images
UN
UN
ေမာင္သာေဘး စာသေဘာေပါက္လို႕ မိေအးဒုကၡေရာက္ရတဲ့ ေမတၱာပြားနည္းမ်ား
ေမာင္ၿငိမ္းသူ(ႀကိိဳ႔ပင္ေကာက္) Wednesday, 04 September 2019

''သူငယ္ခ်င္းေရ...မင္းတို႕ မႈခင္း ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာေရာ၊ သတင္းစာေတြနဲ႕ သတင္းစံုဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာပါ မပါမျဖစ္ တဲ့သတင္း၊ အဲဒီသတင္းမွမပါရင္ ေခတ္ မမီေတာ့ေလာက္ေအာင္ စူပါဝမ္းျဖစ္ေန တဲ့ သတင္းဟာ မႈခင္းသတင္းေတြ ျဖစ္ ေနပါလားကြ''
''အဲဒါ ဘာထူးဆန္းလို႕လဲကြာ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေတြနဲ႕ အြန္လိုင္းေတြမွာဆိုရင္ မေဖာ္ျပသင့္တာေတြေတာင္ အလုအယက္ ေဖာ္ျပေနၾကတယ္။ အသက္တစ္ရာ မေန ရ၊ အမႈတစ္ရာၾကံဳေနၾကရတဲ့ လူ႕ေလာက ႀကီးထဲမွာ လူေတြ မလႊဲမေရွာင္သာဘဲ ၾကံဳေတြ႕ေနၾကရတဲ့ မႈခင္းသတင္းေတြကို ေဖာ္ျပေနၾကတာဟာ အဲဒီမႈခင္းျဖစ္စဥ္ ေတြကို ဖတ္႐ႈသိျမင္၊ ဆင္ျခင္ႏုိင္ေအာင္ သင္ခန္းစာ ေပးေနတာကြ''
''သင္ခန္းစာေပးတာက နည္းနည္း အတုျမင္ အတတ္သင္ၾကတာကမ်ားမ်ား ျဖစ္ေနၾကတယ္ကြ။ ေသြးၾ<ြကအားက် အတုယူေနၾကတယ္ကြ။ လူသတ္မႈ၊ ေသေၾကာင္းၾကံစည္မႈ၊ ေသမႈေသခင္း အမႈ၊ ဓားျပမႈ၊ ခုိးဝွက္လုယက္မႈ၊ ႐ိုက္ ႏွက္မႈ၊ ခါးပိုက္ႏႈိက္မႈ၊ မူးယစ္ရမ္းကားမႈ၊ ဗလကၠာရမႈ၊ မုဒိမ္းမႈ၊ သက္ငယ္မုဒိမ္းမႈ၊ အႏိုင္အထက္ျပဳက်င့္မႈ၊ ကားတုိက္မႈ၊ ဆိုင္ကယ္တုိက္မႈ၊ ကားနဲ႕ကားခ်င္းတုိက္မႈ၊ ဆုိင္ကယ္နဲ႕ဆိုင္ကယ္ခ်င္း၊ ကားနဲ႕ ဆိုင္ ကယ္တုိက္မႈေတြ၊ လိမ္ညာေသြးေဆာင္၊ ျဖားေယာင္းမႈေတြ၊ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြ၊ လူကုန္ကူးမႈ၊ ေဆးဝါးေမွာင္ခိုမႈ၊ သာသနာ ညႇိဳးႏြမ္းပ်က္စီးေအာင္ အေယာင္ေဆာင္မႈ၊ ေျပးေလးေျပးအမႈ၊ မီး႐ႈိ႕မႈ၊ ကာမ လိမ္လည္ရယူမႈ၊ မယားခုိးမႈ၊ လင္ခုိးမႈ၊ အသေရဖ်က္မႈ၊ ကာယိေျႏၵဖ်က္ဆီးမႈ၊ အေမြမႈ၊ ျပည့္တန္ဆာမႈ၊ မူးယစ္ေဆးဝါး မႈ၊ ေလာင္းကစားမႈ၊ ဆင္ဆာမဲ့ ညစ္ညမ္း ေခြေရာင္းမႈ၊ အမႈေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ ေထာင္ကို သံုးသပ္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ကာမ၊ ရာဂ တဏွာေတြကို အေျခခံၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အမႈေတြခ်ည္းပဲကြ''
''ေနစမ္းပါဦး မင္းက မႈခင္းသုေတ သနစာတမ္းတင္မွာမို႕ မႈခင္းအမ်ဳိးအစား ေတြကို ဒီေလာက္အထိ အေသးစိတ္ ေလ့လာမွတ္သားထားတာလား''
''မႈခင္းအယ္ဒီတာႀကီးရဲ႕ သူငယ္ ခ်င္းလည္းျဖစ္တယ္။ မင္းကမႈခင္း ဗဟု သုတေတြကို မၾကာခဏ ေဖာက္သည္ ခ်ျပေနေတာ့ ငါလည္း နားရည္ဝၿပီး မွတ္ သားမိသေလာက္ ေျပာမိတာပါကြာ''
