images
UN
UN
လူ႔သေဘာလကၡဏာႏွင့္ သဘာဝအျမင္
ဒဂုံသန္းျမင္႕ Tuesday, 10 January 2017
ေျပာက်စတမ္းဆိုေသာ္ ေခတ္အေျခအေနက သိပ္ေကာင္းလွသည္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးရာသီဥတု က မၾကည္လင္၊ အံု႔မိႈင္းမိႈင္းျဖစ္ေနသည္။ သိပ္ၿပီး သာယာေနသည္ဟုမဆိုသာ။ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ျပည္တြင္းစစ္မီး၏ မၿငိမ္းမႈဒဏ္ကို ခံစားေနၾကရသည္။ ေသနတ္သံ၊ ဗံုးသံေၾကာင့္ ေရွာင္တိမ္း ေနၾကရသည္။ နယ္ေျမ မၿငိမ္းခ်မ္းေတာ့စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးအခက္အခဲ မ်ားႏွင့္ေတြ႔ေနရၾကရသည္။ အေနာက္ဘက္တံခါး ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း လူနည္းစုလူမ်ဳိးမ်ားဟု ေျပာေန၊ ဆိုေန၊ အသံဟစ္ေနၾကေသာ္လည္း ထို ေဒသ၊ထိုအရပ္တို႔တြင္ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိး မ်ားက လူနည္းစုျဖစ္ေနၿပီး ဘာသာျခား၊ လူမ်ဳိး ျခားတို႔က လူမ်ားစုအေျခအေနသို႔ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ၄င္းတုိ႔က နယ္ေျမကို အုပ္စိုးထားလိုၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးအရ လူမ်ဳိးျခားလူမ်ဳိးမ်ား၏ လူ႔အခြင့္ အေရးအျဖစ္ပံုေဖာ္ေနၾကသည္။ ယင္းရည္မွန္း ခ်က္အတြက္ ျပင္ပမွလူမ်ဳိးတူ၊ ဘာသာတူတို႔က မိမိပိုင္နယ္ေျမကို က်ဴးဝင္၍ ဦးေဆာင္ေနၾက သည့္အေျခအေနျဖစ္သည္။ တိုက္ခိုက္ေနၾကသည့္ အေျခအေနျဖစ္ပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ဤသို႔ေသာအေျခအေနတြင္ လူ႔ သေဘာ၊ လူ႔လကၡဏာကို သဘာဝအျမင္က်က် ႐ႈျမင္ႏိုင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
႐ိုးသားပြင့္လင္းစြာဆိုရေသာ္ ေခတ္တစ္ေခတ္ ၏လမ္းၫႊန္မူဝါဒမ်ားကိုျပန္၍ အမွတ္ရေနပါ သည္။ ျပန္၍ ဖတ္႐ႈေလ့လာမိပါသည္။ မိမိဖတ္႐ႈ ေလ့လာရသည္မွ လမ္းၫႊန္သေဘာတရား ေဆာင္းပါးပါ။ ေလာကအျမင္မ်ားကို စာပိုဒ္ပါ အတိုင္း ထုတ္ႏုတ္တင္ျပအပ္ပါသည္။
ရင့္က်က္ေသာႏိုင္ငံေရးအျမင္၊ ၾကည္လင္ ေသာႏိုင္ငံေရးအသိ၊ ထိုမွ အသိမွန္အလုပ္မွန္ေစ ေရးအတြက္ ႐ိုးေျဖာင့္ေသာေစတနာျဖင့္ပါ။
'လူသည္ မူလအားျဖင့္ မိမိ၏အက်ဳိး(အတၱ ဟိတ)ကို ေဆာင္ရြက္တတ္ေသာသတၱဝါျဖစ္၏။ ဒုတိယလကၡဏာအားျဖင့္ လူသည္ တစ္ကုိယ္ တည္းေနထိုင္၍မရသျဖင့္ မိမိ၏အက်ဳိးစီးပြား (အတၱဟိတ)ကိုရယူရန္အတြက္ မိမိကဲ့သို႔ ကိုယ္ က်ဳိးစီးပြားကို ရယူလိုေသာလူအမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းလာၾကရင္း၊ အေပါင္းအသင္း၏ အက်ဳိးစီးပြား(ပရဟိတ)ကို ေဆာင္ရြက္လာရ ေပသည္။ တတိယလကၡဏာအားျဖင့္ လူသည္ သဘာဝအားျဖင့္ လြတ္လပ္စြာေနထိုင္ေဆာင္ရြက္ တတ္ေသာသတၱဝါျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းဆိုသည္မွာ ဤသေဘာ လကၡဏာမ်ားရွိေသာ လူတို႔၏စည္းကမ္းျဖင့္ ဖြဲ႕ စည္းထားေသာလူအစုအေဝးပင္ျဖစ္ေလသည္'ဟု လမ္းၫႊန္လမ္းျပထားပါသည္။
ဆက္၍ထုတ္ႏုတ္တင္ျပပါဦးမည္။
