်ဳိ႕တဲ့ ေက်းဇူးမမဲ့ၾကပါနဲ႔
ေမာင္ၿငိမ္းသူ(ႀကိဳ႔ပင္ေကာက္) Wednesday, 06 February 2019
''သူငယ္ခ်င္းေရ အခုတေလာ မင္း စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ေတာ္ေတာ္ဆက္ ေနပါလားကြ''
''ေအးကြာ ငါ့လုပ္ငန္းအေျခအေနနဲ႔ စာေပေဟာေျပာပြဲ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္တဲ့ အခါမွာ လိုက္ေဟာေနရတာပါကြာ''
''ကုသိုလ္လည္းရ၊ ဝမ္းလည္းဝ တယ္ မဟုတ္လားကြ''
''မင္းက ရတာကိုသာ ျမင္ေနတာ၊ သြားရလာရတဲ့ဒုကၡက မေသးလွဘူးကြ။ ဒီၾကားထဲမွာ မင္းေျပာသလိုပဲ ကုသိုလ္ရ တဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြလည္း ပါတယ္ ကြ။ 'ေက်ဇူးႀကီးလွမိနဲ႔ဖ' လို႔ေခါင္းစီး တပ္ထားတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ဳိးေတြ၊ 'အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ' နဲ႔ေရာၿပီးက်င္းပတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ဳိးေတြ၊ 'မႈခင္းက် ဆင္းေရး' နဲ႔ေရာၿပီးက်င္းပတဲ့ စာေပ ေဟာေျပာပြဲမ်ဳိးေတြ၊ 'မိဘဆရာအသင္း ႏွစ္ပတ္လည္ ဆုေပးပြဲ' နဲ႔ေရာၿပီး က်င္းပတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ဳိးေတြမွာ ေဟာေျပာရတာကေတာ့ အဓိကအခ်က္ ကို ေဇာင္းေပးေဟာျပရတာျဖစ္လို႔ ေဟာ ေျပာေနက် စာေပေဟာေျပာပြဲနဲ႔မတူဘဲ ထူးထူးျခားျခားအေၾကာင္းျခင္းရာေတြကို အေလးထားေဟာေျပာေနရေတာ့ ကုသိုလ္ လည္းရတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္တာေပါ့ကြာ''
''မင္းေျပာမွ ငါသတိရသြားတယ္ ကြာ။ အၿငိမ့္လူရႊင္ေတာ္ေတြက သတင္း စာကို ေကာက္မကိုင္လိုက္နဲ႔ ေကာက္ ကိုင္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္၊ ညာျဖစ္မယ္လို႔ ဟာသျပက္လံုး ထုတ္ၾကေလ့ရွိတယ္ကြ။ အခုေတာ့ သတင္းစာကို ေကာက္ကိုင္ လိုက္ရင္ သာဓုအႀကိမ္ႀကိမ္ေခၚေနရၿပီ သူငယ္ခ်င္းေရ''
''ဘာေၾကာင့္ သာဓုအႀကိမ္ႀကိမ္ေခၚ ေနရတာလဲကြ''
''မင္းကလည္း ငါ့ကို အေၾကာင္႐ုိက္ ေနျပန္ၿပီ။ ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာေတြကို ေကာက္လွန္ၾကည့္လိုက္ရင္ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွာ 'အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ'ေတြ က်င္းပၾကမယ့္အေၾကာင္း ေၾကညာထား တာဟာ သိပ္မဂၤလာရွိပါ့ကြာ။'အာစရိယ ပူေဇာ္ပြဲ' က်င္းပမယ့္ ေၾကညာခ်က္က ေလးပုဒ္ ငါးပုဒ္ေလာက္ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာေတြမွာ ေန႔တိုင္းလိုလိုပါေနတာ ကြ။ အနေႏၲာအနႏၲဂိုဏ္းဝင္၊ အာစရိယ ဆရာေတြကို တပည့္ေဟာင္းေတြက အခုလို ပူေဇာ္ပြဲက်င္းပေနၾကတာဟာ နတ္လူသာဓုေခၚထိုက္တဲ့ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္အလုပ္ပဲကြ။ ဒါေၾကာင့္ ငါက သာဓုအႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚေနတာကြ''
