images
UN
UN
ဝတၴဳကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ၾကရာဝယ္
ခင္ပန္ႏွင္း Thursday, 29 December 2016
ဒီေန႕ေတာ့ ဝတၴဳကို႐ုပ္ရွင္ျပန္႐ိုက္ၾကတာ ေရး မလားလို႔...။ စိတ္ကို အကယ္ဒမီတာဝန္ထဲႏွစ္ ထားလိုက္ေတာ့ တျခားသီခ်င္းတို႔၊ သတင္းတို႔၊ စာအုပ္တို႔ဆီေတာင္ စိတ္ကိုျဖတ္ထားလိုက္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ထဲပဲ စိတ္သြင္းထားသည္။
မေန႕ကေတာ့ ဆရာလင္းယုန္နီဝတၴဳကို ႐ိုက္ ေသာ ႏွင္းဆီပန္သူဇာတ္ကားအထူးပြဲၾကည့္သည္။ ဒီေန႕ ဆရာမင္းသိခၤဝတၴဳကို႐ိုက္ေသာ ပေရာ္ဖက္ဆာ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြားႏွင့္ ၿမိဳင္ရာဇာတာေတဇာတ္ ကား ႐ံုပြဲၾကည့္သည္။ စာေရးဆရာႀကီးေတြရဲ႕ ဝတၴဳ ကို ႐ိုက္တာေတြဆိုေတာ့ ဇာတ္လမ္းအခ်ိတ္အဆက္ ဇာတ္အတက္အက် အက်ဳိးအေၾကာင္းမွန္ကန္သည္။ ဇာတ္လမ္းအက်ိဳးအေၾကာင္း၊ ဇာတ္အိမ္အက်ိဳး အေၾကာင္း၊ ဇာတ္ေဆာင္အက်ဳိးအေၾကာင္းဆိုတာ ကို စာေရးဆရာသာ နားလည္ပါသည္။ ဒါအမွန္ပါ။
ဆရာေရႊဒံုးဘီေအာင္တို႔၊ ဘဘဦးသုခတို႔၊ ဆရာ ေမာင္ဝဏၰတို႔ဝတၴဳဇာတ္လမ္းႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာတို႔ ဘာတို႔လုပ္တာ သူတို႔သည္ စာေရးဆရာမ်ား ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာမဟုတ္သူတို႔က ဇာတ္လမ္းဇာတ္ညႊန္းစသည္လုပ္ပါမူ အံမဝင္ေသာ ဇာတ္၊ က်ဳိးေၾကာင္းမညီေသာဇာတ္၊ မလံုေသာ ဇာတ္တို႔သာ ထြက္လာပါလိမ့္မည္။ ဥပမာေပးရမွာ အားနာစရာေကာင္းသျဖင့္ ဥပမာမေပးေတာ့ပါ။ ဆရာေမာင္တင္ဦးသည္ ဒါ႐ိုက္တာေကာင္းသာ ျဖစ္ၿပီး စာေရးဆရာမဟုတ္သျဖင့္ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္တင္ဦးဟူေသာ ဇာတ္ကားတစ္ ကားမွမရွိခဲ့။ သူ႔အလုပ္မဟုတ္တာကို သူမလုပ္ခဲ့။
ဝတၴဳကို႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ေျပာင္းတဲ့ေနရာမွာ ကြၽန္မ တို႔ငယ္ငယ္က ဒါ႐ိုက္တာခ်စ္ခင္ေပါ့၊ တင့္တယ္၏ ေျဖေလ်ာ့ေခြ၊ ခင္ႏွင္းယု၏ေမႊး၊ သခြတ္ပန္း၊ သရဖူ၊ ပန္း ပန္လ်က္ပါ၊...ေအာင္လင္း၏ အ႐ိုင္းစပါယ္၊ ရင္ပြင့္ေလေသာအခါ၊... စသည္တို႔ ဒါ႐ိုက္တာ ခ်စ္ခင္သည္ ဝတၴဳကိုျပန္အကိုင္ေကာင္းလွပါ၏။ ထို ေခတ္က ဝတၴဳကို တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာ ေလာက္ကႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္႐ႈၾကၿပီးမွ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ေျပာင္းရသျဖင့္ ဒါ႐ိုက္တာမွာတာဝန္ႀကီးလွပါ၏။ ဝတၴဳကို လူတိုင္းနီးပါးဖတ္ဖူးၿပီး ႀကိဳက္ၿပီးျဖစ္ ေနေသာဇာတ္ကို ကိုင္ရတာျဖစ္သည္။