'သို႔ျဖစ္၍ လူ႔ေဘာင္ဘဝျဖစ္ေပၚေရးတြင္ လူသည္ မိမိ၏အက်ဳိးစီးပြား(အတၱဟိတ)အတြက္ မိမိႏွင့္ ဘဝတူလူအေပါင္းအသင္း၏ အက်ဳိးစီး ပြား(ပရဟိတ)ကိုေဆာင္ရြက္ရင္း ေတြ႕ၾကံဳလာရ ေသာအေႏွာင္အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အခက္အခဲမ်ားကို မိမိ၏လြတ္လပ္ခ်င္ေသာသဘာဝစိတ္ဓာတ္အရ ေတာ္လွန္ဖယ္႐ွား၍ ေက်ာ္လြန္ရန္ ႀကိဳးပမ္းတတ္ ၾကေပသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ လူ၏အတၱဟိတႏွင့္ ပရဟိတတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ အေၾကာင္းအက်ဳိးျပဳၾက၏။ ထို႕အတူ လူတို႔၏ ေတြ႕ၾကံဳလာရေသာ ဘဝအေႏွာင္အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အခက္အခဲမ်ားက တစ္ဖက္၊ ထိုအရာရာတို႔ကို ေက်ာ္လြန္၍ လြတ္ေျမာက္လိုေသာလူတို႔၏ ၾကံ စည္မႈႏွင့္အားထုတ္မႈမ်ားကတစ္ဖက္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ အေၾကာင္းအက်ဳိးျပဳၾက၏။ ဤ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္ ျဖစ္စဥ္တရားသည္ လူ႔ ေဘာင္၏သမုိင္းစဥ္ကို ထိန္းေက်ာင္း၍ေနၾကေလ သည္။ ဆက္၍-
'ဤသို႔ေသာေလာကအစုအေဝးတြင္လူသည္ တစ္ဦးခ်င္းအေနႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ လူစုအေနႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ လူမ်ဳိးအေနႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ တုိင္းျပည္ႏိုင္ငံအေနႏွင့္ ျဖစ္ေစ၊ လူ႔ဘဝ၏ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးစလုံးႏွင့္ဆုိင္ ေသာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုရရွိလို၊ ခံစားလိုၾကသည္ မွာ လူ႔သဘာဝျဖစ္ေပသည္။ ဤသဘာဝကို အသိအမွတ္ျပဳရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္'
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဤေခတ္၊ ဤကာလတြင္ လူ႔ ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေစ၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ားပင္ ျဖစ္ေစ၊ Viscon Mission အက်ယ္အျပန္႔အသုံးျပဳ ဗ်ဴဟာဆင္ႏိုင္ရန္ဆိုသည္မွာ ဤေလာကအျမင္ကို အေျခခံသင့္သည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။
လူ႔သေဘာလကၡဏာႏွင့္ သဘာဝအျမင္တြင္ 'လူတို႔၏အတၱလြန္ကဲမႈႏွင့္ နယ္ကြၽံေသာလြတ္ လပ္မႈ'မ်ားကို လူတုိ႔က အသိတရားျဖင့္ ထိန္း ေက်ာင္းႏုိင္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။ အတၱလြန္ကဲမႈဆို သည္မွာ လူပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီတြင္လည္း ရွိႏိုင္ သည္။ ပါတီ၊ အဖြဲ႕အစည္းအေနျဖင့္လည္း ရွိႏိုင္ ေပသည္။ ငါသာအသိဆုံး၊ အတတ္ဆုံး၊ ေခါင္း ေဆာင္မႈအေပးႏုိင္ဆုံးဆုိသည္မ်ဳိး ျဖစ္ေလသည္။ ထိုနည္းတူ ငါ့ပါတီ၊ ငါ့အဖြဲ႕အစည္းသာလွ်င္ လူထုအႀကိဳက္ဆုံး၊ ေထာက္ခံမႈအရွိဆုံး၊ ဒီမိုကေရစီ ကို ငါတို႔ပါတီမွတစ္ပါး ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္သူ မရွိ၊ ငါသာတာဝန္အရွိဆုံး ဆိုသည္မ်ဳိးျဖစ္ေပ သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔သေဘာလကၡဏာကို ဆက္ လက္၍ ထုတ္ႏုတ္တင္ျပပါဦးမည္။ 'လူသည္ မိမိအသက္ရွင္သန္ေရးႏွင့္ ဘဝတည္ျမဲေရး အတြက္ မိမိ၏ကိုယ္က်ဳိး(အတၱဟိတ)ကို ရယူလို သည္မွာ အေျခခံအက်ဆုံးေသာ မူလသဘာဝပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဤမူလသဘာဝျဖစ္သည့္ ကိုယ္
