images
UN
UN
သင္တန္းႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈ
ခ်စ္ႏုိင္(စိတ္ပညာ) Thursday, 20 October 2016
''ဆရာဦးခ်စ္ႏိုင္လားခင္ဗ်ာ''
''ဟုတ္ပါတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ပါ''
''ဆရာနဲ႔ေတြ႕ခ်င္ေနတာ အေတာ္ပဲဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ေမးစရာေလးေတြရွိလို႔ ေမးရင္ရ မလား''
''ရပါတယ္၊ ေမးပါ၊ ေျဖႏိုင္တာေျဖမွာေပါ့''
''ဆရာတို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာအသင္း ဗဟိုက အေျခခံစာေရးနည္းသင္တန္းဖြင့္မယ္ဆို။ ဟုတ္သလား''
''စာေရးနည္းအေျခခံသင္တန္းကို ဒီေအာက္ တုိဘာ ၁ ရက္ မွ ၃၁ ရက္ေန႔အထိ ဖြင့္ထား ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္''
''သင္တန္းဝင္ေၾကး ဘယ္ေလာက္ပါလဲ''
''က်ပ္ႏွစ္ေသာင္းပါ''
''ဘယ္မွာဖြင့္မွာလဲ ဆရာ''
''ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပန္းဆိုးတန္းလမ္း၊ အမွတ္ ၂ဝဝ၊ ရွစ္လႊာမွာရွိတဲ့ခန္းမမွာပါ။ ဓာတ္ေလွကား ရွိပါတယ္''
''ဘယ္သူေတြက သင္ျပမွာလဲ''
''သတင္းစာေတြထဲမွာပါတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဆရာႀကီးလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၊ ဆရာႀကီး ေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ)၊ ဆရာမႀကီးၾကဴၾကဴသင္း၊ ဆရာမႀကီးမမိုးေျမ၊ ဆရာမ မစႏၵာ၊ ဆရာမ မႏွင္းေဖြး၊ ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း)၊ ျမင္းမူ ေမာင္ႏိုင္မိုး၊ ေမာင္ၿငိမ္းသူ (ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္) စသည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာေတြကပို႔ခ် ေဆြးေႏြးၾကမွာပါ''
''ဘယ္ဘာသာရပ္ေတြပါသလဲဆရာ''
''စကားေျပေရးနည္း၊ ဝတၴဳတိုေရးနည္း၊ ဝတၴဳရွည္ေရးနည္း၊ ေဆာင္းပါးေရးနည္း၊ ကဗ်ာ ဖြဲ႕နည္းစသည္ျဖင့္စာေပနဲ႔ဆိုင္ရာေတြ ေဟာေျပာ ၾကမွာပဲ''
''အရင္လည္း ဒီဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြ သင္တာ၊ သင္တန္းဖြင့္ခဲ့ဖူးတယ္ေနာ္''
''မွန္ပါတယ္။ ယခင္ ေျခာက္ႀကိမ္ရွိခဲ့ပါၿပီ။ အခုသင္တန္းက သတၱမေျမာက္အမွတ္စဥ္ (၇) သင္တန္းပါ။ အမ်ားစုက ဒီဆရာႀကီးမ်ားပဲ သင္ ခဲ့ၾကတာပါ''
''ဆရာ၊ ဘယ္လိုမွေတာ့ မေအာင့္ေမ့နဲ႔ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္က တဲ့တိုးပဲေမးပါရေစ။ ဒီသင္တန္း တက္ၿပီးရင္ စာေရးဆရာျဖစ္ကေရာလား''
''မျဖစ္ပါဘူး''