ခုကာလမွာလည္း မင္းသိခၤတို႔၊ ေဆြလိႈင္ဦးတို႔ ဆိုရင္ေတာ့ ဖတ္ဖူးၿပီးျဖစ္ေနၾကသည္။
ၿငိမ္းေက်ာ္တစ္ေခတ္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ ေအာင္ျမင့္ ျမတ္တစ္ေခတ္လည္းျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းေက်ာ္ဝတၴဳတို႔ ေအာင္ျမင့္ျမတ္လက္ႏွင့္ လိုက္သည္ဟုပင္ေျပာခဲ့ ၾကသည္။ ၿငိမ္းေက်ာ္ဝတၴဳမွသည္ စိုးျမတ္သူဇာ မင္းသမီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ေမာင္စိန္ဝင္း(ပုတီးကုန္း) ဝတၴဳေတြကိုလည္း ဆရာေအာင္ျမင့္ျမတ္လက္ႏွင့္သာ အမ်ားဆံုးေတြ႕ခဲ့သည္။
ဂ်ဴးဝတၴဳတို႔ ႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ျမစ္တို႔၏မာယာ၊ လွ်ဳိ႕ဝွက္ေသာႏွင္း၊ တစ္ခါကဧရာဝတီညမ်ား၊ မရွိ မျဖစ္မိုး၊ ေၾကမြသြားေသာတိမ္တိုက္မ်ားအေၾကာင္း စသည္...။
စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ကေတာ့ ဆရာတကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္ဝတၴဳေတြ အ႐ိုက္ေကာင္း၏။ တျပည္သူမေရႊ ထားဆိုရင္ ဇာတ္ကားေကာင္းတစ္ကားပါပဲ။
လြန္းထားထားဝတၴဳကို႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရင္ ပိုက္ဆံ ရသည္...ဟူ၍ အလုအယက္ ႐ိုက္ခဲ့ၾကေသး၏။ အလုအယက္မွ စာအုပ္မထြက္ေသးဘဲ ႏႈတ္က ဇာတ္လမ္းေျပာ႐ံုျဖင့္ စရန္သတ္သူတို႔ပါရွိလာသည္။ မွတ္မွတ္ရရ မိန္းကေလးဒါ႐ိုက္တာတို႔ ပိုလက္ေတြ႕ ခဲ့ၾက၏။ ၾကည္ျဖဴသွ်င္၊ အိအိခိုင္စသည္။ စင္ေရာ္ ေမာင္ေမာင္လည္း လြန္းထားထားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကို႐ိုက္ခဲ့၏။ ပန္းခ်ီစိုးမိုးလည္း႐ိုက္ခဲ့၏။ ဗီဒီယို မ်ားပါ ပါဝင္သည္။ ေမသန္းႏုအတြက္ ထပ္ဆင့္ အကယ္ဒမီပင္ယူေပးခဲ့၏။
ခုကာလမွာေတာ့ ေျပာျပစရာမလိုေအာင္ပင္ ပုညခင္ဝတၴဳေတြ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ မ်ားေနသည္။ တစ္ ခ်ိန္တည္းမွာ ေဆြလိႈင္ဦးႏွင့္ ဆရာမင္းသိခၤတို႔၏ ဝတၴဳမ်ားကိုလည္း ႐ိုက္ေနၾကသည္။ ထူးထူးဆန္း ဆန္း ဆရာေသာ္တာေဆြဝတၴဳကိုလည္း ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ ၾက၏။ အားရွိစရာျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးေမာင္ထင္ ၏ ငဘကိုလည္း ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္၏။
