images
UN
UN
မေမ့သင့္ေသာ ပါေတာ္မူေန႔
ေမာင္ဉာဏ္စိန္ Sunday, 17 November 2019
ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၈ ရက္ေန႔သည္ ကမၻာတည္သေရြ႕ မေမ့ အပ္ေသာ ပါေတာ္မူေန႔ျဖစ္ေပသည္။ လြတ္လပ္ေရးေန႔သည္ ေအာင္ပြဲခံေသာ ေန႔ျဖစ္၍ အျမဲမျပတ္ သတိရၾကေသာ္ လည္း ပါေတာ္မူေန႔ကိုမူ ေမ့ေလ်ာ့တတ္ ၾကသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ေနာက္ဆံုးရွင္ ဘုရင္ျဖစ္ေသာ သီေပါမင္းႏွင့္ မိဖုရားတို႔ ပါေတာ္မူၾကေသာေန႔ျဖစ္ၿပီး ထီးေပ်ာက္၊ နန္းေပ်ာက္ ကြၽန္ဘဝသို႔ လံုးဝ ေရာက္ခဲ့ ေသာေန႔ျဖစ္၍ ဤေန႔ကိုမေမ့သင့္ၾကေပ။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ ခုႏွစ္ တန္ ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၈ ရက္ေန႔ မြန္းလြဲ ၃နာရီအခ်ိန္ ပါေတာ္မူခါနီး ေနာက္ဆံုး ျမင္ကြင္းကို ကုန္းေဘာင္ဆက္ မဟာ ရာဇဝင္ေတာ္ႀကီး (တတိယတြဲ) တြင္ ဝန္ေထာက္မင္း ဦးေမာင္ေမာင္တင္က ေအာက္ပါအတုိင္း မွတ္တမ္းတင္ထား ခဲ့သည္။
''မွဴးေတာ္၊ မတ္ေတာ္တို႔စံုလွ်င္ ကိုဋ္နီလ္စေလဒင္က အသွ်င္ႏွစ္ပါးကို အဂၤလိပ္မင္းႏုိင္ငံသို႔ ယူေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ ၍ ေဂါဝိန္သေဘၤာဆိပ္သို႔ ထြက္ေတာ္မူ ပါမည့္အေၾကာင္းႏွင့္ ေလွ်ာက္ထား၍ ညေန ၃ နာရီအခ်ိန္၊ အသွ်င္ဘဝရွင္ မင္းတရားႀကီးဘုရား၊ အသွ်င္နန္းမေတာ္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးဘုရား၊ သမီးေတာ္ထိပ္စု ဘုရားႀကီး၊ ထိပ္စုဘုရားလတ္၊ အစ္မ ေတာ္ မိုင္းေနာင္စုဘုရားႀကီး၊ ညီမေတာ္ ရမည္းသင္းစုဘုရားကေလး၊ မယ္ေတာ္ ဆင္ျဖဴမရွင္ဘုရားႏွင့္တကြ ေနာက္ေတာ္ လိုက္ အထိန္းေတာ္၊ အပ်ဳိေတာ္၊ ၿမိဳ႕စား၊ ရြာစားတို႔ပါ စံနန္းေတာ္က ေရႊနန္းေတာ္ ႀကီး ေတာင္စမုတ္ ေလွကားေတာ္သို႔ တက္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေျမနန္းေတာ္ဦး မင္းတက္ေလွကားက ဆင္းသက္ေတာ္မူ ၾက၍ အေျမာက္ဝန္မဖဲၿမိဳ႕စား၊ အတြင္းဝန္ ေရႊတိုက္ဝန္ ေပါက္ၿမိဳင္ၿမိဳ႕စားတို႔ ဘီ႐ို လွည္းႏွစ္စီးတြင္ သား မယ္ေတာ္ခုနစ္ပါး ေရႊစက္တင္ေတာ္မူရသည္။ ဝက္မစြတ္ ဝန္ေထာက္၊ ပင္းတလဲ ဝန္ေထာက္တို႔က ထီးျဖဴေတာ္ႏွစ္ခ်ပ္အုပ္မိုးလ်က္ အဂၤလိပ္ စစ္သည္ တေထာင္ေက်ာ္ခန္႔ ဝဲယာသြယ္ တန္းၿပီးလွ်င္ ေရႊနန္းေတာ္ဦး ေရြးေတာ္ ယူတံခါးကထြက္၍ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေတာင္ မ်က္ႏွာ ေက်ာ္မိုးတံခါးမွ ေဂါဝိန္သေဘၤာ ဆိပ္ေရာက္ ထြက္ေတာ္မူရေလသည္''။