''ဟင္...ဒါဆိုဘာအက်ဳိးထူးမွာလဲ''
''စာေပစကားေတြၾကားရ၊ မွတ္ရ၊ ဗဟုသုတ အျမတ္ရမွာေပါ့။ ဖတ္ဖို႔၊ ေရးဖို႔၊ ေလ့က်င့္ခန္း ေပးတာလုပ္ရေတာ့ စာေရးသားရာ ယခင္ထက္ ပိုၿပီး တိုးတက္ႏိုင္စရာရွိတယ္ေပါ့''
''စာေရးခ်င္ရင္ ဘာလုပ္ရမလဲဆရာ''
''ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္ ၫႊန္ျပခဲ့တာကေတာ့ ေလ့လာစုေဆာင္းပါ။ တုပေရးသားေလ့က်င့္ပါ၊ ကိုယ္တိုင္ တီထြင္ဆန္းသစ္ေအာင္ ျပဳစုေရးသားပါ (စု၊ တု၊ ျပဳ)လို႔ေျပာခဲ့တာပဲ။ ကြၽန္တာ္တို႔လည္း ဒီနည္းနဲ႔ စာေတြေရးလာၾကတာပါပဲ''
''တျခားစာေရးဆရာေတြလမ္းညႊန္တာေတြ ေကာ''
''အမ်ားႀကီးေပါ့။ ေရႊဥေဒါင္း၊ ပီမိုးနင္း၊ သူရိယကႏၲိ၊ တင့္တယ္၊ ရန္ကုန္ဘေဆြ၊ ေသာ္တာ ေဆြ၊ ေရႊကူေမႏွင္း၊ ဦးအုန္းေသာ္၊ ဦးဘိုးေငြ၊ တင္မိုး၊ ပ်ဥ္းမနားေမာင္နီသင္း၊ ေအာင္သင္း၊ ေမာင္ခင္မင္(ဓႏုျဖဴ)၊ျမင္းမူေမာင္ႏိုင္မုိး၊ ဝင္းၿငိမ္း၊ ဒဂုန္ေရႊမွ်ား၊ ဓူဝံစသည္ျဖင့္ ရိွၾကပါတယ္''
''အမ်ားအားျဖင့္ ဘာေတြေျပာၾကပါသလဲ''
''ဟာ...ဒါကက်ယ္ျပန္႔တယ္။ စကားေျပနဲ႔ ကဗ်ာမတူဘူး။ ဝတၴဳနဲ႔ ေဆာင္းပါးလည္း မတူ ဘူး။ ေအးဗ်ာ၊ အတိုဆံုးေယဘုယ်အခ်က္တစ္ခု ေျပာရမယ္ဆိုရင္ 'စာေရးလိုေသာ္ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ပါ'လို႔ ထင္ရွားတဲ့ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား ေရးေလ့ေျပာေလ့ရိွပါတယ္''
''စာေရးဆရာျဖစ္ရင္ ဘာအက်ဳိးရိွမွာလဲ ဆရာ''
''စာေရးဆရာေတြရဲ႕ မူလရည္ရြယ္ခ်က္က လည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးရိွႏိုင္သလို စာေရးဆရာျဖစ္လာ ရင္ ဘာအက်ဳိးေတြရရိွႏိုင္သလဲဆိုတာကလည္း (ႀကိဳးစားေျဖၾကည့္) စမ္းတဝါးဝါးေျပာရရင္ေတာ့ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားမႈရခ်င္ရမယ္။ စာမူခေငြေၾကး လည္းရမယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာတုိးၿပီး ရခ်င္ လည္းရမယ္ (အထက္လူကမႀကိဳက္ရင္ ရာထူး မတိုးဘဲ ပယ္ခ်ခံရတာမ်ဳိးလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္)၊ ၾသဇာတိကၠမရခ်င္ရမယ္။ စာဖတ္သူေတြရဲ႕ ခ်စ္ ခင္ေလးစားမႈကိုရမယ္။ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္မယ္။ စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္ခဲ့တာ စာေရးဆရာ ျဖစ္လာရၿပီဆိုၿပီး မိမိကိုယ္ကို ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈ၊ အားရဂုဏ္ယူမႈ၊ ပီတိေသာမနႆျဖစ္တာလည္း ရိွႏိုင္တယ္။ စာေပဆုရတာမ်ဳိး၊ ႏုိင္ငံနဲ႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ တကယ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ရင္ မိမိဘဝကို သိကၡာရိွတယ္လို႔