''ငါလည္း သာဓုေခၚေနပါတယ္ ကြာ။ ငါလည္းႏွစ္စဥ္ပဲ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ အထိမ္းအမွတ္ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေဟာေျပာေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီႏွစ္လည္း ေဟာေျပာေနရဆဲပါ။ ငါက စာေပ အေၾကာင္းကို နိဒါန္းခ်ီၿပီး ငါ့ကိုယ္ေတြ႕ ခံစားခ်က္ျဖစ္ရပ္မွန္ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲ အေၾကာင္း 'ဖိုလႈိက္စြာ၊ ငို႐ႈိက္ကာ၊ ဦးခိုက္ခဲ့ပါသည္' ဆိုတဲ့ မဂၢဇင္း ဝတၴဳရွည္ကို ေဟာေျပာခဲ့တယ္ကြ''




''ဘာလဲ မင္းရဲ႕ဆရာႀကီး ဦးေရႊဝိုင္း (ေရႊငယ္ဝိုင္း) အေၾကာင္း မဟုတ္လား''
''ဟုတ္ပါ့ကြာ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာႀကီး ဦးေရႊဝိုင္းရဲ႕ အေၾကာင္းကို အေျခခံၿပီး ဆရာ၊ဆရာမတိုင္းရဲ႕'ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာ၊ အၾကင္နာ' ဆိုတဲ့ 'နာေလးနာ' အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာခဲ့တာပါ''
''မင္းစဥ္းစားၾကည့္ေလ မင္းေရာငါပါ ေက်ာင္းသားဘဝကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကေတာ့ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို ခံစားနားလည္ထားၾကသူေတြပါ။ ငါနဲ႔ အတူ ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ကို စာေပေလာကမွာ လူတစ္လံုးသူတစ္လံုး ျဖစ္ေအာင္ ဥယ်ာဥ္မွဴးေကာင္းပီသစြာ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့ သူဟာ ျမန္မာစာျပဆရာႀကီးစာေရးဆရာ ႀကီး ေရႊငယ္ဝိုင္းပဲကြ။ ဆရာႀကီးဟာ ေက်ာင္းစာအျပင္ ျပင္ပေလာကဗဟုသုတ ေတြပါ စာသင္ခန္းထဲမွာ အၿမဲတမ္း လမ္းၫႊန္သြန္သင္ျပသ ဆိုဆံုးမေလ့ရွိခဲ့ တယ္ကြ''
''ငါ့ရင္ထဲမွာ အခုထိ စြဲၿငိမွတ္မိ ေနတုန္းပါကြာ။ ေလာကမွာ ဘာပဲလုပ္ လုပ္ အတက္အက်ဆိုတာရွိေနမွာပဲ။ တက္ရင္လည္း ဘဝမေမ့နဲ႔၊ က်ရင္လည္း ဘဝမနာေစနဲ႔။ စိတ္ဓာတ္ခိုင္က်ည္ဖို႔လို တယ္။ ဥပမာ စာေမးပြဲက်ရင္ ဘာ ေၾကာင့္ စာေမးပြဲက်ရတာလဲ အေျဖရွာၿပီး ျပန္လည္ႀကိဳးစားရမယ္။ စစ္႐ႈံးတဲ့စစ္သူ ႀကီးဟာ လိုဏ္ဂူထဲမွာ ပုန္းေအာင္းေနစဥ္ ပင့္ကူအိမ္ဖြဲ႕ေနတဲ့ ပင့္ကူကိုျမင္ၿပီး ဆင္ျခင္ ဥာဏ္ရသြားသလို ''ပ်က္ကိန္းႀကိမ္ႀကိမ္၊ ပင့္ကူအိမ္ကို၊ ႀကိမ္ႀကိမ္ပင္လွ်င္၊ ပင့္ကူ ျပင္၏''ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္မဟုတ္ လား။ ႀကိဳးစားၾကစမ္းပါကြာတဲ့...''