က်ဳိးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္လိုျခင္းမွာ လူအလုံးစုံ ႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ သေဘာလကၡဏာပင္ ျဖစ္ေပ သည္။ ယင္းသို႔ေသာ သေဘာလကၡဏာရွိသည့္ လူသားတိုင္းသည္ အထီးတည္းေနထုိင္ရန္မရဘဲ မိမိ၏ ဘဝတည္ျမဲေရးတည္းဟူေသာအသက္ေမြး မႈျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္လည္း ေကာင္း၊ သဘာဝအင္အားစုမ်ားႏွင့္ အျခားေဘး ရန္အႏၲရာယ္မ်ားကို တြန္းလွန္ရန္အတြက္လည္း ေကာင္း၊ ဤအေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား(အတၱဟိတ)အတြက္ အျခားေသာ လူအမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းလာရေသာအခါ တြင္ မိမိအေပါင္းအသင္း အက်ဳိးစီးပြားတည္းဟူ ေသာ (ပရဟိတ)ကိစၥမ်ားကိုလည္း မလႊဲသာဘဲ ေဆာင္ရြက္လာရသည္။ ဤတြင္ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား (ပရဟိတ)ကို ေဆာင္ရြက္ရမႈတို႔သည္ အျပန္ အလွန္အေၾကာင္းအက်ဳိးျပဳလာေပသည္'။
ဤေဖာ္ျပခ်က္တို႔သည္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရွိ သဘာဝလကၡဏာမ်ားျဖစ္သကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံ၊ လူ ပုဂိၢဳလ္၊ အဖြဲ႕အစည္းတို႔၏ သေဘာသဘာဝဟူ၍ လည္း တိုးခ်ဲ႕႐ႈျမင္သင့္ေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ 'လူပုဂၢိဳလ္ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းကို သဘာဝ က်က်ျဖင့္ မွန္ကန္စြာ႐ႈျမင္အပ္သည့္ အျမင္'ဟူ၍ ခံယူသင့္ပါသည္။
ဤသေဘာ၊ သဘာဝအျမင္တရားအရ ဆိုေသာ္ လူသည္ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရယူလိုသည္မွာ ျငင္းဆန္၍မရေသာ သဘာဝပင္ျဖစ္ေပသည္။ မိမိ ၏အတြင္းစိတ္၌ ရွိေနေသာ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရယူ လိုမႈ၊ အတၱစိတ္ကို လူတို႔က ဖံုးကြယ္၍ရႏိုင္ သေလာက္ဖံုးကြယ္ၾကေလ့ရွိေပသည္။ ထို႔ျပင္ မိမိ ၏ အဇၩတၱ၊ အတၱစိတ္ရယူႏိုင္ေရးအတြက္ အမ်ား ၏အက်ဳိးစီးပြားကိုလည္း ပူးေပါင္း၍လည္း ေကာင္း၊ အေပးအယူလုပ္၍လည္းေကာင္း ရယူ ႏိုင္ၾကေလသည္။ အနည္းဆံုးတြင္မူ 'ဒီမိုကေရစီ သူရဲေကာင္း'အျဖစ္ေတာ့ ခံယူလိုၾကေပသည္။
အသိÓဏ္ရွိေသာ ဆင္ျခင္တံုတရားရွိေသာ လူသည္ လူ၏မူလသဘာဝျဖစ္သည့္ ကိုယ္က်ဳိး ကို ရယူလိုေသာ အတၱဟိတကို ေလာကသဘာဝ အျမင္အရ အသိအမွတ္ျပဳရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အတၱဟိတစိတ္ လြန္ကဲမႈကို လူတို႔၏အဆင့္ရွိေသာ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေပ သည္။
သို႔ေသာ္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ကို က်င့္သံုးေနၾကသည့္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ပါတီစံုဒီမို ကေရစီအေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားျဖင့္ ျပည္သူ လူထုက မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ ပါတီ၊ မိမိတို႔ ၏ အက်ဳိးစီးပြား၊ လူမႈဘဝကို ေျပာင္းလဲတိုး တက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မည္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆေသာ ပါတီကို မဲဆႏၵေပး ေရြးခ်ယ္ေပးၾက ရပါသည္။