''ေတာ္ေသးတာေပါ့ကြာ။ ႏိုင္ငံေတာ္ အၾကည္ညိဳ ပ်က္ေစမႈ၊ စီတန္းလွည့္ လည္ဆႏၵျပမႈ၊ ၆၆(ဃ)၊ အဂတိလိုက္စား မႈ၊ တရား႐ံုးမ်ားကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳမူမႈ၊ ဝန္ထမ္းအေယာင္ေဆာင္မႈ၊ အက်ဳိးဖ်က္ ဆီးမႈ၊ အတုျပဳလုပ္မႈ၊ ေျခာက္တစ္၊ အေရးႀကီးပုဒ္မ ၃ဝ၇၊ ဘုိးေတာ္ မယ္ ေတာ္အမႈေတြပါ ထည့္မေျပာေသးလို႕''
''ေဟ့ေကာင္ ငါက သေဘာ႐ိုးနဲ႕ ေျပာေနတာေနာ္။ ဟိုအေရး ဒီအေရးေတြ မပါဘူး။ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ တရားေဟာ ေျပာတာကို နာယူၿပီး သံေဝဂရလို႕ မင္းကို ငါက ျပန္ၿပီး ေဖာက္သည္ခ်ျပမလို႕လာ တာကြ''
''ကဲ ဒါဆိုရင္ ဓမၼသာဝကႀကီးဆီ ကပဲ ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးက ဓမၼေဒသနာ ခံယူၿပီး ပုညကိရိယာ ၁ဝ ပါးကို မွ်ေဝ ရယူပါေတာ့မယ္ဗ်ာ''
''ငါက အတည္ေျပာေနတာေနာ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္၊ ႏွလံုးသားနဲ႕ နာယူ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ကာမ၊ ရာဂ၊ တဏွာေတြေၾကာင့္ မႈခင္းေတြ ျဖစ္ ပြားေနတာကိုတားဆီးၾကဖို႕က ေလာဘ မီး၊ ေဒါသမီး၊ ေမာဟမီး၊ ရာဂမီးေတြ ၿငိမ္းေအာင္ ၿငႇိမ္းသတ္ၾကရမယ္တဲ့ကြ''


''ဆက္ပါဦး ဆရာေတာ္''
''တို သံုးတိုကိုေရွာင္၊ အုိေအာင္ မဆင္းရဲဘူးတ့ဲ'' စိတ္တိုတဲ့ ေဒါသ၊ သဝန္တိုတဲ့ ေလာဘ၊ အျမင္တိုတဲ့ ေမာဟ ေၾကာင့္ ျပႆနာတက္၊ စိတ္ဆင္းရဲရ တတ္တယ္တဲ့။ ကိုယ့္ရဲ႕ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေလေလ ျပႆနာ နည္းေလေလ၊ ဒုကၡနည္းေလေလ လူ လည္း သက္သာေလပဲတဲ့။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့ နည္း လမ္းကေတာ့ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ထားၿပီး ေတြ႕ၾကံဳလာသမွ်ကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱပဲလို႕ မၾကာမၾကာ ႐ႈျမင္ ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းပါတဲ့။ ေပးမေလာက္ တဲ့ ေလာဘ၊ တေဇာက္ကန္းလုပ္တတ္တဲ့ ေဒါသ၊ ေျမႇာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္တတ္တဲ့ ေမာဟ၊ ဒါေတြနဲ႕ ေပါင္းေနသမွ် ဒုကၡ ေရာက္ေနၾကဦးမွာတဲ့။ လူ႕ဘဝ ေအာက္ တန္းက်ေစတာက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြေၾကာင့္ပဲတဲ့။ လူ႕ဘဝ အထက္တန္းေရာက္ေစတာက သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာပဲတဲ့။ အားကိုးရာအစစ္က ဗုဒၶ၊ ဓမၼ၊ သံဃာ။ မိတ္ေဆြအစစ္က ကံ၊ Óဏ္၊ ဝီရိယ။ ရန္သူ အစစ္က ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ။ ေန႕စဥ္အလုပ္က ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ။ ႏွလံုးသြင္းရန္ အစစ္က အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ။ အျမဲတမ္း လက္ ကိုင္ထားဖို႕က ခႏၲီ၊ ေမတၱာ၊ သစၥာတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ငါ ေမတၱာပြားေနရၿပီကြ။ ကာမတဏွာကေတာ့ မင္းေျပာေနက် ေရးေနက်စကားအတုိင္း ''ကာမေရာဂါ၊ ကိုယ္တြင္းနာကား၊ ကုရာနတၴိ၊ ေဆး မရွိဘူး။ မိမိပညာ သတိသာလွ်င္၊ မဟာ ၾသသဓ ေဆးမည္စြရွင့္''အရ ကိုယ့္ အသိ၊ သတိနဲ႕ထိန္းၾကဖို႕ လိုတာေပါ့ကြာ။ တစ္ခဏ သုခအတြက္ ထာဝရဒုကၡ မခံ ခ်င္ၾကဖို႕ေပါ့ကြာ''
