images
UN
UN
ဇာတ္ၫႊန္းႏွင့္႐ိုက္ကြင္း
ခ်စ္ႏိုင္(စိတ္ပညာ) Tuesday, 03 January 2017
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္က ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္ဒမီဦးေက်ာက္လံုးမွာ သမီး တစ္ေယာက္ရွိသည္း။ ထိုမိန္းကေလးမွာ အကယ္ ဒမီဝါဝါဝင္းေရႊျဖစ္ေပသည္။ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကား အေတာ္မ်ားမ်ား၏ထံုးစံအတိုင္း ျပည့္စံု ၾ<ြကယ္ဝေသာ ဦးေက်ာက္လံုး၏သမီးဝါဝါဝင္းေရႊ က မိဘသေဘာမတူသူႏွင့္ရည္ငံသည္။ ထို႔အျပင္ အတင္းယူမည္လိုက္မည္ျပဳသည္။ ေယာင္းမကို ျမင္းစီး ထြက္ေနၿပီ။
ဖခင္ကသမီးကို သေဘာမတူႏိုင္ေၾကာင္း ေဖ်ာင္းေဖ်ာင္းဖ်ဖ်ေျပာဆိုဆံုးမသည္။ သမီးျဖစ္ သူက အခ်စ္ေဇာေတြမြန္ေနသျဖင့္ သူႏွင့္သူ႔ခ်စ္ သူတို႔ခြဲခြာ၍မရျဖစ္ေနၾကပါၿပီဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာ ဆိုေလေသာအခါ ဖခင္ဦးေက်ာက္လံုးေဒါသ ေပါက္ကြဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲရ၊ ရွက္လည္းရွက္၊ ဝမ္းလည္းဝမ္းနည္း၊ အျပင္းအထန္စိတ္လႈပ္ရွားမိ သည္။
အိမ္တစ္အိမ္၏ဧည့္ခန္းမွာ ဦးေက်ာက္လံုးႏွင့္ ဝါဝါဝင္းေရႊအၿပိဳင္အဆိုင္ သဘာဝက်က်သ႐ုပ္ ေဆာင္ၾကပံုကို ဇာတ္ၫႊန္းကေရးထားသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လည္း ေက်ေက်ညက္ညက္ ရီဟာဇယ္လုပ္ထားၿပီးသား။ ဒါ႐ိုက္တာက သေဘာက်ၿပီးသား။ အဆင္သင့္႐ိုက္ကြင္းတည္ ထားၿပီ။ ''ကဲ အားလံုးၿငိမ္ပါ။ ႐ိုက္ၿပီ။ သရီး၊ တူး၊ ဝမ္း၊ အက္ရွင္''လည္းဆိုေရာ-
အခ်စ္ႀကီးေသာဖခင္၏နားဝင္ေလမလား ဆံုးမတားျမစ္ေသာစကားကို ဦးေက်ာက္လံုးက စီကာပတ္ကံုးေျပာဆိုသည္။ စကားလံုးေတြေခ်ာ သည္။
သမီးဝါဝါက ယခင္အခ်ိန္ မိဘစကားကို ေျမဝယ္မက်နားေထာင္ခဲ့ပါေသာ္လည္း ဤအေျခ အေနမွာေတာ့ ေဖေဖဘာေျပာေျပာ နားမေထာင္ ႏိုင္ေတာ့ပါဟု ငိုယိုေျပာ။
ေျပာရင္း ေျပာရင္း ခ်စ္သူဘဝလြန္ကြၽံခဲ့ၾကမိ ၿပီဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာလိုက္ေလေသာအခါ
''ဘာ''
''သမီးတို႔က ဒီအေျခအေနထိေအာင္ေတာင္ မွားယြင္းခဲ့ၾကၿပီလား။ မိုက္လိုက္တာ သမီးေလး ရယ္''ဟု ဖခင္ျဖစ္သူမွာ နာၾကည္းေၾကကြဲေဒါသ ေပါက္ကြဲကာ(ဇာတ္ၫႊန္းထဲ၌မပါဘဲ)အနီးရွိစာအုပ္ မွန္ဗီ႐ိုကို လက္သီးျဖင့္ ခြမ္းခနဲေနေအာင္ ထိုးခြဲ ပစ္လိုက္ပါေတာ့သည္။
ဇာတ္ေကာင္ႏွစ္ေယာက္စလံုးမွာ ဇာတ္ရွိန္ တက္ေနသျဖင့္ ဒါ႐ိုက္တာက ကင္မရာမင္းကို ဆက္ၿပီး ႐ိုက္ေစသည္။ ဇာတ္ေဆာင္ႏွစ္ဦးက လည္း သဘာဝက်စြာ ဆက္ၿပီးသ႐ုပ္ေဆာင္ၾက သည္။ ဦးေက်ာက္လံုးလက္မွာ ေသြးမ်ားစီးက် လာသည္။ လက္ဖမိုးကို မွန္ကြဲစစူးသျဖင့္ အေရ ျပားစုတ္ျပဲသြားသည္။
ေသြးလူးေပေနေသာဖခင္၏လက္ကို သမီးက ပတ္တီးေျပးယူလာၿပီးစည္းေပးသည္။ ဒဏ္ရာ ကိုျပဳစုစည္းေႏွာင္ေပးေနစဥ္မွာပင္ ဝါဝါဝင္းေရႊ က သူ႔အျပစ္ပါ။သူ႔ကိုေသေအာင္သာသတ္လိုက္ ပါ။''ေဖေဖရယ္၊ ေဖေဖ့လက္မွာ အခုလိုဒဏ္ရာ အနာတရျဖစ္ေအာင္ သမီးမိုက္မွားခဲ့မိပါတယ္'' စသည္ျဖင့္(ပရိသတ္မ်က္ရည္က်ဆို႔နင့္ေလာက္ ေအာင္)အလြမ္းသယ္သည္။
''သမီးမမွားဘူး။ သမီးမမွားပါဘူးကြယ္၊ တစ္ဦးတည္းေသာသမီးေလးမို႔ အေဖလည္း ငါပဲ။ အေမလည္းငါပဲဆိုၿပီး အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ နဲ႔ ကေလးလို႔ပဲထင္မွတ္ေနခဲ့မိတဲ့အေဖ့ရဲ႕အမွားပါ။ ေဖေဖ့ရဲ႕မသိနားမလည္ခဲ့မႈပါ၊ သမီးေလးရယ္။ အေမမရွိလို႔ သမီးကို ေနရာတကာအလိုလိုက္ခဲ့ မိတဲ့ ေဖေဖရဲ႕အျပစ္ဒဏ္ကိုေဖေဖခံရမွာေပါ
ကြယ္'' စသည္ျဖင့္ အေဖႏွင့္သမီးေျပာၾက ငိုၾက။ မ်က္ရည္မိုးေတြေစြခဲ့ၾကသည္။ ဇာတ္ၫႊန္းထဲက ထက္အသက္ပါေသာစကားလံုးေတြျဖင့္အႏုပညာ ေျမာက္စြာ အစြမ္းကုန္သ႐ုပ္ေဆာင္လုိက္ၾကေလ သည္။ မီးထိုး၊ မွန္ထိုး၊ အသံဖမ္းစေသာ ႐ုပ္ရွင္ ဝန္ထမ္းအားလုံးပင္သဘာဝက်လြန္းလွပုံကုိၾကည့္ ေနရင္း မ်က္ရည္ေတြစီးက်၊ ေၾကကြဲေနရ။
မွန္ပါသည္။
ခ်စ္သမီးအမည္ရွိ ထိုဇာတ္ကားျဖင့္ ဦး ေက်ာက္လုံးေရာ၊ ဝါဝါဝင္းေရႊပါအကယ္ဒမီေရႊ စင္႐ုပ္ဆုရခဲ့ၾကသည္ထင္ပါသည္။ မူရင္းဇာတ္ ညႊန္းအတုိင္းတိတိက်က်ႀကီးေတာ့မဟုတ္ခဲ့ၾက ဟုသိရပါသည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္အႏုပညာတြင္ တစ္ခါတစ္ရံဝယ္ ဇာတ္ညႊန္းႏွင့္႐ိုက္ကြင္းသည္ တစ္ထပ္တည္းမက်ဘဲျဖစ္ပ်က္တတ္သည္ဆုိရ ပါမည္။
ဇာတ္ညႊန္းေရးဆရာကတစ္ေယာက္၊ သ႐ုပ္ ေဆာင္သူေတြကအျခားလူမ်ားဆုိကထားပါစုိ႔။ ဝတၴဳ၊ ဇာတ္ညႊန္းေရးသူကလည္း သူတစ္ေယာက္ တည္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္သူကလည္း သူကုိယ္တုိင္ပဲ။ သုိ႔ရာတြင္ ဇာတ္ညႊန္းထက္အသက္ပါေအာင္႐ိုက္ ကြင္းတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္အႏုပညာျဖင့္ စြမ္းအားျမႇင့္ တင္ျခင္းမ်ဳိးလည္းရွိခဲ့သည္။ နမူနာတစ္ခုေဖာ္ျပ ရေသာ္ ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ ဝင္းဦးျဖစ္ပါသည္။