ခံယူႏိုင္တာေပါ့ေလ။ ျပည္သူ႔အက်ဳိးကို ဝန္ေဆာင္ႏုိင္တာ၊ သမုိင္းက ေပးအပ္လာတဲ့တာဝန္ကို ေက်ပြန္တာ ဝမ္းသာစရာ ေပါ့။ စာေရးဆရာအမ်ားစုကေတာ့ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္းပဲေပးဆပ္ခ်င္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ရယူ လိုမႈထက္ သူတို႔က ကိုယ္စြမ္းသမွ်ေလာကကိုေပး ဆပ္ရရင္ ေက်နပ္တတ္တဲ့သူပဲမ်ားပါတယ္''
''စာေရးလို႔ ခ်မ္းသာတဲ့လူရိွလားဆရာ''
''ျမန္မာျပည္မွာ ႐ိုက္ႏွိပ္တဲ့ေစာင္ေရ၊ ဝယ္ ယူအားေပးတဲ့ေစာင္ေရေသာင္းဂဏန္းေလာက္ပဲ ရိွတာမို႔ ခ်မ္းသာၾ<ြကယ္ဝေလာက္ေအာင္ ဝင္ေငြ မမ်ားလွပါဘူး။ သာဓု၊ တင့္တယ္၊ တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္၊ ေမာင္သာရ၊ ေဆြလိႈင္ဦး၊ မင္းသိခၤ၊ ခင္ႏွင္းယု၊ ခင္ေဆြဦး၊ ဂ်ဴး စသည္ျဖင့္ သူ႔ ေခတ္သူ႔အခါက ေရာင္းအေကာင္းဆံုးစာေရး ဆရာေတြဟာလည္း အိမ္ေဆာက္႐ံု၊ ကားဝယ္စီး ႐ံုေလာက္ပါပဲ။ အဂၤလန္မွာေတာ့ ေအေဂ်ေက႐ို လင္းဆိုတဲ့ စာေရးဆရာမဟာ ဟယ္ရီေပၚတာ ဝတၴဳ ရွစ္အုပ္ေရးသားထုတ္ေဝတာနဲ႔ သန္းၾ<ြကယ္ သူေဌးျဖစ္တယ္။ ေစာင္ေရသန္းခ်ီေရာင္းရတာ ရယ္၊ သူ႔ဝတၴဳကို႐ုပ္ရွင္႐ိုက္တာေရာင္းရလို႔ရယ္။
ဂရိတ္ၿဗိတိန္ဘုရင္မႀကီး အယ္လီဇဘက္ ထက္ေတာင္ သူကပိုၿပီး ခ်မ္းသာၾ<ြကယ္ဝသြားၿပီ ဆိုပဲ။
''အဲသလိုမ်ဳိးအားက်စရာေတြ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္လာရင္ ေကာင္းမယ္ေနာ္''
''ဟုတ္တာေပါ့''
''တခ်ဳိ႕လည္း တစ္အုပ္တည္းနဲ႔ ေပါက္သြား တာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္ေနာ္''
''ရွိတာေပါ့''
''နမူနာေျပာလို႔ရလား ဆရာ''
''ကမၻာ့စာေပေတြထဲမွာ ေရာဘတ္လူးဝစ္ စတီဗင္ဆင္ဆိုတာ ရတနာသိုက္ကြၽန္း Treasure Island ပထမဦးဆုံးဝတၴဳနဲ႔ ကမၻာေက်ာ္သြားခ့ဲဖူး ပါတယ္။ ေလ႐ူးသုန္သုန္ Gone With the Wind ဝတၴဳကို ေရးခဲ့တဲ့စာေရးဆရာမ မာဂရက္မစ္ခ်ယ္ ဆိုတာလည္း ဒီတစ္အုပ္တည္းနဲ႔ ကမၻာေက်ာ္တာ ပဲ''
''ျမန္မာျပည္မွာေကာ ဆရာရယ္''
''ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ တစ္သက္တာမွတ္ တမ္းနဲ႔ အေတြးအေခၚမ်ား၊ မင္းေဆြရဲ႕ဓား၊ ခင္ေဆြ ဦးရဲ႕ တို႔တိုင္းဌာနီ၊ နတ္ႏြယ္ရဲ႕ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ ပိုင္း၊ ႏိုင္ဝင္းေဆြရဲ႕ မဟူရာေမတၱာ၊ ခ်စ္ဦးညိဳရဲ႕ လကၤာဒီပခ်စ္သူ။ ျမန္မာမွာေတာ့ တစ္ပုဒ္၊ တစ္ အုပ္တည္းမကပါဘူး။ အျခားထင္ရွားတဲ့ စာအုပ္ ေတြလည္း ေရးသားၾကပါေသးတယ္''
