images
UN
UN
က႐ုဏာတြဲလက္မ်ား ခိုင္ၿမဲျပန္႔ပြားတိုးတက္ပါေစ
ေမာင္ၿငိမ္းသူ (ႀကိဳ႔ပင္ေကာက္) Sunday, 11 August 2019

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားတြင္ ပရဟိတအသင္းအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ နာေရး ကူညီမႈအသင္းမ်ား တစ္ေန႔တျခား တိုးပြားမ်ားျပားလာၾကရာ အားရဝမ္းသာ ႏွင့္ မုဒိတာ ပြားေနၾကရပါသည္။
ေသြးအေရးေပၚလိုအပ္ေသာ ေရာဂါ ေဝဒနာရွင္မ်ားႏွင့္ ေသြးလြန္တုပ္ေကြး ရာသီမ်ဳိးတြင္ ေသြးလွဴရွင္မ်ားအသင္း မ်ား၏ပံ့ပိုးကူညီမႈသည္ အလြန္ထိေရာက္ လွပါေပသည္။ ေလေဘးႏွင့္ ေရေဘး သင့္သူမ်ားကို ပံ့ပိုးကူညီလွဴဒါန္းေနၾက ေသာ ပရဟိတ အသင္းမ်ားကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ေနၾကရပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ရာသီမေရြး၊ ေန႔ည မေရြး၊ ေနရာမေရြး ကူညီေနၾကေသာ အသင္းမ်ားမွာ 'နာေရးကူညီမႈအသင္း မ်ား'ပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။ နာေရးကူညီမႈ အသင္းမ်ားသည္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲသူ မ်ားကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ပံ့ပိုးကူညီ ေနၾကရင္းက အပူမီးေသာကမီးကို ေလ်ာ့ နည္းေစေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးေနၾက ေသာ စြမ္းေဆာင္ရွင္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
နာေရးကူညီမႈအသင္းမ်ား၏ အက်ဳိး ေက်းဇူးအထူးထူးကို မုဒိတာပြားေနရင္း က အိႏိၵယႏိုင္ငံမွ နာေရးဒုကၡသည္မ်ား၏ ရင္နင့္စရာျဖစ္ရပ္ကို ျပန္လည္ သတိရ သြားခဲ့ပါသည္။
၁၅-၁-၂ဝ၁၅ ရက္ေန႔က ထုတ္ေဝ ခဲ့ေသာ 'မဇၩိမေန႔စဥ္သတင္းစာ' ႏိုင္ငံ တကာသတင္းက႑မွာ ေအအက္ဖ္ပီ၏ သတင္းကို ဘာသာျပန္ၿပီး ေဖာ္ျပထား သည့္ သတင္းျဖစ္သည္။ ထိုသတင္းထဲ ၌ 'အိႏိၵယႏိုင္ငံ၊ ဂဂၤါျမစ္ရဲ႕ ျမစ္လက္ တက္တစ္ခုတြင္ ဇန္နဝါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔ က ႐ုပ္အေလာင္း၈ဝခန္႔ ေမ်ာပါလာသည္ ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံမွာ သန္း ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ဟိႏၵဴတို႔ ေသဆံုးသူ ေတြကို မီးသၿဂဳႋဟ္မႈေတြ လုပ္ေဆာင္ေန ၾကသည့္ ေဒသရွိ အသက္ေသြးေၾကာ ျမစ္ရဲ႕ သန္႔ရွင္းမႈအေပၚ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း၊ ဥတာပရာေဒ့ရွ္ျပည္နယ္ရွိ မီးသၿဂဳႋဟ္ ေသာ ဧရိယာအနီး ဂဂၤါျမစ္၏ ျမစ္လက္ တက္တစ္ခုအတြင္းမွာ ထိုအေလာင္း ၈ဝ ကို ေတြ႕ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံအတြင္းမွာ မီးသၿဂဳႋဟ္စရိတ္မတတ္ႏိုင္တဲ့ ဆင္းရဲႏြမ္း ပါးသူေတြက ျမစ္အတြင္း အေလာင္း ေတြကို ေမွ်ာခ်ခဲ့တာျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ႐ုပ္သံျပကြက္ေတြထဲမွာ ေရစီးအတိုင္း ေမ်ာပါလာခဲ့ၾကေသာ ပုပ္ပြေနၾကတဲ့ အေလာင္းေတြကို ေခြးေတြ၊ ငွက္ေတြက စားေသာက္ေနၾကပံုကို ေတြ႕ျမင္ေနၾကရ ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ျမင္ေတြ႕ေနၾကရတာက ႐ုပ္အေလာင္း ၈ဝ ခန္႔သာျဖစ္ေပမယ့္ ဒီထက္မက မ်ားျပားႏိုင္ေၾကာင္း၊ အခု အခ်ိန္က ေရက်ခ်ိန္မို႔ အေလာင္းေတြ ေပၚလာေၾကာင္း၊ အေလာင္း ၁ဝဝ ဝန္းက်င္အထိရွိလာႏိုင္ေၾကာင္း' ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။
ဥတာပရာေဒ့ရွ္ျပည္နယ္၏ လူဦး ေရမွာ သန္း ၁၁ဝ ေက်ာ္ရွိရာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရထက္ ႏွစ္ဆေက်ာ္ မ်ားျပားေနပါသည္။ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၏ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ အမ်ားဆံုး ျပည္နယ္ လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶတန္ခိုး ေၾကာင့္ ဂယာေလဆိပ္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရွိေသာ ႏိုင္ငံတိုင္းက လာေရာက္ဖူးေျမာ္ ေလ့လာေနၾကျခင္း ေၾကာင့္သာ ဂယာသည္ စည္ကားေနျခင္း ျဖစ္သည္။ လူေနမႈစ႐ုိက္ႏွင့္ ဆင္းရဲမြဲေတ မႈကိုေတာ့ စာဖြဲ႕လွ်င္ ကုန္ႏိုင္ဖြယ္မရွိေပ။ ေက်းရြာေတြမွာ အိမ္သာမရွိၾကေတာ့ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားသည္ လမ္းမွာကားရပ္ ၿပီး အေပါ့အပါးသြားခ်င္ၾကတာေတာင္ ခ်ီး (ေခ်းပံု)ေတြကို ေျ>ြမသိုင္းလို သိုင္း ကြက္နင္း ေရွာင္ကြင္းခဲ့ၾကရပါသည္။ ေက်းရြာေတြမွာ အိမ္သာမရွိၾကေတာ့ နီးစပ္ရာခ်ံဳပုတ္ေတြကို အကာအကြယ္ ယူၿပီး က်င္ႀကီးက်င္ငယ္စြန္႔ရန္ သြားလာ ၾကရင္းက မိန္းကေလးအခ်ဳိ႕ အဓမၼက်င့္၊ သတ္ျဖတ္ခံခဲ့ၾကရပါသည္။ ယခုမွ အိမ္ တိုင္း အိမ္သာေဆာက္ၾကဖို႔ လႈံ႕ေဆာ္ေန ၾကပါသည္။ လူေနမႈဆင္းရဲ က်ပ္တည္း ေနၾကသလို က်န္းမာေရး အသိပညာ လည္း အားနည္းေနၾကပါေသးသည္။
အိႏိၵယႏိုင္ငံရွိ နယူးေဒလီ၊ ဘံုေဘ၊ ကိုးလ္ကတၱား၊ မြန္ဘိုင္းၿမိဳ႕မ်ားကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံထက္မ်ားစြာ သာလြန္လွပါ သည္။ စက္မႈလက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေန ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာပညာရပ္ေတြကိုေတာင္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားက သြားေရာက္ေလ့လာ သင္ၾကားေနၾကရပါသည္။ ယခု လူေနမႈ ေခတ္ေနာက္က်ေနတာက ဥတာပရာ ေဒ့ရွ္ျပည္နယ္ပါ။ ထိုျပည္နယ္မွာ အိမ္ တိုင္းအိမ္သာေဆာက္လုပ္ထားရွိၾကဖို႔ လႈံ႔ ေဆာ္ေနၾကရပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက အိမ္သာ႐ုိး႐ုိးမဟုတ္ဘဲ ေရေလာင္းအိမ္ သာထားရွိၾကဖို႔ လႈံ႕ေဆာ္ပညာေပးေနၾက ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံထက္ ပိုမိုတိုးတက္ ေနေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေတာ့ ေရေလာင္း အိမ္သာအဆင့္ထက္ေက်ာ္ သြားပါၿပီ။ 'ေခတ္မီသူတိုင္း ဘိုထိုင္အိမ္သာေဆာက္ လုပ္ၾကဖုိ႔'' လႈ႔ံေဆာ္ပညာေပးေနၾကပါ သည္။ အသက္(၄ဝ)ျပည့္ၿပီးသူ က်ားမ မ်ားသည္ အသက္အရြယ္ႏွင့္ ခႏၶာကုိယ္ အေနအထားအရ ဒူးဆစ္ေတြနာက်င္မႈ ဒုကၡ၊ ဒူးေဝဒနာကင္းေဝးေစေရးအတြက္ 'ဘုိထုိင္အိမ္သာ'ေတြ ထားရွိၾကရမည္ ဟု က်န္းမာေရး႐ႈေထာင့္အျမင္ျဖင့္ ေခတ္ မီေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါၿပီ။


အိႏိၵယႏုိင္ငံ၏ ဆင္းရဲလွေသာ ဥတာပရာေဒ့ရွ္ျပည္နယ္သည္ ဆင္းရဲ က်ပ္တည္းအသိပညာနည္းသျဖင့္ အိမ္ သာေတြမရွိၾကသလုိ လူေသအေလာင္း ေတြကုိ ေရထဲေမွ်ာတာကေတာ့ ေတာ္ ေတာ္ ဆုိးရြားခ်ဳိ႕တဲ့ ႏြမ္းပါးလြန္းေသာ အေျခအေန ေရာက္ေနၾက၍သာ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ရတာလုိ႔ ယူဆရေတာ့မွာပါ။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံမွာ 'နာေရးကူညီမႈအသင္းေတြ' မ်ားျပားလာသည္ကုိ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴးၾက သင့္ပါသည္။ အေလးထားအားေပး အသိ အမွတ္ ျပဳၾကရေပလိမ့္မည္။ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဆုိေသာ ျဗဟၼစုိရ္တရား ေလးပါးကုိ လက္ကုိင္ ထားေနၾကေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ား ဆုံးရွိသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာမုိ႔ ယခုလုိ 'နာေရးကူညီမႈအသင္းေတြ' ေပၚေပါက္ လာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ရန္ကုန္တြင္ရွိေသာ နာေရးကူညီမႈ အသင္းတစ္သင္းသည္ တရိပ္ရိပ္ တုိး တက္လာသည့္အျပင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာ စံျပနာေရး ကူညီမႈအသင္းႀကီးအျဖစ္ ရပ္တည္ေနႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ကြယ္ လြန္သြားခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး ဦးသုခကုိ ေလးစားဂုဏ္ျပဳ အမႊမ္းတင္သည့္အေန ျဖင့္ 'သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္း'ကုိလည္း