ေပၚပင္စာေရးဆရာမငယ္မ်ားဝတၴဳကို ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ေတာ့လည္း လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး ေခတ္မီသည္ေပါ့၊ သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီး၊ ဆရာလတ္၊ ဆရာမ လတ္တို႔၏ဝတၴဳမ်ားကိုလည္း ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ေစခ်င္ပါ သည္။
႐ိုက္ၾကရာမွာလည္း တစ္ေခတ္က ႐ိုက္ဖူးၿပီး သားကို ျပန္႐ိုက္တာထက္ မ႐ိုက္ရေသးေသာအသစ္ တို႔ကို ႐ိုက္ေစခ်င္သည္။ ခင္ႏွင္းယု၏ပန္းပန္လ်က္ ပါကိုပဲ ျပန္႐ိုက္တာထက္ ခင္ႏွင္းယု၏ အျခားဝတၴဳ ကို ႐ိုက္ေစခ်င္ပါသည္။ ေဆြလိႈင္ဦး၏ မေအးပြင့္ ကိုပဲ ျပန္႐ိုက္တာထက္ ေဆြလိႈင္ဦး၏ အျခားမ႐ိုက္ရ ေသးတာကို ႐ိုက္ေစခ်င္သည္။
မေန႕ကအထူးပြဲျပသြားေသာ ႏွင္းဆီပန္သူ ဇာတ္ ကားသည္ မမစိမ္းကို ျပန္႐ိုက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာလင္းယုန္နီဝတၴဳ...။ သႀကၤန္မိုးထဲက သီခ်င္း ေတြႏွင့္ သႀကၤန္ခန္းေတြလည္း ျဖည့္ထားသည္။ အၾကံျပဳခ်င္တာ အသစ္မလုပ္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူးလား ဆိုတာပါပဲ။ ျပန္႐ိုက္ေနၾကတာေတြ မ်ားေနၿပီ။ အသစ္ေကာင္းေကာင္းေလးၾကည့္ခ်င္သည္။ ဥပမာ အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္လို...။
ျပန္႐ိုက္ၾကတာမွာလည္း အေလးအေပါ့ ဒီဂရီ ကို ခ်ိန္ဆသင့္ပါသည္။ မမစိမ္းဆိုတာ မမလွလွ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ မမလွလွမွသာ မမစိမ္း ျဖစ္ရမည္။ ခင္သန္းႏုအျပင္ ဘယ္သူမွေနာက္ထပ္ မေပၚေပါက္ေသးတာကို ခုလိုျပန္႐ိုက္ေတာ့... လုပ္ရကိုင္ရခက္ကုန္ေတာ့သည္။ လြယ္လြယ္ေလး သေဘာထား႐ိုက္ဖို႔ မသင့္ေသာဇာတ္ျဖစ္သည္။ ကိုေအာင္သြင္ေနရာမွာ မမစိမ္းတုန္းက ေနေအာင္ ျဖစ္သည္။ ခု ရဲေအာင္ကိုသံုးထားသည္။ လူမင္း ေလာက္မွ ဒီဂရီကိုက္လိမ့္မည္။ ခုေတာ့ ဒီဂရီနည္း နည္းေလ်ာ့ေနသည္။ မမဇာတ္ ေနာက္ထပ္တစ္ခု ဖန္တီး႐ိုက္ကူးလည္းျဖစ္တာကို တကယ့္ငါးၾကင္း ေခါင္းမွ ေရြးေတာ့သည္။ ဒါေပမဲ့ ေနာင္ေနာင္ အေကာင္းဆံုးသ႐ုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ အကယ္ဒမီ ေနာင္ေနာင္ပီသလွပါသည္။ ေနာင္ေနာင္ အကယ္ဒမီ ရခဲ့တာ ထိုက္တန္လို႕ဆိုတာသက္ေသျပႏိုင္ခဲ့သည္။
အသစ္ေတြ ၾကည့္ခ်င္တာ...၊ မ႐ိုက္ရေသးတဲ့ ဝတၴဳေကာင္းေတြ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးျဖစ္ေစခ်င္တာ ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။