images
UN
UN
အကယ္ဒမီဆိုတာ ဘာလဲဆိုရင္...
ခင္ပန္ႏွင္း Thursday, 15 December 2016
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု(အကယ္ဒမီ)ကို လူတိုင္းစိတ္ဝင္စားၾကပါ၏။ ျမန္မာကားၾကည့္ၾကည့္ မၾကည့္ၾကည့္၊ ႐ံုတင္ကားတစ္ခါမွမၾကည့္ျဖစ္လည္း ႐ုပ္ရွင္႐ံုဆီ မေရာက္တာ ဘယ္ႏွႏွစ္ၾကာၾကာ အကယ္ဒမီကိုေတာ့ စိတ္ဝင္စားသည္။ ထိုအတြက္ ပရိသတ္ကိုေက်းဇူးတင္ပါသည္။
အကယ္ဒမီဆိုတာ နတ္ႀကီးလွပါ သည္။ အကယ္ဒမီ၏သေဘာသဘာဝ မွာပင္ ပရိသတ္အထင္ႀကီးထင္ထားသူ မရဘဲ၊ လြဲသြားမွ အကယ္ဒမီစစ္၏ဟု ဆိုရမလိုလို။ တစ္ေခတ္တစ္ခါက ေက်ာ္ ဟိန္းကို အထင္ႀကီးထင္ခဲ့ၾကသည္။ အခ်ီ ခ်ီလြဲခဲ့၏။ ဤသည္ပင္လွ်င္ အကယ္ဒမီ အရသာျဖစ္ေနသည္။ ေက်ာ္သူကို ရေစ ခ်င္ၾကျပန္သည္၊ လြဲျပန္သည္။ ဒါလည္း အရသာပဲ။ အကယ္ဒမီဆိုတာ ပရိသတ္ ထင္မွတ္သူလည္းပါမွသာ၊ ထို႔တူစြာ ပရိ သတ္မထင္မွတ္သူလည္း ရသြားမွသာ အကယ္ဒမီစစ္၏။ အကယ္ဒမီဆိုတာ လက္ထဲအ႐ုပ္ေရာက္မွ ေသခ်ာတာဟု အကယ္ဒမီမ်ားရွင္ ၿငိမ္းမင္းကေျပာ၏။
အကယ္ဒမီဆိုတာ ေစာလြန္းလည္း မေကာင္း၊ ေနာက္က်လြန္းလည္းမျဖစ္။ ေစာလြန္းတာကေတာ့ ေျပာရရင္ အကယ္ ဒမီခိုင္ခင္ဦးေပါ့။ ဒါလည္း ရသင့္လို႔ေပး တာမွန္ပါ၏။ ေစာတာက သူ႔ဘာသာသူ ျဖစ္လာတာျဖစ္သည္။ ေစာလြန္းၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ငယ္လြန္းရင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ မွာ အကယ္ဒမီပိတတ္သည္။ ေနာက္က် လြန္းရင္လည္း ဥပမာေပးရမွာ အားနာပါ သည္၊ တင္တင္ညိဳ ေနာက္က်သည္။ စိုးသူလည္း ေနာက္က်သည္။
သို႔ေသာ္ တစ္ေက်ာ့ျပန္ဝင္လာၿပီးမွ အကယ္ဒမီပိုက္သြားသူလည္းရွိတတ္၏၊ အကယ္ဒမီျမင့္ျမင့္ခိုင္...။
ခင္သန္းႏုကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္း အႏွစ္ ၃ဝ မွာ ၁ဝ ႏွစ္တစ္ႀကိမ္အကယ္ ဒမီရ၏။ ထူးျခားမႈျဖစ္သည္။
ႏွစ္အနည္းငယ္က အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္ပို႔တစ္ဦးက အကယ္ဒမီပြဲအၿပီးမွာ သူပါဝင္ေသာဇာတ္ကားက ရသြားသူ သည္ မင္းသမီးျဖစ္ၿပီး သူသာလွ်င္ ဇာတ္ပို႔အစစ္ပါ။ ဆုရသင့္ပါသည္ဟု စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
အကယ္ဒမီဆိုတာ ရသင့္ မရသင့္ ႏွင့္လည္း မသက္ဆိုင္ဘဲ ရခ်င္သလိုရ သြားတတ္ေသာသေဘာရွိ၏။ တင္တင္မူ ကိုပဲၾကည့္။ တစ္သက္လံုး မင္းသမီး အကယ္ဒမီရေတာ့ ဇာတ္ပို႔ျဖင့္ရသည္။ ဆုတက္မယူ႐ံုမွ်မက ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွ အၿပီး ထြက္သြားေတာ့သည္။ မာနကို ႐ိုက္ ခ်ဳိးလိုက္သလိုျဖစ္ခဲ့ရျခင္း။ အႏုပညာ မာနဆိုတာ အဲဒါပဲဟုဆိုခ်င္ပါသည္။
ဒါက ထိုကာလခံစားမႈျဖစ္သည္။ အႏုပညာမာနကို တန္ဖိုးထားျခင္းျဖစ္ သည္။ ခုကာလကေတာ့ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ ပြဲဦးထြက္အကယ္ဒမီကို ဇာတ္ပို႔ျဖင့္ရ၏။ ယူရတာပါပဲ။ နႏၵာလိႈင္လည္း ပြဲဦးထြက္ အကယ္ဒမီကို ဇာတ္ပို႔ျဖင့္ပဲ တက္ယူခဲ့ ရတာပါပဲ။ ဘာနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရဖို႔သာအေရး ႀကီးသည္ဟု ေတြးထင္ၾကပံုရပါ၏။