ဝတၴဳ၊ ဇာတ္ညႊန္း၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ထုတ္လုပ္သူ၊ ေတးသီဆုိသူ၊ ကိုဝင္းဦး၊ မႈံေရႊ ရည္အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဘယ္အခ်ိန္ဘယ္အခါ ပင္ၾကည့္ၾကည့္ဇာတ္ကားေကာင္းတစ္ကားအျဖစ္ ဆြဲေဆာင္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ သဘင္ဂီတကုိအား ျပဳေသာအႏုပညာေလာကကုိ ေနာက္ခံကားထား ၏။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မေတးဂီတအဖြဲ႕လည္းပါေသး ၏။ ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကိုက ဇာတ္ပို႔ေနာက္ခံ ေတးမ်ားကုိစီမံဖန္တီး၏။ မႈန္ေရႊရည္ကုိပင္ သံစဥ္ ေတးသြားအမ်ဳိးမ်ဳိးခြဲျခားၿပီးတီးမႈတ္ျပသည္။ ေရွး ကယူတီစီေရႊႏွင္းဆီအၿငိမ့္မွ(ယခင္မိုင္ဒါလင္ဆြိ တီစသည္တုိ႔ကုိဖယ္၍) သံစဥ္အခ်ဳိ႕ကုိယူၿပီး ဆန္း သစ္တီထြင္ထားေလသည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ၊ ၄ဝကာလဆီ၌မႈန္ေရႊရည္သီခ်င္းသည္ အလြန္ေရပန္းစားခဲ့ေပသည္။
ဝင္းဦး၊ ခင္သန္းႏု၊ ဖုိးပါႀကီးတုိ႔ပါဝင္သ႐ုပ္ ေဆာင္ၾကသည္။ ဝင္းဦး၏သမီးေလးေနရာမွာ ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကို၏သမီးငယ္ စႏၵာလင္းကို ပါဝင္ေစခဲ့သည္။စာဖတ္သူမ်ားမွတ္မိပါလိမ့္မည္။
ဖခင္က ဇာတ္သဘင္ႏွင့္ဂီတေလာကကုိစိတ္ နာခဲ့သည္။ ဇနီးခင္သန္းႏုကိုအထင္လြဲကာ အႏု ပညာေလာကကုိပါစြန္႔ခြာခဲ့သည္။ အေမ့ေသြး၊ အေဖ့ေသြးပါေသာသမီးက သဘင္ဂီတကို ဝါသနာထုံေနသည္။ တားမရေျပာမရျဖစ္ေန၏။ အေဖမရွိခင္ အေဖမသိေအာင္စႏၵရားကုိတီးေန မိစဥ္ ဖခင္ျဖစ္သူဝင္းဦးဝင္လာၿပီးသမီးကုိေဒါသ တႀကီးဆူပူႀကိမ္းေမာင္းသည္။ ဤသည္ကား ဇာတ္ညႊန္းထဲမွာပါၿပီးသား။ ရီဟာဇယ္ဇာတ္ တုိက္ၾကပါသည္။ မ်က္ႏွာစိမ္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္သစ္ စႏၵာလင္းကုိ ဒါ႐ိုက္တာ ဝင္းဦးကေသေသခ်ာ ခ်ာေလ့က်င့္ေပးၿပီး ေစ့ေစ့စပ္စပ္ဇာတ္တုိက္ထား ၿပီးသား။
႐ိုက္ကြင္းမွာ တကယ္႐ိုက္ၾကၿပီ။
စႏၵာလင္းေလး၏ဖခင္ ဆရာဂီတလုလင္ ဦးကုိကိုလည္း ကင္မရာ၏ေနာက္ဘက္မွာထုိင္ၿပီး ၾကည့္ေနသည္။ သူ႕သမီးေလးကုိ အားမငယ္ ေအာင္အားေပးခ်င္ပုံရ၏။
႐ိုက္ၿပီ။
အဆုိ၊ အတီး၊ ဂီတသဘင္အႏုပညာကုိ အသည္းခိုက္ေအာင္ စိတ္နာလွသျဖင့္ တစ္ဦး တည္းေသာသမီးေလးကုိမလုိက္စားေစရ၊ မသင္ ရ၊ မဆုိရ၊ မတီးရ၊ မကရဟုတင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားသည့္ၾကားကသမီးေလးစႏၵရား တီးေနသည္ကုိ ကိုယ္တုိင္ျမင္လိုက္ၾကား လုိက္ ေသာအခါ ဖခင္ေပါက္ကြဲသည္။
ဝင္းဦးေဒါသျဖစ္ကာ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းေလ ေတာ့သည္။ ႐ိုက္ေနၿပီ။