''မင္းကေမတၱာပြားေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱသုတ္ကိုေရာ မင္းအလြတ္ရရဲ႕လား''
''ေဟ့ေကာင္ စကားကိုကတ္မေျပာ နဲ႔။ အလြတ္ေတာ့ ဘယ္ရမလဲကြ''
''မရရင္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို ငါေျပာျပ မယ္။ မွတ္ထား။ ''မာတာ=ျမင္းမိုရ္ ေတာင္ဦး၊ မကက်ဴးသည့္၊ ေက်းဇူး ဂုဏ္ရွင္၊ ေမြးသမိခင္သည္။ နိယံပုတၱံ= မိမိရင္ႏွစ္၊ သားရင္းျဖစ္ေသာ။ ဧက ပုတၱံ=အေရထူ အေရပါး အသားကို ေဖာက္၊ အ႐ိုးေရာက္ေအာင္၊ မ်ားေျမာက္ ခင္တြယ္၊ တစ္ေယာက္တည္းေသာ သား ငယ္ကို။ မာယုသာ=ဇီဝိန္အသက္၊ ယင္း အတြက္ေၾကာင့္။
မႏုရေကၡကထာ=မခ်ဳိ႕ တိုက္ေကြၽး၊ ပိုက္ေထြးယုယ၊ ေန႔ည မေသြ၊ ေစာင့္ေရွာက္ေလသကဲ့သို႔။ ဧဝမၸိ တထာ=ပမာမျခား၊ ထိုအလားသာလွ်င္။ သဗၺဘူေတသု = ခပ္သိမ္းရွိသမွ်ေသာ သတၱဝါ အနႏၲတို႔သည္။ အပရိမာဏံ= အတိုင္းအရွည္ကင္းပ၊ မ်ားျပားလွစြာ ေသာ။ မာနသံ=ေထြေထြယိုဖိတ္၊ ေမတၱာ စိတ္ကို။ ဘာဝေယ=ပြားမ်ားေစကုန္ရာ သတည္း''ဆုိတဲ့ အပိုဒ္ကေလးကိုပဲ ရေအာင္ က်က္မွတ္ထားစမ္းပါကြာ။ မိခင္တစ္ဦးဟာ တစ္ဦးတည္းသာရွိတဲ့ သားကို အသားကိုေဖာက္ အ႐ိုးေရာက္ ေအာင္ မိခင္ေမတၱာစိတ္နဲ႔ ေမတၱာထားၿပီး ေကြၽးေမြးေစာင့္ေရွာက္ေနသလို သတၱဝါ အနႏၲကိုလည္း စာနာသနားေမတၱာထားဖို႔ ညႊန္းဆိုထားတာကြ။ မင္းလည္း သတၱဝါ အားလံုးကိုအဲဒီလိုေမတၱာထားႏိုင္ရဲ႕လား''
''ထားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့ ကြာ။ မင္းတို႔ မႈခင္းဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ ေဖာ္ျပေပးေနတဲ့ မႈခင္းေတြကို ဖတ္႐ႈၿပီး တရားရေနတာကြ။ သံေဝဂရေနတာကြ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလို မႈခင္းေတြမျဖစ္ပြားၾက ပါေစနဲ႔။ လူသတ္မႈေတြ မျဖစ္ပြားၾကပါ ေစနဲ႔။ မုဒိမ္းမႈေတြ မျဖစ္ပြားၾကပါေစနဲ႔။ လိမ္ညာေဘးမွ ကင္းေဝးၾကပါေစလို႔ ေမတၱာပို႔သေနပါတယ္ကြာ''
''ေသခ်ာရဲ႕လား''
''ေသခ်ာတာေပါ့ကြာ''
''သတၱဝါအားလံုးကို မင္းရဲ႕ရင္ေသြး ေတြလို ေမတၱာထားႏိုင္ရဲ႕လား။ ငါ့သား သမီးေလးေတြ ေဘးမသီ ရန္မခပါေစနဲ႔ လို႔ အျမဲတမ္း ဆုေတာင္းေနသလို မင္း အျမဲဆုေတာင္းေနသလား''
''ေဟ့ေကာင္ ငါ အတည္ေျပာေန တာေနာ္။ ျပက္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ လုပ္မေနနဲ႔။ လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ ငါ ေမတၱာထား သလို ထားေစခ်င္တယ္''