(မူရင္းသတ္ပံုအတုိင္းျဖစ္သည္။)



ထိုကဲ့သို႔ ပါေတာ္မူစဥ္ ရတနာပံု မႏၲေလးၿမိဳ႕သူ၊ ၿမိဳ႕သားတို႔၏ ကိုယ္ေတြ႕ မ်က္ျမင္ရင္ထဲတြင္ ခံစားခဲ့ၾကရပံုကို လည္း ကုန္းေဘာင္မဟာရာဇဝင္ေတာ္ ႀကီး(တတိယတြဲ)တြင္ က်မ္းျပဳသူ၊သမုိင္း ဆရာကေအာက္ပါအတုိင္း မွတ္တမ္း တင္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္-
''ျမန္မာလူမ်ဳိး၊ မိန္းမ၊ ေယာက်္ား တို႔လည္းလမ္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္က ၾကည့္ ႐ႈကာျဖင့္ ငါတို႔ရွင္ဘုရင္ကို အပါေဆာင္ ေလၿပီဆို၍ ႏွေျမာလြမ္းဆြတ္ျခင္းႏွင့္ တကြ၊ မ်က္ရည္သုတ္ကာ သုတ္ကာ ေျပာဆိုျမည္တမ္းၾကေလ၏။''
အဂၤလိပ္တို႔၏ လွည့္ကြက္ကိုယံုမိေလ ၿပီဟု ျမန္မာတို႔သည္ ခ်က္ခ်င္းသိၾက သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပေဒသရာဇ္အႏြယ္ တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ေခါင္းေဆာင္တို႔သည္လည္း ေကာင္း ''သူ႔ကြၽန္မခံၿပီ''ဟူေသာ စိတ္ ဓာတ္ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ ခဲ့ၾကသည္။ ေရႊဘိုက ထိပ္တင္မွတ္၊ ေက်ာက္ဆည္နယ္က ဗိုလ္သာက်န္၊ ဆင္ျဖဴကြၽန္းက ဗိုလ္ဥတၱမ၊ ပုပၸားက ဦးနက္ေက်ာ္၊ ဇီးပင္ႀကီးက ျမင္းစိုင္းမင္း သား၊ ဝန္းသိုနယ္က ဝန္းသိုေစာ္ဘြား ႀကီး၊ ပုဂံကဗိုလ္ခ်ဳိ၊ ဝဲေလာင္ဗိုလ္ရာၫြန္႔၊ မင္းတုန္းက ဗိုလ္ရြဲ၊ ရွိမ္းမကားက ဗိုလ္ ႐ိုင္း၊ ဗိုလ္လွေက်ာ္၊ နတ္ေမာက္က ဗိုလ္ မင္းေရာင္(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏အဘိုး)၊ ငဖဲက ဗိုလ္ဆြဲႏွင့္ ေရႊခ်ိဳးျဖဴမင္းသား၊ ၾကည့္ျမင္တုိင္မင္းသား၊ ဗိုလ္ခ်င္းစသည္ တို႔မွာ ထင္ရွားလွေသာ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္သူမ်ားက ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ေနၾကသကဲ့သို႔ စာေပ အႏုပညာရွင္မ်ားကလည္း သူ႔ကြၽန္ဘဝ ေရာက္ရသည္ကို ခံျပင္းၾကသည္။ ျပည္ သူ၊ ျပည္သားမ်ားကား ဆိုဖြယ္ရာမရွိၿပီ။ ပါေတာ္မူရျခင္းအေပၚ မိမိတို႔၏ အျမင္ မိမိတို႔၏ ခံစားခ်က္မ်ားကို ႐ႈေထာင့္ အသီးသီးမွ တင္ျပၾကသည္။