သို႔ျဖင့္ အာဏာရပါတီႏွင့္ အတိုက္အခံပါတီ ဟူ၍ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အရ အေျခအေနေပးေလ့ ရွိပါသည္။ ထိုအခါ အာဏာရ၊ အစိုးရဖြဲ႕ႏိုင္သည့္ ပါတီက က်န္ပါတီမ်ားအေပၚ 'လုပ္ကြက္ေပ်ာက္ ေနသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးကစားျခင္းျဖစ္သည္'ဟု ဆို ျခင္းသည္ မိမိ၏အတၱလြန္ကဲျခင္း၊ ပါတီ၏အတၱ မာနႀကီးမားျခင္း၊ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အေပၚ ေမာဟဖံုးလႊမ္းျခင္းျဖင့္ စိတ္ႀကီးဝင္ေနျခင္းျဖစ္ သည္ဟုသာ ဆိုရေပမည္။
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရးက်င့္စဥ္အရ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးတည္ေဆာက္ ေရးတို႔တြင္ အမ်ားပူးေပါင္းပါဝင္မႈ၊ ညီမွ်မႈ၊ မွ်တ မႈတို႔ကို ေမ့ေပ်ာက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အတၱဟိတ သည္ ပရဟိတနယ္ပယ္တစ္ရပ္လံုးကို လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ျခင္းျဖင့္ ငါ့ပါတီ၊ ငါ့အစိုးရ၊ ငါတို႔က အင္အားသာသည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခ်င္သလို ခ် ႏိုင္သည္ဟူသည္တို႔မွာ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ပစ္ပယ္ ျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ တရား သည္ဟူေသာ အျမင္သည္ နယ္ကြၽံေသာ လြတ္ လပ္မႈမ်ဳိးျဖစ္ေပသည္။
ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးက ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို လိုလားသည္။ လံုျခံဳမႈကိုလိုလားသည္။ ဘက္ ေပါင္းစံုတိုးတက္မႈကို လိုလားသည္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးက်င့္စဥ္ကို ျမတ္ႏိုးၾကသည္ခ်ည္းျဖစ္ပါ သည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈအတြက္ အတၱကိုပါးလ်ားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရေပမည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ၊ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ေစ၊ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု တစ္ခုခ်င္းျဖစ္ေစ၊ ေခါင္းေဆာင္မႈ တစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အတၱလြန္ကဲမႈ၊ အတၱနယ္ကြၽံမႈ ကို ပယ္သတ္ႏိုင္ရေပမည္။ အမ်ားႏွင့္ဆုိင္ေသာ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အမ်ားစုပါဝင္ႏုိင္ေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးရေပမည္။ တစ္ဦးခ်င္း၏ အသိ၊ ဆႏၵ၊ အၾကံÓဏ္မ်ားကို ေလးစားသင့္ေပသည္။ ရေပ မည္။ အတၱလြန္ကဲပါက ပရဟိတလုပ္ငန္းစဥ္ မ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတတ္ေပသည္။ အတၱဟိတႏွင့္ ပရ ဟိတမွ်တျခင္းသည္သာ လူ႔ေလာကအျမင္တရား ႏွင့္ ညီၫြတ္ေပမည္။ ဘဝႏွင့္ေလာကသာယာ ေျဖာင့္ျဖဴးေပမည္ျဖစ္ပါသည္။
လူ႕သေဘာလကၡဏာ၏ တတိယလကၡဏာ မွာ လူသည္သဘာဝအားျဖင့္ လြတ္လပ္စြာေန ထုိင္ေဆာင္ရြက္လုိေသာ သတၱဝါျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသည္လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္တတ္ ျခင္းသည္ လူ၏သဘာဝစိတ္ဓာတ္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူအပ္ေပသည္။