''ဆရာနဲ႔စကားေျပာရတာ ေကာင္းတယ္။ ဆက္ၿပီး ေဆြးေႏြးလို႔ရလားဆရာ''
''ေဆြးေႏြးခေပးရင္ ရပါတယ္''
''ဘယ္ေလာက္လဲဆရာ ေျပာပါ''
''ေနာက္တာပါ။ ခင္ဗ်ားစာေပမွာ ဒီေလာက္ စိတ္ဝင္တစားရွိတာ သိရလို႔ ကြၽန္ေတာ္တကယ္ပဲ ဝမ္းသာေနပါတယ္''
''ဆရာ၊ ကဗ်ာနဲ႔စကားေျပ ဘယ္ဟာက ပို ခက္သလဲ''
''ကဗ်ာက စကားလုံးကို အေျခခံယူနစ္ျပဳ တယ္။ အႏုစိတ္တယ္။ အေရာင္အေသြးျဖန္႔ျဖာ ထြက္တယ္။ အနက္အဓိပၸာယ္ေကာ အသံေရာပါ တယ္။ စာဖတ္သူႏွစ္သက္လက္ခံႏုိင္ေအာင္ သီကုံးဖြဲ႕ႏြဲ႕တတ္ဖို႔ ပိုခက္ပါတယ္''
''စကားေျပက လြယ္သလား''
''လြယ္တယ္ ခက္တယ္ မေျပာလိုပါဘူး။ စကားေျပက ကာရန္မလိုဘူး။ နေဘမလိုဘူး။ ပါပါ-မပါပါရတယ္။ စကားလုံးအေပၚမွာ အေျခ ျပဳတာထက္ ဝါက်တည္ေဆာက္မႈ၊ သဒၵါ၊ ပုဒ္ ထားမွန္ကန္ညီညြတ္ဖို႔က ပိုၿပီးအသက္ဝင္တယ္။ သဒၵါေရးထုံးမွားရင္ အနက္အဓိပၸာယ္လြဲၿပီး ထြက္ မယ္။ မေပၚလြင္ဘဲေနမယ္။ စကားေျပ သာမန္ ေရးတာထက္ စာဖတ္သူႏွစ္သက္ေအာင္ ဆြဲ ေဆာင္ဖမ္းစားႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ ခက္ခဲတာပါပဲ''
''စကားေျပေကာင္းေအာင္ဘယ္လိုေရးမလဲ''
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရွ႕က ဆရာ့ဆရာေတြ ေရးခဲ့ ေျပာထားခဲ့ၿပီးသား ရွိပါတယ္။ စကားေျပေကာင္း ေရးမယ္ဆိုရင္ ဒီအဂၤါရပ္ေတြ ရွိရမယ္-
၁။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
၂။ မွန္မွန္ကန္ကန္ (စာလုံးေပါင္းသတ္ပုံ၊ သဒၵါ၊ ေရးထုံး)
၃။ ေျပေျပျပစ္ျပစ္
၄။ ထိထိေရာက္ေရာက္ (ရည္ရြယ္ခ်က္ ထေျမာက္)
၅။ လွလွပပ (အႏုပညာေျမာက္လို႔ ဖတ္ သူမွာႏွစ္သက္အားရ၊ စြဲမွတ္မိ)
ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ေရးတတ္ေစခ်င္တာေပါ့''
''ကဗ်ာကေတာ့ ဝါက်မလိုဘူးေနာ္''
''ဝါက်ဖြဲ႕ဖို႔ မလိုပါဘူး။ နားအရသာလည္း ရွိေစရမယ္ (သဒၵလကၤာရ)၊ ခံစားမႈမွာ သီကံုးသူ နဲ႔ဖတ္ရၾကားရသူ စိတ္ခ်င္းနားလည္သြားေစရ မယ္ (အတၴာလကၤာရ)''
''ဆရာေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) တစ္ခါက စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ စာေရးသူမွာ စာေရး ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အနည္းဆံုးသံုးခုရွိရမယ္လို႔ ေျပာ သြားခဲ့ဖူးတယ္ဆရာ''
''ေျပာပါဦး။ ဘာေတြတဲ့လဲ''
''ေဟာေျပာပြဲမွာ ဆရာေမာင္စိန္ဝင္း(ပုတီး ကုန္း)ေျပာခဲ့တာ ကြၽန္ေတာ္မွတ္ထားမိတာေလးကို ျပန္ေျပာတာပါေနာ္။ ဟို...''