''ေရပက္မဝင္ေအာင္ ကြၽမ္းက်င္ လိမၼာ ပါးနပ္စြာတတ္ေျမာက္ထားတဲ့ သိုင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာေလအထြက္ အဝင္နဲ႔ မကင္းသလိုပဲ ပညာရွိသတိ ျဖစ္ခဲ၊ လြဲတတ္ေခ်ာ္တတ္၊ တိမ္းေစာင္း တတ္တယ္။အဲဒါကို သတိနဲ႔ထိန္းေက်ာင္း ရမယ္...''
''စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ 'စု၊ တု၊ ျပဳ'ဆိုတဲ့ စကားသုံးလုံးကို နားလည္ လိုက္နာရမယ္ကြ။ 'စု'ဆိုတာက ပထမအဆင့္မွာ စာေပကိုစုေဆာင္းေလ့ လာရမယ္။ 'တု'ဆိုတာက ဒုတိယ အဆင့္မွာ စာေပေရးသားနည္းကို တုပ ေရးသားရမယ္။ 'ျပဳ'ဆိုတာက တတိယ အဆင့္မွာ ကိုယ္တုိင္ျပဳစုေရးသားရ မယ္။ ''တတ္ခ်င္ရင္သင္၊ ျမင္ခ်င္ ရင္ၾကည့္၊ သိခ်င္ရင္ေမး၊ ေရးခ်င္ရင္ ဖတ္'' တဲ့။ စာေရးခ်င္ရင္ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ၾကေပါ့ တပည့္တို႔ရာ။ အလိမၼာစာမွာ ရွိတာ မင္းတို႔ အသိပါ။ ''႐ုပ္လွခ်င္လို႔ မွန္ၾကည့္ၾကသလို ဘဝလွဖို႔အတြက္ စာၾကည့္ၾကပါ၊ စာဖတ္ၾကပါ''တပည့္ တို႔ရာ...''
''ေလာကကို ပညာနဲ႔အလွဆင္သူ၊ ေသာကကို က႐ုဏာနဲ႔ေျဖေဖ်ာက္သူ၊ အမ်ားအက်ဳိးကို ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ၿပီး ေဆာင္ ရြက္တတ္သူကို ဆရာလို႔ေခၚတယ္။ အရာရာကို ဆဆရာရာျပဳသူ၊ ဆင္ကန္း ေတာတိုး အက်ဳိးမရွိမလုပ္ဘဲ ႏႈိင္းႏႈိင္း ခ်ိန္ခ်ိန္ ေတြးေတြးဆဆေဆာင္ရြက္သူ၊ ေရွ႕ေနာက္ေမွ်ာ္ကာ အေျမာ္အျမင္ဆင္ျခင္ တုံတရားနဲ႔ ျပည္စုံသူကို ဆရာလို႔ေခၚ တယ္''
''ပညာရွင္တခ်ဳိ႕ကလည္း ဆရာဆို တာ ''ဆာယာ''ဆိုတဲ့ ပါဠိကဆင္း သက္လာတာ။ ဆာယာဟာ အရိပ္တဲ့။ ေလာကနီတိက်မ္းမွာ သစ္ပင္အရိပ္ဟာ ေအးတယ္။ အဲဒီသစ္ပင္အရိပ္ထက္ မိဘ ေဆြမ်ဳိးေတြရဲ႕ အရိပ္က သာၿပီးေအး တယ္။ မိဘေဆြမ်ဳိးေတြရဲ႕ အရိပ္ထက္ ဆရာေတြရဲ႕အရိပ္က ပိုၿပီးေအးတယ္။ ဆရာရဲ႕အရိပ္ထက္ ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႕ အရိပ္က သာလြန္ၿပီးေအးတယ္။ ဘုရင္ မင္းျမတ္ရဲ႕အရိပ္ထက္ ဘုရားရွင္ရဲ႕တရား ရိပ္က အေအးျမဆုံးပဲတဲ့။ ဒီေတာ့ကာ ဆရာေတြရဲ႕အရိပ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ေအးျမသာယာမႈ ရွိတယ္ဆိုတာကို သိထားၾကဖို႔လိုတယ္...''
