images
UN
UN
ေခတ္မကုန္တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္
ခင္ပန္ႏွင္း Tuesday, 20 December 2016
ယခုႏွစ္ကထိန္မွာ အံ့အားသင့္ဖြယ္ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ေပါက္ခဲ့သည္။ ကြၽန္မတို႔ ဆီမွာ ေျခခင္းလက္ခင္းသာခ်ိန္ ၁၂ ရာသီပြဲတို႔ရွိတတ္၏။ ပြဲဦးထြက္ကေတာ့ သီတင္းကြၽတ္ေပါ့။ သီတင္းကြၽတ္မွာ မိုးေလက စိတ္မခ်ရေသးေတာ့ အရွိန္ ယူထား႐ံုသာ...၊ တန္ေဆာင္တိုင္မွသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေပ်ာ္ၾကရသည္။ သီတင္းကြၽတ္လစ၍ဆုတ္ကတည္းက ကထိန္ခင္းၾကသည္။ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ထိတိုင္ပါေရာ...။ ကထိန္ကို ေပ်ာ္ခ်င္ရာ သီခ်င္းေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ခဲ့ၾကတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီ။ ကိုႀကီးေက်ာ္နဲ႔ ကထိန္လည္း ဘာဆိုင္လည္းမသိ၊ အိုပါး ဂန္နမ္စတိုင္နဲ႔ ကထိန္လည္း ဘာဆိုင္ လည္းမသိ၊ သို႔ေသာ္ ငယ္သူေတြပဲေလ .....ကိုျမႀကီးရဲ႕ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ လ တန္ေဆာင္တိုင္နဲ႔ေတာ့ သူတို႔ဘယ္ေပ်ာ္ ခ်င္ေတာ့မလဲ... နားလည္ေပးလိုက္ရ တာပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ ဒီႏွစ္ ကထိန္ကေတာ့ ထူးျခားခဲ့သည္xxxxငါက ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ နင္က ဒါကိုမျမင္xxxx ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ တကယ္ပဲျပန္လာခဲ့သည္။
ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ဆိုတာ ျမန္မာျပည္ မွာ ႏွစ္ဒင္မရွိ၊ တစ္ဒင္ပဲရွိသည္။ ဆရာ ေရႊဒံုးဘီေအာင္ရဲ႕ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ တစ္ဒင္ တည္းပါပဲ။ ခင္ေမာင္ရင္....ပါ။ ခင္ ေမာင္ရင္၊ ဦးဘခ်စ္၊ ေမေမဝင္းတို႔ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္သည္။ ပဲ့ကိုင္ေခၚ မလား ေခါင္းကိုင္ေခၚမလား...ထို႔ ထက္မက ဆိုခ်င္ပါသည္...ဆရာ ေရႊဒံုး ေပါ့။
ဆရာေရႊဒံုးသည္ အလြန္တရာ ဆရာ က်လွပါသည္။ဆရာေရႊဒံုး ဆရာက်တာ ထက္ အခုေျပာခ်င္တာ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ မျမဝင္းကို ခ်စ္တဲ့အခ်စ္က ဂႏၳဝင္တြင္ သည့္ အခ်စ္လို႔ဆိုခ်င္သည္။
ထို႔ထက္ပို၍ဆိုရပါမူ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ သည္...လူဆိုးပါ၊ ဓားျပပါ။ သို႔ေသာ္ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ၿပီး သိကၡာရွိသူျဖစ္ သည္။ ဥာဏ္ပညာႀကီးမားသူျဖစ္သည္။ စတိုင္လ္ကလည္းေကာင္းလွပါ၏။
တကယ္ေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ဇာတ္ ကားကို ကြၽန္မ မမီပါ။ ေကာ္ပီသစ္ျပန္ ျပမွၾကည့္ရတာျဖစ္သည္။ ႐ုပ္သံမွျပန္ျပ ေတာ့လည္း ၾကည့္ရသည္။
ခုထိထက္တိုင္ ေခတ္မကုန္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဒီေတာ့ ဒီဘက္ေခတ္ ဘယ္သ႐ုပ္ ေဆာင္မ်ား ဘယ္ဇာတ္ေတြမွာ အံဝင္ ခြင္က်ရွိပါသလဲ။ ေက်ာ္ဟိန္း၊ ေနေအာင္ ေလာက္အထိပဲ အံဝင္ခြင္က်ဇာတ္ကား အနည္းငယ္ရွိခဲ့ၿပီး ေဒြး၊ လြင္မိုးက စလို႔ တစ္ေယာက္မွ၊ တစ္ကားမွ အံဝင္ခြင္က် ဆိုတာမရွိ၊ မေတြ႕ရ။