''မွတ္ပါရစ္ေစ၊ မွာခဲ့ေပအံ့၊ သံေဝ ဓမၼ၊ ယူကုန္ၾကေလာ့'' အစခ်ီေသာ ကဗ်ာတြင္ ဆီးဘန္နီ ဆရာေတာ္က ေအာက္ပါအတုိင္း ရင္ဖြင့္ခဲ့ေပသည္-
''ကိုယ္မွီရာကို၊ ကိုယ္သာဖ်က္ဆီး ဖိကာစီးသည္၊မွဴးႀကီးမတ္ငယ္၊မာေလာ ႏြယ္တို႔၊ ဝွက္ကြယ္လွည့္႐ိုက္၊ သူ႔ဖက္ လိုက္၍၊ စ႐ိုက္ေစာင္းငဲ့၊ သစၥာမဲ့ေၾကာင့္၊ ႏွစ္ဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္၊ နန္းစံရွစ္တြင္ ကသစ္ ဘံုေန၊ သိၾကားေၾ<ြကသို႔၊ ခ်က္ေရႊသိုရာ၊ မန္းျပည္သာမွ၊ မိစၧာေမာဟ၊ ျ>ြပမ္းျ>ြပမ္း ထသည့္ ကုလာ့ႏိုင္ငံ၊ လႊဲေျပာင္းစံရွင့္''။
ဆရာေတာ္သည္ ဤမွ်ႏွင့္ မခ်ဳပ္ တည္းႏိုင္၊ မေက်နပ္ႏိုင္ေသးဘဲ ''သုဥ္း သံုးဝ''အမည္ရွိေသာ ကဗ်ာတြင္ နာနာ ၾကည္းၾကည္းျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း စပ္ ဆိုခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။
''သိဃၤတန္ေဆာင္၊ ဘုန္းေတာ္ေမွာင္ ၍၊ ကုန္းေဘာင္ေနမီး၊ မထိန္ညီးက၊ တိုင္း ႀကီးျပည္ႀကီး၊ အခ်ည္းႏွီးလွ်င္၊ ထီးသုဥ္း နန္းသုဥ္း၊ ၿမိဳ႕သုဥ္းသုည၊ သုဥ္းသံုးဝျဖင့္၊ သုဥ္းရျပန္လစ္၊ သုညေခတ္ဝယ္ ျဖစ္လာ ရေလ။ ထိုတစ္ေတြသည္ ေသေသာ္ မွတည္၊ ေၾသာ္ေကာင္း၏''
အထက္ေဖာ္ျပပါခံစားခ်က္မွာ ဆီး ဘန္နီဆရာေတာ္တစ္ပါးတည္း၏ ခံံစား ခ်က္မဟုတ္။ မႏၲေလးရတနာပံုၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕ သားတို႔၏ ခံစားခ်က္လည္းျဖစ္၍ ျပည္ ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားအားလံုး၏ ခံစား ခ်က္လည္းျဖစ္ေပသည္။ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ သမားတို႔ကို ဆန္႕က်င္တိုက္ ခိုက္ရာတြင္ အေရးပါလွေသာ ကဗ်ာျဖစ္ေပသည္။
အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖကလည္း ပါ ေတာ္မူရသည့္အျဖစ္ကို စိတ္အနာႀကီးနာ ကာ ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ျပန္ေလ သည္။
''ျမတ္ေကာဇာလွစ္ဆိုလို႔ ျပရမွာျဖင့္ သက္ေဇာဒြါ၊ အစ္ကိုက်ခါမွ၊ေခတ္ညိဳလွ၊ ျမန္မာျပည္၊အို...ကြယ္ဟစ္ငိုစရာအခါေပ။
အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖသည္ တစ္ဖက္ တြင္ ဟစ္ငိုလိုက္ခ်င္သကဲ့သို႔၊ ေဒါသမ်ား ေပါက္ကြဲၿပီး''ဟိုလူ႕ကိုဆဲခ်င္၊ ဒီလူ႕ကို ဆဲခ်င္''စိတ္လည္း ျဖစ္ခဲ့ဟန္တူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အလြန္ေက်ာ္ၾကားလွ ေသာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဆရာေဖသည္ စပ္ဆိုခဲ့ေလသည္။