ဖြင့္လွစ္ကုသုိလ္ျပဳေနၾကပါေသးသည္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ လူမ်ဳိးဘာသာမေရြး မ်က္စိ၊ အ႐ုိးအေၾကာ၊ ကေလးအထူးကု၊ သားဖြားမီးယပ္၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လည္ ေခ်ာင္းခြဲစိတ္အထူးကု၊ အေရျပားေရာဂါ၊ သြားေရာဂါႏွင့္ အေထြေထြေရာဂါေတြ ကုသၾကလုိပါက အကူအညီေတာင္းခံ လာၾကလွ်င္ ကုသေပးေနၾကပါသည္။ 'ျဗဟၼစုိရ္ႏွလုံးသားႏွင့္ခရီးသြား၍ ေပး ဆပ္ေနသူမ်ား'ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကုိပင္ ထုတ္ထားပါသည္။ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ ႏွင့္ ရန္ကုန္ထဲက ေဆးကုသဖုိ႔လာၾကသူ ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားျပားလွပါသည္။
တခ်ဳိ႕ရြာေတြမွာလည္း နာေရးကူညီ မႈအသင္းမ်ားကုိ တစ္ႏုိင္တစ္မဖြဲ႕စည္း ထားၾကပါသည္။ ရြာသခ်ႋဳင္းေတြထဲမွာ နိဗၺာန္ယာဥ္ေတြ၊ မီးသၿဂဳႋဟ္စက္ေတြ ထားရွိေနၾကပါၿပီ။ တကယ္ေတြးၾကည့္ လွ်င္ နာေရးရွင္တုိင္းသည္ အပူသည္ မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ခ်မ္းသာသူလည္း ပူေဆြးငုိေၾ<ြကးၾကရသည္။ ဆင္းရဲသူ လည္း ပူေဆြးငုိေၾ<ြကးၾကရသည္။ ပုထု ဇဥ္လူသားေတြမုိ႔ တရားမရၾကေသးေတာ့ ေသြးသားထဲက ဆုံးပါးသြားၾကလွ်င္ 'ကိသာေဂါတမီႏွင့္ပဋာစာရီ'တုိ႔ေလာက္ ႐ူးသြပ္မတတ္ ငုိေၾ<ြကးတမ္းတမႈ မရွိၾက ေသာ္လည္း အတုိင္းအတာတစ္ရပ္အေန ႏွင့္ ပူေဆြးငုိေၾ<ြကးၾကရစၿမဲပါ။ ပုိဆုိးတာ က တခ်ဳိ႕ဆင္းရဲႏြမ္းပါးက်ပ္တည္းၾက သူမ်ားသည္ လူကေသ၊ ေၾ<ြကးကပတ္ လည္ဝုိင္း အသုဘေျမခ်ဖုိ႔ကလည္း မရွိ ၾကေတာ့ တစ္ပူေပၚ ႏွစ္ပူဆင့္ အပူေတြ ဝုိင္းေနၾကပါသည္။ အရပ္ေကာင္းမွ အေလာင္းလွရသည့္ ဘဝေတြပါ။ ထုိ အပူသည္ေတြ၏ မ်က္ရည္ကုိ က႐ုဏာ ႏွင့္ေဆးေၾကာဖယ္ရွား၊ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား ေနၾကသူမ်ားမွာ 'နာေရးကူညီမႈအသင္း က အမႈေဆာင္မ်ား'ပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။
နာေရးကူညီမႈအသင္းတစ္သင္း၏ ဂုဏ္သတင္းကုိ ဖတ္႐ႈမွတ္သားခဲ့ရပါ သည္။ ရပ္ကြက္တစ္ရပ္ကြက္ထဲမွာ အဘုိးႀကီးဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ရွိသည့္ အထဲက အဘုိးႀကီးေသဆုံးသြားေတာ့ အဘြားႀကီးက ဘယ္သူ႕ကုိမွ် အသိမေပး ခဲ့ေပ။ က်ိတ္ၿပီးငုိ႐ႈိက္ေနခဲ့သည္။ သား သမီးကလည္း တစ္ေယာက္မွ်မရွိ။ ေဆြ မ်ဳိးသားခ်င္းလည္း ရွိၾကပုံမေပၚေပ။ဘာသိဘာသာ ေနထုိင္ေနၾကရင္းက အပုပ္နံ႔ထြက္လာေတာ့မွ ေဘးအိမ္ေတြ ရိပ္စားမိၿပီး တစ္ရပ္ကြက္လုံးသိသြားခဲ့ ၾကသည္။ ဒီေတာ့မွ ရပ္မိရပ္ဖေတြက ရပ္ကြက္ထဲမွာ သဒၶါေၾကးစုေဆာင္းၿပီး အသုဘကုိ ခ်ေပးခဲ့ၾကသည့္အျပင္ ရက္ လည္ဆြမ္းကုိလည္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း ေပးခဲ့ၾကသည္။ ခုိကုိးရာမဲ့အဘြားႀကီးကုိ လူမႈဝန္ထမ္းဌာနႏွင့္ဆက္သြယ္ၿပီး ဘုိး ဘြားရိပ္သာကုိ ပုိ႔ေပးခဲ့ၾကသည္။ ထုိျဖစ္ ရပ္သင္ခန္းစာကုိ အေျခခံၿပီး ရပ္ကြက္ နာေရးကူညီမႈအသင္းဖြဲ႕စည္းႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခု တုိးတက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါ သည္။
သုိ႔ေသာ္ တခ်ဳိ႕ေနရာေဒသေတြမွာ ေရွးအယူသီး၊အယူစြဲႀကီးေတြက ရွိေနၾက ဆဲပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း အဆင္ေျပေနၾကေသာ ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ သူတုိ႔ဇာတိေက်းရြာကုိ ေက်းဇူးဆပ္ခ်င္ ၾကသည့္ ေစတနာေမတၱာႏွင့္အမွတ္တရ အလွဴဒါနျပဳလုပ္ခ်င္ေၾကာင္း၊ ရပ္မိရပ္ ဖမ်ားႏွင့္ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးဆရာေတာ္ ကုိ ေလွ်ာက္ထားေျပာၾကားခဲ့ရာ ေခတ္ မီေသာရြာဦးဆရာေတာ္က ေက်းရြာ အဆင့္ဂုဏ္တင့္ေအာင္ နာေရးရွင္ေတြ အတြက္ သတၱဳေခါင္းတစ္ေခါင္းအျပင္ အသုဘလွည္း အသစ္တစ္စီးကုိလည္း လွဴဒါန္းရန္ ေျပာၾကားခ်က္အရ ေငြက်ပ္ ကုိးသိန္းခန္႔အကုန္အက်ခံၿပီး လွဴဒါန္းခဲ့ ပါသည္။ မၾကာခင္မွာ ရြာထဲက အဘြား ႀကီးတစ္ေယာက္ လူအုိနာေရာဂါ ေဝဒနာ ေၾကာင့္ ကြယ္လြန္အနိစၥ ေရာက္သြားခဲ့ ပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ရွိေသာ သတၱဳေခါင္းအသစ္၊ အသုဘ လွည္းအသစ္ႏွင့္ အသုဘ ခ်ေပးခဲ့ၾကပါ သည္။ ထိုသို႔ကူညီသည္ကို တခ်ဳိ႕က အျပစ္ ေျပာၾကပါသည္။ ေခါင္းသစ္၊ အသုဘလွည္းသစ္ေၾကာင့္ ရြာကိုခိုက္ ေၾကာင္း၊ ထိုေၾကာင့္ ထိုေခါင္းသစ္၊ လွည္းသစ္ကို ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းထဲမွာမထားဘဲ သခ်ဳႋင္းကုန္းထဲ ေရႊ႕ထားပါဟု ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ ရြာဦးဆရာေတာ္က တရားျပ နားခ်ေသာ္ လည္း မရေပ။ ရြာသူရြာသားမ်ား၏ အားကို ရြာဦးဆရာေတာ္ကလည္း မလြန္ ဆန္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ သတၱဳေခါင္းႏွင့္ အသုဘ လွည္းကို ရြာျပင္သခ်ဳႋင္းထဲေရႊ႕ထားခဲ့ရ ပါသည္။ အလွဴရွင္က နာေရးဇရပ္ ေဆာက္ေပးခ်င္တာေတာင္ ေနာက္တြန္႔ သြားခဲ့ရပါ ''ေနာက္...