လူမင္းလည္း အံဝင္ခြင္က်ဆိုတာ တစ္ကားမွမရွိ။ ေနတိုး၊ ေျပတီဦး ... ပိုေဝးေရာ။
သ႐ုပ္ေဆာင္တာေတြ ေကာင္းေနတာ ပဲ၊အကယ္ဒမီေတြလည္း ရေနတာပဲဆို တာနဲ႔ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္တာနဲ႔ မသက္ဆိုင္ လွပါ။သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းတာက လြယ္ သည္၊ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးႏွင့္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ဖို႔ကပိုခက္သည္။ အေရးႀကီးတာ ဒါ႐ိုက္တာျဖစ္သည္။ သူကိုင္ရမည့္ဇာတ္ကို သူစီးစီး ပိုင္ပိုင္ သိရမည္။ ဇာတ္လမ္းအေနအထား ေတာ္ တည့္မွန္ကန္ဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးသည္။
ဆရာေရႊဒံုးမွအပ ေျပာရရင္ ဘဘ ဦးသုခပါပဲ။ မၾကာမၾကာ ျပန္ျပေနတတ္ ေသာ ဥပမာဆိုပါစို႔။ အကာကအခ်စ္ အႏွစ္ကေမတၱာမွာ ေမာင္ဘတင့္(ေက်ာ္ ဟိန္း)၊ ခင္ခင္ႏု(ေဆြဇင္ထိုက္)၊ေကာလိပ္ ဂ်င္ေနဝင္း၊ ေဒၚစိန္ခင္တို႔ အကုန္လံုး အံဝင္ခြင္က်ရွိလွပါသည္။ ႐ုပ္ျမင္က ဘယ္ႏွခါျပန္လာလာ ၾကည့္ရတာတန္ဖိုး ရွိလွပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ဆရာေရႊဒံုးပါပဲ။ ဗန္တို လူေလးႏွင့္သူဇာ...။ ၫြန္႔ဝင္းႏွင့္ဇာတ္ ႏွင့္သာမက ေဒစီေက်ာ္ဝင္းပါ အံဝင္ ခြင္က်ရွိခဲ့တာ...။ ဆရာေရႊဒံုးကိုနည္းနာ ယူသင့္တာ ျပစရာရွိတာကို ျပခ်င္တဲ့ ဆီေရာက္ေအာင္ တစိုက္မတ္မတ္သြား တာကို နည္းနာယူသင့္သည္။ ဗန္တိုလူ ေလးႏွင့္သူဇာ ဇာတ္ကားမွာ ဇာတ္သိမ္း ဗန္တိုလူေလးနဲ႔ ဆရာဝန္ေဒါက္တာ သူေတာ္တို႔ အႁမႊာညီအစ္ကိုဆိုတာ တစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္သိသြားတာ မ်ဳိး မျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ တေၾကာင္း ေၾကာင္းျဖင့္ အႁမႊာညီအစ္ကိုဆိုတာ ေပၚ သြားခဲ့ရင္ ေရွ႕မွာလုပ္လာခဲ့သည့္ဇာတ္စီး ေၾကာင္းက ထိုအတြက္မဟုတ္။ ဇာတ္ကို ခုရခံရတာေတြပါ လုပ္ရေတာ့မည္။ သို႔ေသာ္ ပရိသတ္ကိုေတာ့အသိေပး ထားခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ လူေလး၏က်ဴးလြန္ ျခင္းကိုခံစားရေသာ သူဇာက လက္ထပ္ ရမည့္ ေဒါက္တာသူေတာ္ကို အမွန္ အတိုင္းဖြင့္ေျပာလိုသည္ကို အေဒၚျဖစ္သူ က ဖြင့္မေျပာရန္ ေလာကႀကီးမွာ မွန္တိုင္း ဖြင့္မေျပာအပ္တာေတြ ရွိတတ္ ေၾကာင္းေျပာဆိုမႈတို႔ ေကာင္းမြန္လွသည္။
ယေန႔ကာလ ဇာတ္လမ္းေရြးခ်ယ္မႈ မ်ားစြာလိုအပ္ေနပါသည္။ ဇာတ္ေဆာင္ ေနရာခ်ထားမႈ ပို၍လိုအပ္သည္။ အံဝင္ ခြင္က်ဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္းနားလည္ ေစခ်င္သည္။ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ကေန႔အထိ ရွင္သန္ေနတာ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ဆရာေရႊဒံုး ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ခဲ့သလဲ၊ ခင္ေမာင္ရင္ ဘယ္လိုသ႐ုပ္ေဆာင္ထားသလဲ...။ ဇာတ္ကိုဘယ္လို ဘယ္ပံုဖြဲ႕စည္းသလဲ... ပညာယူသင့္လွပါ၏။