''ျမန္မာေတြ၊ စည္းကမ္းေဖာက္လို႔ ထီးနန္းေပ်ာက္ျဖစ္ၿပီ။ မွီးကြန္းေထာက္ အသစ္မွီတယ္၊ ညစ္ပလီလူမ်ဳိး။ မိပစ္လို႔ ဖေရွာင္ေသြသည္၊ ဂြေကာင္ေတြ၊ ေခြး ျဖစ္ေပါ့ဗ်ဳိး။''
''ျမန္မာခ်င္း ၾ<ြကားၾကခ်င္၊ ဓားျပ သြင္သူခိုး။ ကုလားျမင္လွ်င္ သူ႔အေမ႐ိုး ေတာ့မလို၊ ခုေျမလွ်ဳိးပုန္းေရွာင္။ မိုက္ မေနာ္ ျပဳမေဟးရယ္နဲ႕၊ သူ႔ပေထြးေတာ့၊ ထြက္၍မေဟာင္။ ေျပာေရာဟဲ့၊ ရာဇဝင္ ေျပာင္ေအာင္၊ စာဇင္ေတာင္ဒူးခ်လို႔။ ပလူး ၾက၊ ေျပးႀကိဳ႕ခါခါ၊ ေခြးသို႔ပမာ။ ေတြး လိုက္တုိင္း၊ အ႐ိုးနာတယ္ အမ်ဳိးပါ ဆဲခ်င္ေပါ့ေလး''
စည္းကမ္းေဖာက္လို႔ ထီးနန္းေပ်ာက္ သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ မိဘအစစ္ကို ပစ္ၿပီး မိဘအသစ္ကို ရွာၾကသည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ယခုေတာ့ ေခြးျဖစ္ကုန္ ၾကၿပီဟုလည္းေကာင္း၊ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ ရက္ရက္စက္စက္ ေျပာဆိုထားေပသည္။ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းၾ<ြကားခ်င္ၾကၿပီး ကုလား (ကုလားျဖဴ၊ အဂၤလိပ္)ကို ျမင္လွ်င္ ပုန္း ေရွာင္ေနၾကသည္ဟုလည္းေကာင္း၊ ပက္ ပက္စက္စက္ ေျပာဆိုထားေပသည္။ ပေထြးႏွင့္တူသည့္ အဂၤလိပ္ကို ေခြးပမာ ေျပး၍ ေအာက္က်ဳိ႕ေနၾကသည္ဟုလည္း ႐ႈတ္ခ်ျပစ္တင္ထားေပသည္။ ေတြး လိုက္တိုင္း ''အ႐ိုးနာတယ္၊ အမ်ဳိးပါ ဆဲခ်င္ေပါ့ေလး'' ဟု အဆုံးသတ္ထား ေပသည္။ ဆရာေဖ၏ ခံစားခ်က္ ကဗ်ာ သည္ ပါေတာ္မူခ်ိန္၊ ျပည္သူတို႔၏ ခံစား ခ်က္ကိုလည္း ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။
ပါေတာ္မူခ်ိန္ ျပည္သူတို႔၏ ခံစား ခ်က္ကိုမ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျပည္သူ၊ ျပည္ သားတို႔သည္လည္း ထင္ဟပ္ခံစားသိၾက ေပသည္။ မိမိတို႔၏ ဘိုးေဘးမ်ားလက္ ထက္က အေတြ႕အၾကံဳမ်ဳိးမိမိတို႔၏ လက္ ထက္တြင္ မေတြ႕ၾကံဳရေစရန္၊ သတိျပဳ သင့္ၾကေပသည္။ စိန္ေခၚမႈေတြ မ်ားျပား လွေသာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ တစ္ ေခတ္တစ္ခါတုန္းက ကြၽန္ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္ ကိုမေမ့ၾကရန္ႏွင့္ ပါေတာ္မူခဲ့ဖူးသည္ကို သတိရေနၾကေစရန္ တိုက္တြန္းေရးသား လိုက္ရေပသည္။