images

BREAKING NEWS

အုတ္ဖို၌ ယာဥ္တစ္စီးလမ္းေခ်ာ္ကာ လမ္းေဘးသစ္ပင္ဝင္တိုက္မႈျဖစ္ပြား           ေတာင္က်ေရစီးဆင္းမႈေၾကာင့္ ေနအိမ္ႏွစ္လံုးေမ်ာပါခဲ့သည့္အတြက္ ေထာက္ပံ႕ပစၥည္းႏွင္႕ ေထာက္ပံ႕ေငြမ်ားေပးအပ္           ဇြန္လကမိုးသည္းထန္စြာရြာသြန္းမႈေၾကာင္႕ေရႀကီးနစ္ျမဳပ္လယ္ေျမမ်ားအခ်ိန္မီ ျပန္လည္စိုက္ပ်ဳိးႏိုင္ေရး ၿမိဳ႕နယ္စက္မႈလယ္ ယာစခန္းထြန္ယက္ေရးအဖြဲ႕ ဝက္လက္ၿမိဳ႕နယ္သို႔ထြက္ခြာ           ေရေဘးဒဏ္ေၾကာင္႕ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားအား ဂ်ပန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ပယ္ဖ်က္ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ဝန္ႀကီးဌာနအားလုံးကူညီရန္အမိန့္ေပး           မုတၱမေဆး႐ုံ ေရဝင္ေရာက္မႈေၾကာင့္ လူနာမ်ား ေဘးလြတ္ရာအေရးေပၚေျပာင္းေရႊ႔
UN
UN
စိမ္းလန္းေရႊျပည္စာေပၿပိဳင္ပြဲတြင္ ဆုရရွိသူမ်ား၏ရင္တြင္းစကားသံမ်ား (အပိုင္း ၂ )
Monday, 09 April 2018
သက္ႏိုင္(ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္)
ဒုတိယဆု
ေမး။ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဒီစိမ္းလန္းေရႊျပည္ စာေပၿပိဳင္ပြဲမွာဝင္ၿပိဳင္ရတဲ့အေၾကာင္း အရင္းေလး သိလိုပါတယ္။
ေျဖ။ ၁၉၅၈ခုႏွစ္ ဇြန္လထုတ္ ျမဝတီ မဂၢဇင္းမွာ ေနႏွင့္သူ ကဗ်ာနဲ႔စာေပ
ေလာက စေရာက္တယ္။ အဲ့ကတည္း က ျမန္မာကဗ်ာေတြကို ေရးလာတဲ့အခါ။ အမ်ားအားျဖင့္ ကိုယ္ကျမန္မာကဗ်ာေတြ နဲ႔ ထိေတြ႕ကြၽမ္းဝင္တဲ့အခါက်ေတာ႔ ေက်း လက္ကဗ်ာေလးေတြ၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေကာက္စိုက္သီခ်င္းလိုဟာမ်ဳိး၊ နတ္ရွင္ ေနာင္၊ရွင္မဟာရ႒သာရ၊ ရွင္မဟာသီလ ဝံသ သူတို႔ကဗ်ာေတြဖတ္တဲ့အခါက် ေတာ့ အဲဒီကဗ်ာေတြရဲ႕ရသခံစားၿပီးေတာ့ သူတို႔မူကိုထိန္းခ်င္တယ္။ စာေပမူကို ကိုယ္က တစ္ခါတစ္ရံမွာ ေဘာင္တစ္ခု ကိုေက်ာ္ၿပီး ေခတ္ေပၚကဗ်ာကိုလည္း ေရးခ်င္ေရးတယ္။ ႏိႈင္းယွဥ္ခံစားလိုက္ တဲ့အခါက်ေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕စနစ္က်မႈ ကို ခံစားမႈကိုထည့္ၿပီးေရးရင္ ပိုလွတာ ေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာကို ပိုအာ႐ံုနစ္ၿပီး စူးရွသြားမိတယ္။ အဲ့ဒီ အခါက်ေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာပဲ ေရးေနရင္း ကေန ၿပိဳင္ပြဲမွန္သမွ် ကိုယ္ကကဗ်ာေရး ေနရရင္ ေက်နပ္တယ္ဆိုေတာ့ဘယ္ၿပိဳင္ပြဲ မွမဝင္ခဲ့ဘူး။ အတတ္ႏိုင္ဆံုးကေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲဆိုရင္ေရွာင္တယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပံုက ကဗ်ာေရးေနရရင္ ေက်နပ္တယ္။ အဲလိုပံုစံနဲ႔လာတဲ့အခါဇီးကုန္းမွာ စကား ေျပာရင္း (မင္းေသြးႏြယ္-ဇီးကုန္း)က ဆရာ၊ ဆရာ့ကဗ်ာေတြ ကြၽန္ေတာ္ၾကိဳက္ တယ္တဲ့။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ေစခ်င္တဲ့ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတယ္။ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါက် ေတာ့ ကိုယ္ကဆုဆိုတာကိုမႀကိဳက္ဘူး။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ အခ်ဳိ႕မဂၢဇင္းေတြ မွာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါမယ္။ ဝတၴဳတစ္ပုဒ္ ပါမယ္။ ပါတဲ့အခါမွာ အယ္ဒီတာကျဖစ္ ျဖစ္၊ ဖတ္တဲ့သူကျဖစ္ျဖစ္ ၾကိဳက္တဲ့ေပၚ မွာမူတည္ၿပီးေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ ခုခုနဲ႕မဟုတ္ဘဲနဲ႕ ေရးတဲ့သူရဲ႕ရသ ေပၚ လြင္တဲ့ဝတၴဳကိုဆုေပးတာ ကိုယ္က ပို သေဘာက်တယ္။ ဆုအေနနဲ႕သီးသန္႕ လုပ္တာေတာ့ ဝင္ခဲတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႕ စိမ္းလန္းေရႊျပည္က စာေပဆုေခၚတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမန္မာဂႏၳဝင္ကဗ်ာကို ျမႇင့္ တင္ခ်င္တဲ့ပံုစံမ်ိဳးကို ျမင္ရတဲ့အခါက် ေတာ့ကိုယ္ဝမ္းသာသြားတယ္။ အဲ့ဒီအခါ မွာဝင္ၿပိဳင္ၿဖစ္တာ။ အဓိကေတာ့ ဒါပဲ။
ေမး။ လက္ရွိမွာ ျမန္မာစာေပနဲ႔ ႐ိုးရာ ကဗ်ာေတြက တိမ္ျမဳပ္ေတာ့မယ့္ အေျခအေနကို ေရာက္ေနတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ျမန္မာစာေပနဲ႔ ႐ိုးရာကဗ်ာေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီ စိမ္းလန္းေရႊျပည္စာေပၿပိဳင္ပြဲကို က်င္းပရျခင္းျဖစ္တယ္လို႔လည္းသိရ တယ္။ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပေပးခဲ့တဲ့အေပၚ မွာေရာ ဆရာအေနနဲ႔ ဘာမ်ားမွတ္ ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားလိုပါသလဲ။

ေျဖ။ ကိုယ္ကေတာ႔ ဒီၿပိဳင္ပြဲက်င္းပေပး ခဲ့တဲ့သူေတြကို အထူးေက်းဇူးတင္
မိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီကေန႔ ျမန္မာကဗ်ာဆိုတာ စပ္ထံုးစပ္နည္းနဲ႕ ဘယ္လိုေရးရမယ္ဆိုတာ ကေလးေတြ မသိေတာ့ဘူး။ မသိတဲ့အခါမွာကာရန္ဆို တာလည္း မသိသလို၊ ျမန္မာ ကဗ်ာရဲ႕ ပံုသဏၭာန္၊ စပ္ပံုစပ္နည္းပြင့္ပြင့္လင္း လင္းေျပာရရင္ သူတို႕ ဝဂ္တို႔ ႒ာန္တို႔ ကာရန္လည္း မသိေတာ့ဘူး။ မသိတဲ့ အခါ သူတို႕ရင္ထဲေပၚလာတာကို ေရးရင္ ဒါကိုကဗ်ာလို႔ သူတို႕ကထင္တာ။ျမန္မာ ကဗ်ာရဲ႕ စနစ္က်မႈ၊ အသံစီးဆင္းမႈ၊ အသံ ကူးေျပာင္းမႈေတြသူတို႔မသိဘူး။ မ်ား ေသာအားျဖင့္ ျမန္မာကဗ်ာေတြမွာ ၄၊၃၊၂ နဲ႔ေရးတယ္။ တစ္မ်ဳိးတည္းျမင္ေနလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔က မရဘူး။ အဲ့မွာ ဘာလဲဆို ေတာ႔ ေဒြးခ်ိဳးတို႔ ေလးခ်ိဳးတို႕ စကားေျပာ ပံုသဏၭာန္နဲ႔ေရးတဲ့ကဗ်ာေတြမွာ သပ္ရပ္မႈ ရွိတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕ အရသာပိုေပၚလြင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ ကဗ်ာ ေတြမွာ အမ်ိဳးသားေရးအျမင္နဲ႕ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီတို႔သူတို႕ေရးခဲ့တဲ့ဟာေတြမွာ ျမန္မာ ကဗ်ာရဲ႕ အရသာဟာ ပိုေပၚလြင္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမန္မာကဗ်ာ ေပ်ာက္ကြယ္ တိမ္ျမဳပ္သြားမွာစိုးတဲ့အတြက္ ျမန္မာ ကဗ်ာကို ျမႇင့္တင္ေပးတဲ့စိမ္းလန္းေရႊျပည္ စာေပၿပိဳင္ပြဲနဲ႕ ဒီလိုျမန္မာကဗ်ာေတြကို ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ေပးတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းကို ေက်းဇူးတင္တယ္။ ဝင္ၿပိဳင္တယ္။