''မဃေဒဝလကၤာမွာ ''ေရွး႐ႈေမတၱာ၊ က႐ုဏာႏွင့္၊ နာနာၾကင္ၾကင္၊ အျပစ္ျမင္ တိုင္း၊ ဝမ္းတြင္မသို၊ ဟုတ္တိုင္းဆို၍၊ က်ဳိးလိုစိတ္က၊ ဆုံးမတတ္သူ၊ ဆရာဟူ ေလာ့''လို႔ ဆိုထားတယ္။ အိုးဖုတ္၊ အိုးလုပ္သမားဟာ အိုးကိုနာနာ႐ိုက္ေလ အိုးေကာင္းေကာင္းကို ရေလဆိုသလို ပဲ''လို႔ ဆရာႀကီးဦးေရႊဝိုင္းက တို႔ကို ဆုံးမေလ့ ရွိခဲ့တယ္ကြ''
''မင္းက အစေဖာ္လို႔ ငါလည္းသတိ ရမိတယ္ကြာ။''ဆရာႀကီးဂုဏ္ထူးဦးသိန္း ႏိုင္''က ေက်ာက္ေသြးဆရာအေသြးမခံရ ဘဲ ေက်ာက္မ်က္ဟာ ေရာင္းတမ္းဝင္ ေက်ာက္မ်က္မင္းအျဖစ္ ဘယ္ေတာ့မွ မေရာက္ဘူးတဲ့။ ပန္းပုဆရာအထုမခံရဘဲ ယမေနသားဟာ ယမင္း႐ုပ္ဘဝကို ဘယ္ ေတာ့မွ မေရာက္ဘူးတဲ့။ ေက်ာက္ဆစ္ ဆရာ အဆစ္မခံရတဲ့ေက်ာက္တုံးဟာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္အျဖစ္ လူအမ်ားရဲ႕ ရွိခိုး ပူေဇာ္မႈကို ဘယ္ေတာ့မွမခံရဘဲ လမ္းခင္း တဲ့ေက်ာက္တုံးအျဖစ္သာရွိေနမွာတဲ့ကြာ။ ဆရာေတြဆရာမေတြရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးႀကီး မားပုံကို အမႊမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳထားတာကြ''
''ငါဆက္ေျပာစရာ ရွိေသးတယ္ ကြာ။ တို႔ၿမိဳ႕နယ္အသင္းက ႏွစ္ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ျပန္ၿပီး ထက္၊ လယ္၊ မူ၊ အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမႀကီး အားလုံးကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲ က်င္းပေလ့ ရွိခဲ့တယ္ကြ။ ငါကေတာ့ အာစရိယ ပူေဇာ္ပြဲက်င္းပတိုင္း စာေပေဟာေျပာပြဲ ေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနလို႔ မလုိက္ႏုိင္တာ မ်ားပါတယ္။ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲအတြက္ အလွဴေငြကုိေတာ့ တတ္ႏုိင္သမွ် ထည့္ ဝင္ခဲ့တယ္ကြ။ မွတ္မွတ္ရရေျပာရရင္ကြာ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲကုိ ငါလုိက္သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီပြဲမွာ ဆရာႀကီး က-
''ဆရာဆုိတာဘယ္လုိေတြပဲ အဓိ ပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိေနၾကေစကာမူ ဆရာတုိ႔ အေနနဲ႔ ပန္းပ်ဳိးသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ပန္း ခ်ဳိးသူေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ပ်ဳိးေထာင္ ေပးခဲ့တဲ့ ဖူးငုံပန္းကေလးေတြ လန္းဆန္း ေနတာ ငြားငြားစြင့္စြင့္ ဖူးပြင့္ေဝဆာေန တာကုိၾကည့္ၿပီး ပီတိျဖာေနရတာက ဥယ်ာဥ္မွဴးဆရာအုိႀကီးေတြရဲ႕ ဘဝပါ တပည့္တုိ႔ရာ...''
''ဆရာဆုိတာ ကုိယ့္တပည့္ေတြကုိ အၿမဲတမ္းေမာ့လုိ႔သာ ၾကည့္ခ်င္ၾကပါ တယ္။