''ငါကလည္း အတည္ေျပာမွာပါ။ အေလးအနက္ထားေျပာမွာပါ။ ေမတၱာ ထား၊ ေမတၱာပြားတဲ့ေနရာမွာ တိပိဋက ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ တျခားထင္ရွား ဆရာ ေတာ္ႀကီးေတြ ေမတၱာပြားၾကတဲ့ ေမတၱာ ပြားနည္းမ်ဳိးစံုရွိတယ္ကြ။ ဒါေပမဲ့ အဓိက က်တာကေတာ့ ပရိတ္ႀကီး (၁၁)သုတ္မွာ ပါတဲ့ ''ေမတၱသုတ္''ပါ ေမတၱာပြားနည္း ေတြကေတာ့ အဓိက ပဓာနက်တာေပါ့ ကြာ။ ဒီေနရာမွာ ေမတၱာအပြား မတတ္ ရင္ သဂၤဇာဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကား ခဲ့တဲ့ ''ေမာင္သာေဘး စာသေဘာ ေပါက္လို႔ မိေအးဒုကၡေရာက္''သလို ျဖစ္ သြားမွာစိုးလို႔ကြ''
''ရွင္းစမ္းပါဦးကြာ'' ''သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ အေနာက္ ျပင္ သဂၤဇာတိုက္မွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ အခ်ိန္ကေပါ့ကြာ။ ဒါယကာတစ္ဦးက ေမတၱာပို႔တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မရွင္းလင္း တာကို လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားတယ္ တဲ့။ အရွင္ဘုရား ''အတၱပီတ ေဝရီ မဇၩတၱ''ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ဳိး ထဲက မိမိရဲ႕ ခ်စ္မယားကို ခြဲျခားၿပီး ေမတၱာ ပို႔ရင္ အက်ဳိးရွိမရွိ အတိအက် အထင္ အရွား ခြဲျခားနားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္း ညႊန္ျပေဟာၾကားပါ ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ ထားေတာင္းပန္တယ္တဲ့''
''ဒီေတာ့သဂၤဇာဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီးက ''ဒါယကာေမတၱာပို႔တဲ့ေနရာမွာ ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာျဗဟၼဝိဟာရနိေဒၵသ အရ ေမတၱာဘာဝနာကို (၁) မခ်စ္မႏွစ္ သက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္(အပၸိယပုဂၢိဳလ္)၊ (၂)အလြန္ ခ်စ္ႏွစ္သက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္(အတိပၸိယပုဂၢိဳလ္)၊ (၃) မမုန္းမခ်စ္ဘဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္(မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္)၊ (၄) ရန္သူျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္(ေဝရီပုဂၢိဳလ္) စတဲ့ ေလးမ်ဳိးကို ပထမဦးဆံုးေမတၱာမပြားရဘူးလို႔ဆိုထား တယ္။ ဒါေၾကာင့္မယားဆိုတာ အလြန္ပဲ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အတိပၸိယပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္။ အကယ္၍မယားကိုခြဲျခားၿပီး ေရွးဦးစြာ ခြဲျခားေမတၱာပြားရင္ ''ေမာင္သာေဘး စာသေဘာေပါက္လို႔ မိေအးဒုကၡေရာက္ ရတယ္''ဆိုသလို အက်ဳိးတရားလြဲမွား သြားလိမ့္မယ္လို႔ ေျဖၾကားခဲ့တယ္တဲ့''