ေမး။ ျမန္မာစာေပနဲ႕ ျမန္မာကဗ်ာေတြ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးျဖစ္ေနတာ ကို မေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး တက္လာေအာင္ ဘယ္လိုေဆာင္ ရြက္လို႔ ရႏိုင္မလဲ။
ေျဖ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ ျမန္မာကဗ်ာ ရဲ႕စီးဆင္းမႈနဲ႕ ဥပမာ-ကြၽန္ေတာ္
အစ္ကိုေမာင္လြမ္းေဝဆိုရင္ ရြက္ေၾ<ြက ေတာမွ ညႇီေသာေသြးနံ႕ တို႔ကိုလွန္႔၏ သတ္ျဖတ္မင္းမူ ႏွင္းၾ<ြကင္းဟူက နီ ေမာင္းၾက၏။'' ႏွင္းရဲ႕အေရာင္နီေနတာ။ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ ေသြးနိမိတ္ကိုေရးတာ။ ျမန္မာကဗ်ာမွာ နိမိတ္ပံုအားေကာင္း ေကာင္းနဲ႔ေရးရင္ မလွဘူးလား။ ေမာင္စိန္ဝင္း(ပုတီးကုန္း)ဆိုရင္ ျမန္မာ ကဗ်ာခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့သူျဖစ္တယ္။ ေနာက္ ကိုယ္တို႔က သူ႔ကိုလက္တြဲေခၚၿပီးေတာ႔ ျမန္မာကဗ်ာနဲ႔ရွင္သန္ခဲ့တာ။ တစ္ခါ တစ္ရံသူ႕ကိုေျပာမိတယ္။ ကာရန္မပါတဲ့ ကဗ်ာမေရးနဲ႔လို႔ေျပာမိတယ္။ အဲ့ေတာ့ ေနာက္မ်ဳိးဆက္၊ မ်ဳိးဆက္ေတြကို ေနာက္ လာမယ့္ ဧၿပီ ၁၉ ရက္ေန႕မွာ အေျခခံ ကဗ်ာေရးနည္းသင္တန္းဖြင့္ဖို႔ ျပင္ဆင္ ေနတယ္။ အဲ႕ဒီမွာ ဟိုတုန္းက ေငြတာရီ မဂၢဇင္းမွာစာတမ္းေတြ ဘာေတြေရးတဲ့ သူပါမယ္။ ေနာက္ ဦးေမာင္ဟန္စိုး ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ဆိုတာပါမယ္။ ျမန္မာ ကဗ်ာကို စဥ္ဆက္မျပတ္ရွင္သန္ဖို႔အပတ္ စဥ္အပတ္စဥ္ ကိုယ္တို႔ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေနတာပဲ။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာ ကဗ်ာ ေပ်ာက္ကြယ္မွာစိုးလို႔။
ေမး။ စိမ္းလန္းေရႊျပည္ စာေပၿပိဳင္ပြဲက ပထမဆံုးလုပ္တဲ့ ၿပိဳင္ပြဲၾကီးျဖစ္ပါ တယ္။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း က်င္းပေပး ဖို႔အတြက္ေရာ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘာ ေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။ စဥ္ဆက္မျပတ္ခ်ီးျမႇင့္မယ့္ လူငယ္ ေတြၿပိဳင္ပြဲကိုပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားလိမ့္
မယ္ထင္တယ္။ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာ ကဗ်ာကိုအားေပးမႈနည္းလာေတာ့ ျမန္မာ ကဗ်ာဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ သူတို႔မသိ ဘူး။ ကာရန္မပါလို႔ရွိရင္ႏိုင္ငံျခားဘာသာ ျပန္ပံုစံနဲ႕ေရးတာကို သူတို႕က ကဗ်ာလို႔ မွတ္ေနတာ။ ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕ အရသာကို သူတို႔မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႕မွာ ထင္ေယာင္ထင္မွားေတြ ျဖစ္လာတယ္။ နတ္ရွင္ေနာင္ရဲ႕ကဗ်ာေတြၾကည့္ပါလား။ စကားလံုးလွလွေလးေတြနဲ႔။ ဒီေန႔ေခတ္ က်ေတာ႔ခင္ဗ်ားတို႕လည္း သိတဲ့အတိုင္းပဲ ေတာင္ပံပါရင္ မင္းဆီကို ဒီကေနဆင္း သက္လာတာ။