နယ္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕မွာ နာ ေရးကူညီမႈအသင္း႐ံုး ေဆာက္လုပ္ၿပီး နိဗၺာန္ယာဥ္ထားဖို႔ ၿမိဳ႕အဝင္ ရပ္ကြက္ တစ္ကြက္ေဘး လမ္းေဘးကို ေနရာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္။ ပႏၷက္႐ိုက္၊ အုတ္ ျမစ္ခ်ေနတုန္းမွာပဲ ရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္ သားေတြက ကန္႔ကြက္စာတင္ၾကသည္။ ပစ္စာလို႔လည္း ေျပာၾကသည္။ ၿမိဳ႕ခံ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြႏွင့္ ၿမိဳ႕မိ ၿမိဳ႕ဖေတြ နာေရးကူညီမႈအသင္းအမႈေဆာင္၊ လူႀကီး လူငယ္ေတြက ထိုရပ္ကြက္က တာဝန္ရွိ သူေတြႏွင့္ ေတြ႕ဆံုညိႇႏႈိင္းခဲ့ၾကသည္။ နားလည္မႈလြဲၿပီး မေျပမလည္ ျဖစ္လာ ခဲ့ၾကသည္။ နာေရးကူညီမႈအသင္းက အမႈေဆာင္ေတြက စိတ္ဓာတ္က်ကုန္ ၾကၿပီး သူတို႔ ဆက္မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး။ နာေရးကူညီမႈအသင္းကိုလည္း ဖ်က္သိမ္း တယ္လို႔ ေၾကညာလုိက္ၾကသည္။ ထို အခ်ိန္မွာ ရပ္ကြက္တစ္ကြက္က နာေရး ေပၚလာခဲ့သည္။ နာေရးကူညီမႈအသင္း ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္ထဲက နာေရးကူညီမႈအသင္းဝင္အမ်ဳိးသမီးေတြက အသုဘကို ထမ္းခ်မယ္လုပ္ၾကသျဖင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကဝင္ၿပီး တားဆီး ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ရသည္။ယခုေတာ့ အားလံုး အဆင္ေျပသြားၾကၿပီလုိ႔ၾကားသိရပါသည္။အခ်ဳိ႕က နာေရးကူညီမႈအသင္း႐ံုးကို ၿမိဳ႕ထဲတစ္ေနရာရာမွာဖြင့္ထားၿပီး နိဗၺာန္ ယာဥ္ကို သုသာန္ထဲမွာပဲထားရင္ မျဖစ္ ဘူးလားလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ မျဖစ္ဘူးတဲ့။ ညဘက္မွာနာေရးေပၚရင္ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ပြားရင္ နာေရးကူညီမႈအသင္းကို အကူအညီေတာင္းခံၾကတယ္တဲ့။ ကားကုိ သုသာန္ထဲမွာထားရင္ ညဘက္မွာ ကား သြားယူဖို႔ခက္ခဲတယ္တဲ့။ နိဗၺာန္ယာဥ္ကို လူတိုင္းေမာင္းခ်င္ၾကတာမဟုတ္ဘူးတဲ့။ နိဗၺာန္ယာဥ္ေမာင္းသူဆိုလွ်င္ ကားအံုနာ ကားပိုင္ရွင္ေတြက သူတို႔ကားကို ေပး မေမာင္းခ်င္ၾကေတာ့ဘူးတဲ့။ ကားေမာင္း ရမွ ထမင္းစားေနၾကရတဲ့ ႐ိုး႐ိုးသားသား ယာဥ္ေမာင္းေတြဟာေစတနာ၊ က႐ုဏာ အရ နိဗၺာန္ယာဥ္ကိုကူညီၿပီးေမာင္းေပး ခ်င္ၾကေပမယ့္ ကားပိုင္ရွင္ေတြကအလုပ္ မေပးရင္ ထမင္းငတ္မွာေၾကာက္ၿပီး မိသားစုစားဝတ္ေနေရးထိခိုက္မွာစိုးလို႔ ေဝးေဝးကပဲေရွာင္ေနၾကၿပီတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ေတြကလည္း ''နာေရးကူညီမႈ အသင္း'' လို႔ နာမည္မတပ္ၾကေတာ့ဘဲ ''ေမတၱာရွင္ က႐ုဏာရွင္ လူမႈေရး အသင္း''လို႔နာမည္ေျပာင္းလာၾကပါသည္။
နိဗၺာန္ယာဥ္ေမာင္းကိုပါ သုဘရာဇာ စာရင္းသြင္းၿပီး လူရာမဝင္ေအာင္ပိတ္ဆို႔ တားဆီးခ်င္ၾကသူေတြရွိေနပါသည္။ ''မသာတစ္ေခါက္၊ ေက်ာင္းဆယ္ ေခါက္''ဆိုသည့္ ''မရဏႏုႆတိကမၼ ႒ာန္းစီးျဖန္းမႈ''ကို မသိၾက၍သာ အယူ သီးေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