ပြဲဦးထြက္ဇာတ္ကားျဖင့္ အကယ္ ဒမီရၿပီး ဆက္လက္ေအာင္ျမင္သူနည္းရ တဲ့အထဲမွာ ျမတ္မြန္ ပါဝင္ေနပါသည္။ ကႀကီးေရက ဇာတ္ကားမွာ ပြဲဦးထြက္ အကယ္ဒမီရခဲ့၏။ ပရိသတ္ဆက္လက္ ႏွစ္ၿခိဳက္လက္ခံၿပီး ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ အၾကာမွာ ကတၱီပါဖိနပ္စီးေရႊထီးေဆာင္း ဇာတ္ကားျဖင့္ အကယ္ဒမီထင္ေၾကးေပး ခံရျပန္သည္။ ခိုင္ခင္ဦးလည္း ပထမ ဇာတ္ကားျဖင့္ပင္ ပြဲဦးထြက္အကယ္ဒမီ ရခဲ့ၿပီး ပရိသတ္ဆက္လက္ႏွစ္ၿခိဳက္ခံရ သူျဖစ္ခဲ့သည္။ အကယ္ဒမီ စႏၵာသည္ လည္း ပြဲဦးထြက္ဇာတ္ကား ႏွစ္ႁမႊာ အသည္းျဖင့္ အကယ္ဒမီရခဲ့ၿပီး အႏုပညာ အရာမွာ စိတ္ခ်ရသူအျဖစ္ ပရိသတ္ သတ္မွတ္ခံရခဲ့သည္။ ဇာတ္ကားေတြ လည္း အမ်ားႀကီး႐ိုက္ကူးရသည္။
ခင္မိုးမိုးကေတာ့ ပံုစံတစ္မ်ဳိးျဖစ္ သည္။ ပြဲဦးထြက္ဇာတ္ကား အပါယ္ ရတနာျဖင့္ ဇာတ္ပို႔အကယ္ဒမီရ၏။ ဇာတ္ကားဆက္လက္႐ိုက္ကူးမႈ အနည္း ငယ္သာရွိခဲ့၏။ ခုေတာ့ ပရိသတ္ မ်က္စိ ေအာက္မွာ မရွိေတာ့ၿပီ။
သို႔ေသာ္ အကယ္ဒမီသည္ အႏုပညာ ကိုသာ ေပးျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ ဆက္လက္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးေျခရွိ မရွိႏွင့္ မသက္ ဆိုင္ပါ။
ေစာေစာကေျပာခဲ့သည့္ မိမိကိုယ္ မိမိလည္းေကာင္း၊ ပရိသတ္ကလည္း ေကာင္း အကယ္ဒမီရမည္ထင္ၿပီး မရ သျဖင့္ မေက်မနပ္ျဖစ္ေၾကးဆိုလွ်င္ ခင္မိုး မိုးအပါယ္ရတနာဇာတ္ကားျဖင့္ ဇာတ္ပို႔ ဆုရသည့္ႏွစ္က တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္ဇာတ္ ကားမွာ ခင္ေလးေဆြကို လူတကာထင္ ေၾကးေပးခဲ့ၾကတာပဲ။ စႏၵာ ႏွစ္ႁမႊာ အသည္းျဖင့္ မင္းသမီးဆုရေတာ့ အပါယ္ ရတနာကပဲ စမ္းစမ္းေအး(႐ႈမဝ)ကို ဝိုင္း ထင္ခဲ့ၾကတာပဲ။ ကတၱီပါဖိနပ္စီးေရႊထီး ေဆာင္းမွာ ျမတ္မြန္ရမယ္ထင္ၾကတာ၊ ရေစခ်င္ၾကတာ။ အားႏြဲ႕သူပါရွင္က ေဒစီ ေက်ာ္ဝင္းရသြားတာပဲ။ အကယ္ဒမီဆို တာ အဲဒါပါပဲ။ ထိုထိုဇာတ္ကားတို႔ ႐ုပ္ ျမင္က ျပန္ျပန္ျပတတ္သည္။ ထိုအကယ္ ဒမီကို ပရိသတ္ ဘဝင္က်ခဲ့ၾကသည္ ခ်ည္း။ ဟိုတစ္ေယာက္မရလို႔ ဒီတစ္ ေယာက္ညံ့ေနသည္မတန္ဟု ဘယ္သူက မွမေျပာ။ ထိုကာလ သ႐ုပ္ေဆာင္တို႔ ေတာ္ၾကပါသည္။
ထည့္ေျပာရရင္ ဝင္းဦးတစ္ေယာက္ ကို အကယ္ဒမီက ဒါ႐ိုက္တာဆု မေပးခဲ့ ၾက။ ေဆာင္းအိပ္မက္မွာေရာ မႈံေရႊရည္မွာ ေရာ သူ႕ကို ဇာတ္ေဆာင္ဆုသာေပးခဲ့၏။ ခု သူ႕ကားေတြ ျပန္ျပန္ျပေနတာ ေကာင္း လိုက္တဲ့ ဒါရက္တင္း၊ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ၫႊန္ၾကား႐ိုက္ကူးမႈ သို႔ေသာ္ သူ ဒါ႐ိုက္ တာဆု မရရွိခဲ့။
အကယ္ဒမီနဲ႔ပတ္သက္ရင္ လူေျပာ သူေျပာမ်ားတာ ေက်ာ္ေဆြပါပဲ။ ေက်ာ္ ေဆြအကယ္ဒမီမရတာ ေျပာစရာကိုျဖစ္ ပါေရာ။ တကယ္ဆိုရင္ ေက်ာ္ေဆြ အကယ္ဒမီမရတာမဟုတ္ပါ။ အကယ္ ဒမီက ေက်ာ္ေဆြကို မရႏိုင္တာဆိုရင္ ေရာ ဤသို႔ဆိုခ်င္ပါေတာ့သည္။