ဤသို႔ေသာ သဘာဝစိတ္ဓာတ္ရွိသည့္လူ သည္ မိမိ၏လူေနမႈျဖစ္စဥ္ဘဝတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ၾကံဳေတြ႕လာရေသာအေပါင္းအသင္း၏အေႏွာင္ အဖြဲ႕၊ ဘဝ၏အခက္အခဲမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေရးႏွင့္ မိမိ၏ဘဝရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္ေရးတုိ႔အတြက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္၊ အခြင့္သာတုိင္းႀကိဳးပမ္းေလ့၊ ေျဖရွင္းေလ့ရွိၾက ေပသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိ၏ဘဝ၊ အေႏွာင္အဖြဲ႕ႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ လူမႈပတ္ဝန္း က်င္၏အသိအျမင္၊ အၾကံÓဏ္ႏွင့္အင္အားတုိ႔ ကုိမလႊဲမေသြရယူရေပမည္ျဖစ္သည္။
ထုိနည္းတူ လြတ္လပ္စြာျပဳမူလုိသည့္သဘာဝ စိတ္ဓာတ္ကုိတန္ဖုိးထားရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း နယ္ကြၽံေသာလြတ္လပ္မႈကိုကား ထိန္းေက်ာင္းရ မည္ျဖစ္ေပသည္။ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေရးက်င့္စဥ္ အရလြတ္လပ္မႈကို တန္ဖုိးထားသည္မွာမွန္ေသာ္ လည္း အျခားလူတုိ႔၏လြတ္လပ္မႈကိုကား နယ္ မက်ဴးသင့္ေပ။ လြတ္လပ္မႈနယ္မကြၽံေစေရး အတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္အေျခအေန၊ လူတုိ႔၏အသိ Óဏ္ပညာဆင္ျခင္တုံတရားတုိ႔ျဖင့္ အနားသတ္ ထိန္းေက်ာင္းရေပမည္။
ယခုအခါတြင္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေရးစနစ္အရ မိမိ၏အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ မိမိ၏ေငြေၾကး၊ အသ ျပာ၊ ဓနဥစၥာတုိ႔ကုိ လြတ္လပ္စြာလုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ ျပဳျပင္ဖန္တီးျခင္းသည္ အျခား ေသာအမ်ားျပည္သူတုိ႔လြတ္လပ္မႈႏွင့္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ဘဝကုိက်ဴးေက်ာ္၊ ဖ်က္ဆီး၊ ေႏွာင့္ယွက္ေန ျခင္းမွာ အတၱလြန္ကဲျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။ ေငြ ရွိသူ၊ ပစၥည္းရွိသူတုိ႔က ကုန္ေစ်းႏႈန္းေစ်းကစား ျခင္းသည္ အတၱလြန္ကဲေသာလြတ္လပ္မႈကို ရယူ ေနျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဤအေတြးမ်ဳိးပင္ ယေန႔လူငယ္တခ်ဳိ႕သည္ ဂီတအႏုပညာနယ္ပယ္၌ အလြတ္လပ္ႀကီးလြတ္ လပ္စြာပုံေဖာ္ဖန္တီးေနၾကသည္မွာ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့စ႐ုိက္ႏွင့္အမ်ဳိးသားလကၡဏာ ကိုခ်ဳိးဖ်က္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆုိပါက လြန္အံ့ မထင္ပါ။ လြန္ကဲေသာလြတ္လပ္မႈခ်ည္းပင္ျဖစ္ ေပသည္။ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ၊ အမ်ဳိးသား ဓေလ့စ႐ိုက္၊ အမ်ဳိးသားလကၡဏာတုိ႔ကုိ အမ်ဳိး သားေရးအသိျဖင့္ လြတ္လပ္စြာေဖာ္က်ဴးသင့္ေပ သည္။
ထုိနည္းတူအမ်ဳိးသားလကၡဏာေပ်ာက္စျပဳ ေနေသာ ဝတ္စားဆင္ယဥ္မႈ၊ ဓေလ့စ႐ိုက္၊ အမူ အက်င့္လြတ္လပ္မႈနယ္မေက်ာ္သင့္ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတုိ႔သည္ လူ႕သေဘာလကၡဏာ ႏွင့္သဘာဝအျမင္တရားကိုအေျခခံ၍ မိမိတုိ႔၏ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးတည္ ေဆာက္ေရးတုိ႔တြင္ မွန္ကန္စြာ က်င့္သုံးႏုိင္ပါမွ ျမန္မာ့ဂုဏ္သိမ္ျမႇင့္တင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။