''တစ္ေနကြယ္ ေသနယ္သို႔တစ္ခါ ကူး၊ ေမ့ေလ်ာ့ကာ၊ မေသဘူးရယ္လို႔၊ မထင္လိုက္ပါနဲ႔၊ ေနကြယ္တာ အႀကိမ္ မ်ားရင္၊ ေသနယ္ကို၊ တစ္ခါသြားရမယ္၊ တားမရဘူး''ဆိုေသာ အသုဘ႐ႈဓမၼ သံေဝဂ လကၤာေလးကို ထိုလူေတြကို ေပးၿပီး ေန႔စဥ္ ရြတ္ဆိုေစခ်င္ပါသည္။ မရဏာႏုႆတိ၊ အသိ သတိရိွၾကေစဖို႔ အတြက္ ''ေလာကဇာတ္ခံု၊ ဤလူ႕ဘံု၌၊ မ်ဳိးစံုကၾက၊ မာန္မာနႏွင့္၊ ငါကရာဇာ၊ ငါကသူေဌး၊ ငါပေဂးဟု၊ ငါေသြး တက္ၾ<ြက၊ ယစ္မူးၾကကာ၊ တဏွာဘီလူး၊ အေမွာင့္ပူးေသာ္၊ က်ဴးက်ဴးေက်ာ္ေက်ာ္၊ ဂုဏ္ကိုေဖာ္၍၊ ေမာ္ေမာ္ေမာက္ေမာက္၊ ငါတစ္ေယာက္သာ၊ မိုးေအာက္တစ္လႊား၊ ေရႊကိုယ္လားဟု၊ ထင္မွားမက္လြဲ၊ သို႔စဥ္ စြဲလည္း၊ ဇာတ္ပြဲၿပီးက၊ ျပည္ဖံုးခ်ေသာ္၊ သုဘရာဇာ၊ ေျမေအာက္မွာပင္၊ ဘာသာ လူမ်ဳိး၊ ခ်ိန္မထိုးဘဲ၊ ပုပ္သုိးခႏၶာ၊ ျမႇဳပ္ ရရွာသည္၊ ဘယ္မွာငါဟု၊ ရွိအံ့နည္း'' ဆိုေသာ ဓမၼသံေဝဂ ကဗ်ာကိုလည္း လက္ကမ္းေဝေပးခ်င္ပါသည္။
''မသြားဘဲနီးနီးလာတာကသုသာန္၊ သြားပါလ်က္နဲ႔ ေဝးေနေသးတာက နိဗၺာန္''
''ငါသည္မုခ်ေသရမည္၊ အခ်ိန္ပိုင္း သာလိုေတာ့သည္''
''မေသခင္ဟုတ္၊ ေသလွ်င္ပုပ္၊ အႏွစ္မပါ၊ ငါ့ခႏၶာ''
''ဘဝသံသရာ၊ ဤကြန္ခ်ာဝယ္၊ ဆံုလာခဏ၊ ၾကံဳေတြ႕ရလည္း၊ မေသြ တစ္ေန႔၊ တေရြ႕ေရြ႕လွ်င္၊ မုန္းေမ့ေၾကကြဲ၊ မ်က္ရည္ဝဲႏွင့္ခြဲရမည္မွာ၊ ဓမၼတာတည္း''
''ဟိုတစ္ေန႕ကေသ၍ လူ႔ျပည္သို႔ ေခတၱေရာက္၊ စိတ္ေနမေမာက္ၾကႏွင့္ စိတ္ေနေမာက္ကအရင္းေပ်ာက္လိမ့္မည္''
''သက္တမ္းခပ္တုိတုိေလးမွာ၊ ခပ္ ခုိခုိလုပ္ေနမယ္ဆုိရင္၊ အေသေစာသြားရင္၊ ကိုယ္က်ဳိးနည္းသြားလိမ့္မယ္''
''အို၊ နာ၊ ေသ၊ ကြဲ၊ ေတြ႕ႀကံဳၿမဲ၊ မလြဲငါ့ကံ၊ ငါ့စီမံ''
''ဟိုအဘိုးႀကီး(အဘြားႀကီး)ျပက္တီး ျပက္ေခ်ာ္၊ အသက္ႀကီးမွ ေျမးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္။ ေပ်ာ္ရင္းေပ်ာ္ရင္း၊ ေသမင္းက ေခၚ၊ သူ႔အတြက္၊ ဘဝနာသေနာ္၊ တရား အလုပ္အားထုတ္ႏိုင္မွေတာ္''
''မီးစြဲေလာင္မွ၊ ေရကိုတေသာ္၊ မရ ျဖစ္အင္၊ ပံုႏိႈင္းယွဥ္၍ မဂၢင္သေႏၶ၊ တည္ၿမဲေနေအာင္၊ မေသခင္က၊ ျပင္ဆင္ ေတာက္ေလွ်ာက္၊ ေမ့မေပ်ာက္ႏွင့္၊ ေခြၽး ေပါက္ယိုစီး၊ ေသခါနီးဝယ္၊ အၿပီးမုခ်၊ မဂ္ကိုရလိမ့္''
စသည့္ အသုဘ႐ႈ သံေဝဂတရား လကၤာေလးေတြကုိ မွ်ေဝၿပီး အမ်ားသူ ငါ၊ တရားရၾကေစခ်င္ပါသည္။
ယခုေတာ့ လူအခ်ဳိ႕သည္ မာန္မာန ေတြခက္ထန္၊ အသြင္သဏၭာန္ႏွင့္ အႏွစ္ သာရကို မခြဲျခားတတ္ၾကေပ။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ပဲ အလွျပင္ျပင္၊ အိမ္သာတက္ေတာ့ ဇာတိ႐ုပ္ေပၚလာၾက ပါသည္။ ခႏၶာကိုယ္ဟာ အနာစိမ္းနဲ႕တူ တယ္။ အနာစိမ္းဟ