''ရဲရဲေျပာပါ။ရပါတယ္။မွတ္မိသေလာက္''
''စာေရးတဲ့သူမွာ ျပည့္စံုရမယ့္သံုးခ်က္က-
၁။ ေဝဒနာရွိရမယ္။ သူတကယ္ခံစားရမွ ရတယ္။
၂။ ေစတနာရွိရမယ္။ မွ်ေဝခ်င္တဲ့ ေစ့ ေဆာ္မႈပါရမယ္။
၃။ အတတ္ပညာအႏုပညာလည္း ပါရ မယ္ လို႔ဆိုတယ္''
''ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ မွတ္မိတာ ေတာ္တယ္ ဗ်ာ''
''ကြၽန္ေတာ္လည္း ကဗ်ာစပ္တာဝါသနာပါ တယ္''
''ေကာင္းတာေပါ့''
''ရန္ကုန္လာတက္ဖို႔ေတာ့ မလြယ္ေသးပါ ဘူး''
''ဒီတစ္ပတ္မမီလည္း ေနာက္အပတ္စဥ္ ေပါ့''
''ႀကိဳးစားမယ္ဆရာ၊ စာေရးဖို႔ရာ စိတ္ပါ ပါတယ္''
''စာေရးတယ္ဆိုတာ ဖတ္လည္းဖတ္၊ မွတ္ လည္းမွတ္၊ ေတြးလည္းေတြး၊ ေရးလည္းေရး။ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ (အာစိႏၲကံ) ထပ္ႀကိမ္ေတြ စုေပါင္းစုစည္းၿပီး တိုးတက္ေအာင္ေလ့က်င့္ရတာ မ်ဳိးပဲ''
''ဟုတ္တယ္ ဆရာ။ စာေပပညာဟာ ပါရမီ ရွိမွဆိုတာ ယခင္ဘဝဘဝေတြကဟာထက္ လက္ရွိေလ့က်င့္ႀကိဳးပမ္းမႈေတြ၊ ဆရာတို႔ေျပာေန တဲ့မ်ားမ်ားဖတ္၊ မ်ားမ်ားမွတ္၊ မ်ားမ်ားေတြး၊ မ်ားမ်ားေရး၊ ဒါေတြက ပါရမီဆိုတဲ့ ျဖည့္က်င့္မႈ လို႔ ကြၽန္ေတာ္ခံယူတယ္''
''ဒါေပါ့၊ ဒါေပါ့''
''ဆရာေျပာေလ့ရွိတဲ့ စာေကာင္းေရးခ်င္ရင္ စိတ္ေကာင္းအရင္ေမြးဆိုတာလည္း ကြၽန္ေတာ္ သေဘာက်တယ္။ အဲဒါေလး''
''ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီ (ဦးသိန္းဟန္)ေရးခဲ့တာ၊ ေျပာခဲ့တာပါ။ စိတ္ေကာင္းအေျခခံမွ စာေကာင္းေပေကာင္း ထြက္ႏိုင္တယ္တဲ့။ စာေကာင္းေရးခ်င္ရင္ စိတ္ ေကာင္းေမြးရမယ္လုိ႔လမ္းညႊန္ခဲ့ပါတယ္။ အမ်ဳိး သားစာဆုိဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ စာေပေတြဟာ အင္မတန္ေက်းဇူးတရားႀကီးမားလွပါတယ္။''
''ေစတနာေကာင္းရင္ ကံေကာင္းတယ္။ ေစတနာျမင့္မွကံျမင့္တယ္။ စိတ္ေကာင္း ေစတနာ ေကာင္းနဲ႔ေရးမွသာ စာေကာင္းေပေကာင္းေတြ ထြက္လာမွာေပါ့။ ဆရာ ဟုတ္တယ္ေနာ္။''
''ဟုတ္ပါတယ္။''