ေျပာရင္းေျပာရင္း ေဒါသပိုျဖစ္လာကာ ဝင္းဦးက စႏၵာလင္း၏ပါးကို တအားလႊဲ၍ျဖန္း ခနဲ႐ိုက္ခ်လိုက္ပါေတာ့သည္။ (မူလက ဇာတ္ၫႊန္း ထဲ၌ မပါပါ) ႐ုတ္တရက္ ဂီတလုလင္ဦးကိုကို လည္း အံ့ၾသသြားသည္။ ႐ိုက္ကြင္းအတြင္းမွာ ဝင္းဦးသည္ ခင္သန္းႏုကို အထင္လြဲစိတ္နာ စကားေတြေျပာရင္း ေဒါသမွေၾကကြဲမႈသို႔တျဖည္း ျဖည္းေျပာင္းသြားသည္။ သမီးေလးကို သူပါး ႐ိုက္မိတာ ေဖေဖမွားသြားၿပီကြယ္ဟု ေတာင္းပန္ စကားဆိုသည္။အ႐ိုက္ခံရတာ တကယ္နာေသာ္ လည္း''သမီးဘာမွမနာပါဘူးေဖေဖ''ဟုမ်က္ရည္ သြယ္သြယ္က်ေနရင္းမွ စႏၵာလင္းေလးကလည္း သ႐ုပ္ပါပါေျပာတတ္ရွာပါ၏။
ဤဇာတ္ကြက္ကိုၾကည့္ေနရစဥ္တြင္ ႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္ပရိသတ္အားလံုးမ်က္ရည္က်ရ၏။ အေဖ ေရာ၊ သမီးပါ လြမ္းၾကပံုမွာ ေၾကကြဲဆို႔နင့္စရာ ေကာင္းလွပါ၏။
ျပင္ပတြင္ ႐ိုက္ကြင္းၿပီးခ်ိန္၌ တကယ္ေဒါသ ႀကီးကာ ဝင္းဦးကို သတ္မည္ျဖတ္မည္ဟု ေပါက္ ကြဲသူကား ဂီတလုလင္ဦးကိုကိုျဖစ္ေလသည္။ သူ႔ သမီးကို ဤကဲ့သို႔႐ိုက္ႏွက္တာမပါေစရပါဟု ေျပာ၍သာ ခြင့္ျပဳခဲ့၏။ ယခုေတာ့ တကယ္ပါး ႐ိုက္လိုက္၏။ ဝင္းဦးကို အေတာ္စိတ္ဆိုး၏။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာမွ ဖိုးပါႀကီး၊ ေက်ာ္ေဖစေသာ လုပ္ေဖာ္ကိုက္ဖက္မ်ားကပါ အခါခါ အတန္တန္ ေတာင္းပန္ၾကသျဖင့္ စိတ္ေျပသြားခဲ့ရေလသည္။ အႏုပညာေကာင္းမြန္ထူးခြၽန္ေအာင္ ဖန္တီးရာ၌ ဝင္းဦးသည္ ဘယ္သူ႔ကိုမွအားမနာ။ သူစြမ္းသမွ် အေကာင္းဆံုး အမွန္ဆံုးျဖစ္ေအာင္သာ ၾကံစည္ အားထုတ္အလုပ္လုပ္တတ္၏။ ဤသို႔ ၾကားခဲ့ ဖူး၏။
နိဂံုးခ်ဳပ္ပါၿပီ။
ဇာတ္ၫႊန္းသည္ ဇာတ္ၫႊန္းသာျဖစ္ပါ၏။ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ရန္ လမ္းၫႊန္၊ မူေဘာင္ လည္း ဟုတ္ပါ၏။ တကယ္လုပ္ၾကေဆာင္ၾက ေသာအခါ၌မူ ဇာတ္ၫႊန္းေလာက္မထိေရာက္တာ လည္းရွိတတ္၏။ မူရင္းဇာတ္ၫႊန္းထက္စိတ္ကူး စိတ္သန္းႏွင့္အႏုပညာထပ္ေဆာင္းကာ ပိုေကာင္း ေအာင္အေျခအေနဖန္တီး႐ိုက္ကူးႏိုင္ခဲ့ျခင္းမ်ား လည္းရွိ၏။
ဇာတ္ၫႊန္းေတာင္မွ ေရေရရာရာတိတိက်က် မရွိခဲ့ၾကေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအခ်ဳိ႕မွာ အဘယ္မွာလွ်င္ ေကာင္းႏိုင္ပါအံ့နည္း။ ဇာတ္အိမ္ ဇာတ္လမ္းမခိုင္ဘဲႏွင့္ ပရိသတ္ကို ဘယ္မွာဖမ္း စားဆြဲေဆာင္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ စာေပသေဘာက အေျခ မခိုင္လွ်င္ လက္ေတြ႕တြင္အဘယ္မွာလွ်င္ ေကာင္း ႏိုင္ပါအံ့နည္း။