''ဆရာနဲ႔ေျပာရတာ စကားေကာင္းေနလုိ႔ အခ်ိန္ေတာင္ကုန္မွန္းမသိကုန္သြားတယ္။ အားနာ ပါတယ္။ သင္တန္းအေၾကာင္းေမးရင္း ကြၽန္ေတာ္ ကေလရွည္မိတယ္။''
''မရွည္ပါဘူး၊ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးစာေၾကာင္း ေပေၾကာင္းေျပာရတာ ကြၽန္ေတာ္လည္းစိတ္ခ်မ္း သာတယ္။''
''ဆရာကစိတ္ပါလက္ပါရွိပုံရေတာ့ေမးခ်င္ ပါေသးတယ္။''
''ေမးပါဗ်ာ''
''ကိုယ္တုိင္အေလ့အက်င့္မ်ားမ်ားေရးတာက လုိပါသလား ဆရာ၊ ဆရာကစာေရးနည္းအေျခခံ သင္တန္းေတြမွာ ပို႔ခ်ခဲ့ဖူးတယ္မဟုတ္လား။''
''စာေပနဲ႔ စာနယ္ဇင္းအဖြဲ႕ကစဖြင့္တဲ့အမွတ္ စဥ္(၁)မွ (၆)အထိကြၽန္ေတာ္စကားေျပ၊ေဆာင္းပါး ေရးနည္းကိုေဆြးေႏြးခ့ဲပါတယ္။ သင္ယူသူကိုယ္ တုိင္မ်ားမ်ားဖတ္၊ မ်ားမ်ားေတြး၊ မ်ားမ်ားေမး၊ မ်ားမ်ားေရး၊ ကိုယ္တုိင္ေလ့က်င့္မွသာထိေရာက္ ပါတယ္။''
''ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆရာ''
''သင္ယူမႈမွာသုံးဆင့္ပါတယ္။ ပညာေရး ေလာက၊ အေျခခံ၊ အဆင့္ျမင့္၊ ဆရာဆရာမမ်ား အားလုံးသိၿပီးသား''

၁။ ဗဟုသုတအၾကားအျမင္ရဖုိ႔ရယ္
(Knowledge)
၂။ သေဘာထားအျမင္ရရွိေစဖုိ႔ရယ္
(Attitude)
၃။ ကိုယ္စိတ္ဆက္စပ္တတ္ေျမာက္ရမယ္ Psychosomatic Skill (K.A.P) သင္ယူသူ တကယ္တတ္ကြၽမ္းဖုိ႔ဆုိရင္ ၾကား႐ုံမွ်၊ ျမင္႐ုံမွ်နဲ႔ မရဘူး။ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္ ကိုယ္က်ေလ့က်င့္ေလေလတုိးတက္ေလေလပဲ။''
''သေဘာေပါက္ပါၿပီဆရာ''
''သင္တန္းမွာ ဆရာဆရာမကနည္းနာေလး မ်ဳိးနဲ႔သင္ေလ့ရွိပါတယ္''

၁။ ပို႔= ပို႔ခ်ျခင္း Lecture
၂။ ျပ= သ႐ုပ္ျပျခင္း Demonstration
၃။ ေဆြး= ေဆြးေႏြးျခင္း Discussion
၄။ ေတြ႕= လက္ေတြ႕ေရးေစျခင္း Pratical Exercise
ေဆြးေႏြးျခင္းမွာပါဝင္ၿပီး ေမးရ၊ ေတြးရ၊ ေဆြးေႏြးရပါမယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းေတြေ ရးေျဖရပါ မယ္။ အမွတ္စဥ္(၄)လက္ေတြ႕မ်ားမ်ား ေရး ေလေလ တကယ္တတ္ေလေလပဲ။ ေရးၿပီးက်င့္မွ ကြၽမ္းက်င္တယ္။''
''ရွင္းပါၿပီ ဆရာ၊ ေက်းဇူးပါ''
''လိေကၡယ်=ေရးသားရာ၏တဲ့''